Announcement

Collapse
No announcement yet.

B2 Audio ES8 og diverse tanker rundt denne :D

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Stianuno View Post
    Er ikke sikkert alle oss er interessert i kun bass, men det er morro
    Jeg elsker høttalere og elementer, og se den membranen vandre frem og tilbake er noe av det fineste jeg ser
    Basselemeter er vakre, så er det bare, er ikke noe galt i det, så da blir man litt engasjert.

Men ja, jeg skjønner hva du mener...

Jeg er veldig iteressert i god lyd foran, og det hender seg at det temaet blir diskutert i andre tråder.

Men denne tråden er dedikert et 8" sub element, så det er nokk mest bass som blir diskutert her
    Mener ikke at ingen er opptatt av annet enn bass.. At denne tråden omhandler ett basselement, gjør det naturlig å diskutere nettopp det.

Det jeg kommenterer er det engasjementet som er (ikke bare i denne tråden) når det gjelder bass. Veldig mange har all verdens tålmodighet og nøyaktighet når det kommer til anlatt deciliter i basskassa, men kaster inn ett frontsett helt ukritisk liksom...

Men skal ikke kødde til denne tråden mere med dette.. Bass er moro! Det er vi alle enige om!
    [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
    [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
    [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Må si meg enig med Joakim her. Har hørt anlegget hans, og der låter alt fra dyyp bass til lyse diskant-toner glimrende.
      Jeg var også mest opptatt av bassen i bilen først, det var det letteste å starte med. Nå synes jeg det er viktigere
      med et skikkelig frontsett som tar seg av alt som går ned til 50-60 hz. Kunne fint klart meg uten sub nå,
      men for all del er det artig å ha noe som trøkker enda mer baki der, og B2 er bra saker!
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Nå skal det vel nevnes at mellomtone er det vanskeligste og gjenskape korrekt? Bassen kan være en ting som kan hjelpe på dette hvis du har et crap anlegg. Men derimot og ha riktig balanse på alt er en enda vanskeligere ting å gjenskape.

Men Joakim, Nå har vel du potentsiale til å syk bass i din bil og da? 2x 10 tommere i kickpanele samt en 18 tommer baki. Bare å komme seg på rånetreff og stille EQen til helvete så er du en ekte råner ;p
        Tor Martin Ølberg
        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Er ikke du også SQ-frelst (som det står i sig'en), Tor? Men nok off topic fra meg sorry. Kan nevnes at Jay er en bra kar, og dempemattene til B2 er konge!
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hehe, sant så sant, det handler om prioriteringer.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Simen, jo jeg er det Men liker fremdeles muligheten av og kunne trø til med litt dyp bass på noen sanger. Er noen sanger som er lagt for drøy bass. Men når jeg hører på EMMA cden så stiller jeg alt slik at alt stemmer. Hvertfall etter mitt øre.

Når det gjelder B2 Audio så er jeg enige med det du sier. Dempemattene er gode, har ikke hørt subbene men håper å få gjort det en dag.
              Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
                Nå skal det vel nevnes at mellomtone er det vanskeligste og gjenskape korrekt? Bassen kan være en ting som kan hjelpe på dette hvis du har et crap anlegg. Men derimot og ha riktig balanse på alt er en enda vanskeligere ting å gjenskape.

Men Joakim, Nå har vel du potentsiale til å syk bass i din bil og da? 2x 10 tommere i kickpanele samt en 18 tommer baki. Bare å komme seg på rånetreff og stille EQen til helvete så er du en ekte råner ;p
                Bøkke' stille om noe for å være råner jeg.. Født med råner på beina - eller åssen det var..

