Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskre lite digitalt voltmeter. Hvor kjøpes dem?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Hvor mange milliampere kan disse trekke da? Hvor mange måneder må bilen stå ubrukt før der har noe å si i praksis? Har voltmeter på plusspolen på batteriet, og den har ikke akkurat tappet det for å si det sånn, tror ikke det er så mye å henge seg opp i.
    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Originally posted by Dammed View Post
      Min stinger volt måler har tre kabler, pluss, minus og remote. Får den ikke strøm via remote så måler den ikke spenningen mellom pluss og minus kabelen. Med andre ord, er tenningen slått av så vil den ikke måle/lyse.
      Den Paulsberg viste bilder av og de jeg linket til på ebay lyser KONSTANT så lenge den er koblet til en batterikilde. For meg blir det nok å koble på en lur bryter eller to som bryter strømmen på de når bilen står rolig over en lengre periode, som den nå ofte gjør.

Sitter bare nå og lurer hvor det kan være greit å koble de.. en som måler på dynamo framme og en som måler på batteri bak tro?
      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Originally posted by Haakon O View Post
        Hvor mange milliampere kan disse trekke da? Hvor mange måneder må bilen stå ubrukt før der har noe å si i praksis? Har voltmeter på plusspolen på batteriet, og den har ikke akkurat tappet det for å si det sånn, tror ikke det er så mye å henge seg opp i.
        Nå er du bare kjedelig!
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Jeg har et jeg kjøpte på ebay. Der er det 4 stk ledninger. +og - For og måle og +og- til Lyset, er det ikke strøm til lyset måler heller ikke voltmeteret. Funker gull og kosta vel rett over 30,- levert i postkassa
          Spiller: Pioneer p6600DVD
          Frontsett: Seas Lotus Performance
          Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Jeg og hivde meg på og bestilte et par
            Hva jeg skal med det vet jeg ikke, men de kommer nok til nytte en dag

Totalpris hjem til meg: 84.50,-
            2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

vurderer en sjæl, men vil ha en som automatisk slår seg ved eks når jeg slår av tenninga eller når forsterkeren slokker. noen som kan linke meg noen: ? :P
              Må bare Beklage skrivefeil her og der, men jeg har faktisk lese og skrivevansker[/SIZE]

Comment

Vil tro at det ikke skulle være noe problem og hente ut strøm til lyset fra tenninga? At den da "styrestrøm" når du setter på tenninga?
                2005 Ford Focus Titanium - Alpine IVA-W505R - Alpine Imprint PXA-H100 - MTX T8652 foran med aktiv deling - MTX T610S-22 subwoofer x2 - MTX TH904 4x150w rms forsterker - MTX TH1500D 1x1500w rms forsterker - 2 stk Alpine 5,8" LCD-skjermer i nakkestøtter - Stinger kabling -

Comment

Man kan stjele strøm ifra lyset, men det spørs litt hvor kresen du er på riktig volt skal vises i displayet.
                  Skal man vite hva slags volt forsterkeren baki får levert så bør man koble den på der, og ev. koste på seg en bryter fra biltema til 19.90,-

Comment

Originally posted by daywalk3r View Post
                    vurderer en sjæl, men vil ha en som automatisk slår seg ved eks når jeg slår av tenninga eller når forsterkeren slokker. noen som kan linke meg noen: ? :P
                    Er jo bare å koble den på + og - utgangene på forsterkeren, så når spilleren slår seg på, og sender signal til forsterkeren slåes voltmeteret på

Comment

Originally posted by Morten-st View Post
                      Er jo bare å koble den på + og - utgangene på forsterkeren, så når spilleren slår seg på, og sender signal til forsterkeren slåes voltmeteret på
                      Hva slags "minus utgang" er det du tenker på?
                      På mine forsterkere er det konstant strøm på pluss og mins, remote gjør så ampen starter. Men kan ikke måle volten på remote, som matador tidligere forklarte, det blir feil volt.

Comment

kjøp da et reele som du bruker remoten som switch. Eller så kan du koble inn en manuell vanlig bryter på strømmen.
                        Mvh. Damir

Comment

Originally posted by Morten-st View Post
                          håper ikke du mener høyttaler utgangen... om du er riktig uheldig med forstekeren kan du få feil feil impedans og skadde utgangene, eller ødelege voltmeteren som er beregnet til å måle DC -og når den først går i stykker kan den ødelege forsterkeren. All signal ut av høyttaler utg. er av type AC, desuten kan disse målere bare måle opptil 20volt DC?

det er nok best å gjøre som dammed nevner
                          --kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*
                          -Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Comment

Selvfølgelig ikke høytaleringangene dooh :P

Comment

Ja, nå ligger mine voltmetere i Beijing
                              Noen nærmere?

Comment

Fikk du med sporingsnr?

Jeg er så smart, og slettet epostene fra han fyrn :P
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                                X