Announcement

Collapse
No announcement yet.

Gain vs subwoofer level på spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Gain vs subwoofer level på spiller

Hei

Hvordan er dette med gain og subwoofer level. Om gainen står litt høyt på forsterkeren, så kan vel dette "justeres" ved å senke subwoofer level på spilleren?
    Det er jo ofte veldig forskjell på nivået på musikkilden, f.eks mp3.

Forstår ikke spørsmålet ditt. Produserer sub for høy lyd?
    Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Hos meg spiller alt bra. Gain kontroll er jo en følsomhetsinnstilling på forsterker for å matche spillerens utgangsnivå. Subwoofer level på spiller senker eller hever vel utgangsnivået?

Comment

Du spør "Om gainen står litt høyt på forsterkeren, så kan vel dette "justeres" ved å senke subwoofer level på spilleren?"

Da ville jeg sagt at det optimale er å justere ned på forsterker. Gain på forsterker burde justeres slik at alle kanaler gir samme nivå i lyd i lytteposisjon.
        Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Som Jørgen sier, så skal gain justeres på forsterkeren(e) til alt harmonerer, men du kan jo gjøre dette med sublevel ca på midten på spilleren, så har du litt å justere på hvis du feks spiller av en sang med lite bass i, eller en med alt for mye bass

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
            Som Jørgen sier, så skal gain justeres på forsterkeren(e) til alt harmonerer, men du kan jo gjøre dette med sublevel ca på midten på spilleren, så har du litt å justere på hvis du feks spiller av en sang med lite bass i, eller en med alt for mye bass
            Akkurat dette jeg ønsket svar om. :-)

Comment

Working...
            X