Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diskant plassering, gode av to onder..

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Diskant plassering, gode av to onder..

Med nye diskantene, Digital designs DD-AT28 så er det KUN mulighet for flush montering.

I Bilen (Golf MK2) så blir det da enten oppå dash pekende ca rett opp i frontrute eller i dører rett mot hverandre som blir mulighetene uten alt for mye styr.

Hva blir smartest valg? Har mulighet for prosessering for å hjelpe litt på (Imprint).

Tenker egentlig mest på dører, for da får jeg ihvertfall mid/mellomtone (nederst i dører) og diskantene nærmere hverandre.

Hva med å bare prøve begge deler og se hva som låter best? Kan neppe være så mye arbeid å lage noen provisoriske fester for diskantene slik at du får hørt

Comment

Var ute i bilen nå faktisk.

Kun dører som går ser det ut som, ellers må jeg bygge om rør til ventilasjon, går ganske langt bakover disse diskantene, kraftig bygd.

Blir plassert der den svarte "knotten" oppe til høyre på trekket er (til å stille originale speil, ikke i bruk siden jeg har sportspeil)
      Bilde

Comment

Men er det virkelig ikke mulig å få til litt vinkling? Lage til noe med polyester og glassballonger er ikke så alt for mye arbeid

Comment

Ihvertfall ikke uten en god del arbeid, de er mye større enn de mer normale diskantene omkring..
          Pluss jeg har absolutt nada erfaring med polyester osv..

Lest en del om emnet men ikke sett glassballonger nevnt før nå i det siste, hva er det?

EDIT: tror jeg fant løsningen her: http://www.diymobileaudio.com/forum/...eter-pods.html
          Last edited by Johan; 31-07-2012, 01:49.

Comment

Du kan bruke noe så enkelt som en colaflaske-bunn, litt sparkel og lakk

glassballonger er noe du blander med polyester for å lage en grov sparkelmasse du kan utforme som du vil

Det får en konsistens som minner om våt sand. Så er det bare å sette i gang å forme, så slipe etterpå.

Er jo bare å stikke på biltema å kjøpe seg ett lite spann med polyester og glassbalonger, og teste litt

Koster ikke all verden, men du må kjøpe deg en beskyttelsesmaske, samt maskere godt i bilen da polyester er no svineri om du skulle grise det uttover

Comment

Har pensjonert rørlegger med masse utstyr rett borti gata, og kamerat som jobber på lokalt VVS firma i tillegg, så denne gang blir det sannsynligvis ideen i linken
              Var genialt enkelt, leser en del i tråden der nå og ser ikke ut som det er vanskelig å få til iløpet av få timer.

Comment

Working...
              X