Announcement

Collapse
No announcement yet.

4" høyttalere til dashbordet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 4" høyttalere til dashbordet?

Er det noen som har forslag til noen 4" høyttalere til å ha i dashbordet?

Jeg har Focal 165VR frontsett, drevet av en Dynabel Bf0802

Jeg har sett litt på Gladen MC100 som kan drives rett fra spilleren, da jeg ikke har forsterker til 2 par høytalere.

Har dårlig inntrykk av Focal, da jeg ble meget missfornøyd med frontsettet mitt, så har derfor halvveis utelukket merket.

Jeg kunne også eventuelt paralellkoblet et coxial 4" (4 ohm) sammen med Focal 165VR frontsettet, inn på forsterkeren, da den er stabil i 2 ohm, er det et bedre alternativ enn å bruke forsterkeren i spilleren?

Mvh Elgzuhh
    Last edited by Elgzuhh; 22-09-2012, 22:24.
    Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

er det mellomtone og diskant du føler det mangler siden du ville komplettert med 4"?

Comment

Jeg føler nok jeg mangler litt midbass.
      Men hovedgrunnen er at jeg har lyst til å løfte lyden litt, da midbassen i frontsettet jeg allerede har, er helt i bunnen av dørene.
      Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

Comment

aha, tror nok ikke du får noe midbass av de 4", da må du ha kasser på dem og vil miste litt volum.. Om du skulle hatt disse i dashen ville jeg latt være å bruke focal diskanten. Dogt mulig det vil fungere fint

Comment

Working...
        X