Announcement

Collapse
No announcement yet.

8" i døra

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 8" i døra

Heihei, skal bygge en 8" i døra, noen tips til element?
    Noen tips til hvordan eg skal bygge det? Skal bygge nedredel av døra, om, så det blir plass til den Tips til vinkling av 8"`eren?
    Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
    Audison|Hertz|Focal

Hvordan hadde du tenkt å dele den og hva skal den brukes sammen med? Finnes mye gode 8", men hvilken som er "best" avhenger endel av bruksområdet.

Comment

Tenkte kanskje en som kan deles opp i 2000hz. Har Hertz HL70 mellomtone 3" og focal k2 diskant
      Adrian Edel

Mercedes Benz w202 c220
      Audison|Hertz|Focal

Comment

Hadde vel passet bra med en hertz SV200 da eller hva de nå heter, siden du allerede har HL70 mellomtone. Bygger ikke så dypt og er plasseringsvennlig i så måte.
        Last edited by eiko; 26-04-2012, 10:35. Reason: Feil i tekst

Comment

eiko sitt forslag virker bra ja. Det finnes endel alternativ, men de går enten ikke like høyt i frekvens eller så har de godt av litt eq under 80-100hz. Ihvertfall av de jeg vet om. Noen som husker om Earthquake SWS 8 strekker seg så høyt? Synes riktignok 2000hz for en 8" delt mot en 3" virker unødvendig høyt, men..

Comment

3000hz er vel alt for høy for en 8" når man har mellomtone som går ned til 200hz og skal bygge et 3 veis system. Ville delt på ca 3-400hz maks og fått løftet mellomtonen. Slik jeg forstår det skal du bygge mellonmtone og diskant på dashbordet. Jeg ser ikke nødvendigheten av å vinkle bassen i døra, da er det mer å hente på å vinkle mellontone/diskant.

Comment

Enig i det. Utvalget av 8"-elementer øker også endel så fort 500hz er øvre grense. Peerless SLS for eksempel, 798,- hos dynaBel.no.

Mye god info i denne tråden på DIYMA: http://www.diymobileaudio.com/forum/...omparison.html

Comment

Beyma 8BR40N ser heller ikke gal ut. Kampanje hos AVshop.no til 349,-/stk, fin pris for slik ytelse. Hadde glatt prøvd denne om jeg skulle ha 8" i dørene..

Last edited by epifant; 01-05-2012, 02:39.

Comment

Working...
                X