Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mellomtone fra ground Zero - noen erfaringer?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mellomtone fra ground Zero - noen erfaringer?

Har sett denne mellomtonen fra Ground Zero. Liten i størrelse og dermed lettplassert. Noen med erfaringer om lydkvaliteten på denne?

http://www.iceaudio.no/test3/index.p...arer&vnr=17216

Er vel strengt tatt en fulltone dette når jeg ser litt nærmere. Fant den på en svensk nettside også hvor de påstår det er en "underbar ljud".

Comment

Ingen peiling på hvordan den låter, men specsene ser fine ut og jeg har generelt inntrykk av at Ground Zero vet hva de driver med. Minner litt om Fountek FR88 utseendemessig.

Comment

Men er aluminium membran å foretrekke på en fulltone?

Comment

Hva er det negative med alu-membran på en fulltone?

Comment

Ikke nødvendigvis negativt, men krever ofte mye eq rundt 4-5 khz. Min erfaring.
            Bmw e34 520:
            Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Kjørte med full nucleari en saab jeg hadde, det funka som bare faen :P Var en av di første i skandinavia med dette oppsettet. Tror fremdeler jeg har diskant å 6,5" liggende en stann

Åssen disse er vet jeg ikke, men GZ er bra... hvertfall allt jeg har testet ifra dem...

Comment

problemet med en metall eller generelt veldig harde membranen, så vil disse ha en dårlig indre demping, så disse vil begynne å "bryte opp" i høyere frekvens. men feks de fountek så ligger denne oppbryting over det vi kan høre.
                Prosjekt SQ Audi A3

Comment

Originally posted by epifant View Post
                  Ingen peiling på hvordan den låter, men specsene ser fine ut og jeg har generelt inntrykk av at Ground Zero vet hva de driver med. Minner litt om Fountek FR88 utseendemessig.

Har du prøvd disse epifant?

Comment

Er 8ohm disse ser jeg. Må over på FR89 for å få 4ohm. Ser velbygde ut disse Fountek.

Comment

Har ikke forsøkt dem selv nei, bare lest endel bra om dem.

This is without a doubt the highest performing 3" I've come across, at least on a few fronts. The motor is an underhung neodymium design and the cone is thin (and fragile) formed aluminum. The only negative is a slightly ragged top end that may take some filter work if used full range, but I'd generally recommend a cheap and small neo tweeter placed close and crossed over high. There's a lot on the positive side, like high sensitivity, a clean low end and smooth midrange response. The frame is cast with ventilation under the spider, but users will have to pay close attention to airflow behind the cone - It's even more important to chamfer the inside baffle opening and in this case likely use a thinner baffle material as well.
                      Impedansen ville jeg ikke nødvendigvis bekymret meg så veldig over. Hva slags forsterker skal du bruke?

EDIT: mengden informasjon tilgjengelig er jo også mye større enn for Ground Zero-elementet, både hva spesifikasjoner, kurver og reviews angår. Det betyr ikke at Founteken er bedre, men man vet i mye større grad hva man putter pengene sine i.
                      Last edited by epifant; 30-04-2012, 00:26.

Comment

Planen var å kjøre fulltone som nevnt i starten av tråden samt en 8" bass/mellomtone fra samme merke. Fulltone på dashbordet, bass i døra. Forsterker er en plug and play enhet fra Helix med innebygget dsp. Spiller blir original navi (VW)

Comment

Working...
                        X