Announcement

Collapse
No announcement yet.

AutoEQ på pioneer spiller demper bass for mye

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• AutoEQ på pioneer spiller demper bass for mye

Har utført AutoEQ på en AVH-8400BT, men det er knapt bass igjen. Slår jeg av autoeq, så er alt normalt igjen.
    Ikke får jeg justert equalizeren etter jeg har kjørt autoeq heller.
    Lyden ble bedre på lavere volum, men alt ble grøt når jeg akrudde høyt opp, og som sagt så mangler det mye bass.

Hvordan får jeg endret dette, og likevel ha brukt autoeq? Virker som om det finnes en meny med justeringer som jeg ikke vet om.
    It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
    Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Det finnes faktisk ingen god grunn til å bruke et slikt automatisk system i en bil ingen av disse systemene fungerer på noe bra vis, så her er det manuell jobbing som må til. Koster deg litt mer i innsats, men resultatet er stort sett mye bedre
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Som Tony sier her ja
      Mvh
      Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

AutoEQ høres i teorien veldig bra ut, problemet er at den måler en (kort fortalt) gang og justerer deretter. Mer gjør den ikke.
        Hva om man da har en utfasing ved en (eller 20 stk) bestemt frekvens.. også øker den gain der.

Å bruke gain for å gjevne ut en utfasing er som å pisse i sterk motvind, hjelper lite å pisse hardere.. får bare mer tilbake i tryne ;D

Dette var kortversjonen av hvorfor AutoEQ ikke funker, generelt. Mye av samme problemstilling innendørs og.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Working...
        X