For å være litt særriøs, jeg må ikke stille om noe som helst for å spille høyt egentlig. Det er litt av greia jeg vil frem til, at et riktig og godt justert anlegg, vil spille ALT uavhening av musikktype og smak..
                [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
                [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
                [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Det kan godt være men en ekte råner skal ikke høre at det er noe som heter diskant. Da er det bare bass som gjelder. Du skal høre vinduet, taket, dører alt sammen riste. Samt folk som ikke har peiling på anlegg går bort til deg og sier "Jævla bra anlegg, hører bassen mils unna"
                  Tor Martin Ølberg

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
                    Simen, jo jeg er det Men liker fremdeles muligheten av og kunne trø til med litt dyp bass på noen sanger. Er noen sanger som er lagt for drøy bass. Men når jeg hører på EMMA cden så stiller jeg alt slik at alt stemmer. Hvertfall etter mitt øre.

Når det gjelder B2 Audio så er jeg enige med det du sier. Dempemattene er gode, har ikke hørt subbene men håper å få gjort det en dag.
                    Men det er bra. Jeg er også nysgjerrig på B2-subbene, særlig AC12...

Originally posted by Joakim View Post
                    Bøkke' stille om noe for å være råner jeg.. Født med råner på beina - eller åssen det var..

For å være litt særriøs, jeg må ikke stille om noe som helst for å spille høyt egentlig. Det er litt av greia jeg vil frem til, at et riktig og godt justert anlegg, vil spille ALT uavhening av musikktype og smak..
                    Sånn skal det være.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Må bare gratulere de som klarer og fylle tråden med OT
                      Trenger ikke finne opp kruttet på nytt

Comment

Bass er ikke alt og jeg kommer ikke til å komme med noen forslag til kasse der man må følge oppgivelsene slavisk på desiliteren
                        MEN, jeg har innsett ettpar ting etter å ha drevet aktivt med lyd i 35 år og det er at skal man ha skikkelig lyd må man legge MYE arbeid i montering og justering og alikevel blir det kun halvveis i forhold til et godt hjemmeanlegg og det når live-lyd så vidt til anklene!

Det mange av "basshodene" her søker av opplevelser står ikke noe tilbake for hva vi andre lydfreaker er ute etter, det er bare en annen greie - men som sagt ikke mindre viktig - for dem!

Lyd og aller helst musikk skal være gøy og gi gode følelser, om det innebærer en frekvensgang som avviker +12dB i bassen so be it!
                        Noen mener at frelse og lydnirvana oppnås med lukket kasse og det funker greit.
                        Men i disse miljøverntider er det andre løsninger, som gir mer lyd per watt, som gjelder!

Mvh
                        Dag Johansen
                        "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Hei Dag.

Jeg kan være behjelpelig med å sende deg mine 2 elementer for testing, hvis det skulle være interessant. Det jeg håper på, vil være en løsning med bandpasskasse og reflekskasse. Muligens horn, om konstruksjonen ikke blir overveldende enorm.

Send meg i tilfelle adresse på PM, så ser vi hva vi finner ut.
                          Sture Vedal

Comment

Originally posted by B2 Audio View Post

@ Dag, jeg er bortreist i en måned nå, men kunne vi gjort det slik at jeg sender deg 1 element da jeg ikke har fler på lager før i neste uke og da er jeg reist. Så kan jeg få noen til å sende den ene 8" bassen til deg rett etter påske.
                            Jeg sender deg en PM!

Mvh
                            Dag Johansen
                            "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by chin View Post
                              Hei Dag.

Jeg kan være behjelpelig med å sende deg mine 2 elementer for testing, hvis det skulle være interessant. Det jeg håper på, vil være en løsning med bandpasskasse og reflekskasse. Muligens horn, om konstruksjonen ikke blir overveldende enorm.

Send meg i tilfelle adresse på PM, så ser vi hva vi finner ut.
                              Hei.
                              Da regner jeg med å få et element til test fra importøren, det er den mest ryddige måten å gjøre det på!
                              Ellers takk for tilbudet!

Mvh
                              Dag Johansen

Comment

nå har jeg endelig fått elementene mine, så etter middag skal jeg stenge meg inne på verkstedet å gjøre om ene kassa mi, så fårvi se
                                Lars Ole Spitalen
                                bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
                                anlegg: DD, mtx, kenwood
                                skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Working...
                                X