Announcement

Collapse
No announcement yet.

"Vellydende" høyttalere søkes

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• "Vellydende" høyttalere søkes

Hadde bestemt meg for Focal PS165 fronthøyttalere til min Volvo C30. Men etter å ha lest rundt om på nett så kommer tvilen sigende. Det er jo så mange merker der ute. JBL, Ground Zero, Rockford Fosgate, Kicker, Digital Design osv. Så nå spør jeg om råd før jeg tar en beslutning. Hva bør jeg velge? Trenger ikke "VERDENS HØYESTE LYD". Vil bare at de skal spille pent og bedre enn de originale. Anyone?

prisklasse?
    FI SP4
    LIB
    Hagalien's projekt: http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=18182
    DD4LIFE

Comment

Originally posted by ovitzi View Post
      Hadde bestemt meg for Focal PS165 fronthøyttalere til min Volvo C30. Men etter å ha lest rundt om på nett så kommer tvilen sigende. Det er jo så mange merker der ute. JBL, Ground Zero, Rockford Fosgate, Kicker, Digital Design osv. Så nå spør jeg om råd før jeg tar en beslutning. Hva bør jeg velge? Trenger ikke "VERDENS HØYESTE LYD". Vil bare at de skal spille pent og bedre enn de originale. Anyone?
      Det er dine ører som bestemmer hva som er fin lyd for deg og ikke andres !!! Kan godt være du elsker lyden i Focal, sånn er det med den saken
      Personlig syntes jeg Focal er ok, men ikke helt min favoritt. Jeg liker godt lyden i Alpine SPX, Alpine F1 Status, Gladen Aerospace, Gladen SQL, Kicker SS, MTX TXC, Magnat Selection, DLS Reference, Jl Audio ZR. Dette er mine favoritter de siste årene.
      Har i dag Gladen SQL 165 Dual i dørene foran i en Audi A6 Avant 4B drevet på en dynaBel BF2252 og det spiller vanvittig høyt og med god kontroll. Spiller reint og fint også. Med tanke på pris/kvalitet på det oppsettet er det rett og slett meget bra Overraskende bra egentlig. Kostet jo ikke mere enn 7.000,- veil så mye god lyd for en fin penge
      Mvh
      Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Pris på et frontsett hadde jeg tenkt meg Max 2-2500,- Så Focal PS165 passet bra i prisklassen.
        Gladen har jeg aldri hørt om før. Bra saker det?

Comment

Gladen er bra det Låter pent og man får mye for pengene
          Ole Petter Holelien
          Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
          Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
          Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Hva med Gladen SQL 165 DUAL? Er dette settet noe å satse på.
            Litt over i pris, men hvis jeg går til innkjøp av dette settet kan jeg da sette det ene 6.5" elementet bak i Volvoen eller blir dette bare krøll.

Comment

Gladen SQL 165 Dual settet som Heen Audio har i Audien er meget bra så er det sagt.
              Audi A6 Helix: Pioneer DEX-P99RS - 3 stk Helix P200 Precision - Helix RS6.3 Competition - Helix SPXL 1000 - Helix SPXL 12"
              Audi S6 Brax: Pioneer DEX-P99RS - Brax Matrix PP 6.5" - Brax Matrix X4 - Brax X2000.2 - 2 stk Brax Matrix 10.1

Comment

I prisklassen du kikker ville jeg aanbefalt deg jbl ms-62c eller 52c avhengig av hva du trenger.
                Fått mye skryt fra mange kilder, meg inkludert.

Comment

JBL ms-62c er på min "sjekk ut" liste. Sammen med bla Gladen SQL 165, Focal PS 165, Alpine SPR 65C.
                  Så er det å ta valget. Synd jeg ikke får hørt disse. Er vel ikke noen butikker med disse som demo?

Comment

Gladen kan anbefales på det varmeste. Men også Alpine, Helix, JL Audio, McIntosh, Brax, MTX, DLS, Focal, Hertz, Ground Zero har mye bra

Comment

Har vært å hørt Gladen Aero nå og regner med det blir disse. Synes de låt meget bra. Litt over budsjett da ;(
                      Så må søket etter forsterker gå videre.

Comment

Originally posted by ovitzi View Post
                        Har vært å hørt Gladen Aero nå og regner med det blir disse. Synes de låt meget bra. Litt over budsjett da ;(
                        Så må søket etter forsterker gå videre.
                        Ser man det, ikke værst
                        Gladen Aerospace er særdeles bra, koster noen kroner men er verdt det
                        Bare husk og legg noen kroner i feks en god Gladen/Mosconi forsterker til dette settet også så er det fullkomment.
                        Dempe dørene godt er selvsagt også viktig.
                        Mvh
                        Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Hehe. Var nok litt ivrig når jeg skrev. Skulle være Gladen Zero, ikke Aero.
                          Men mye mulig det blir Mosconi forsterkeri. Prøver også å sjekke ut JL Audio XD serie.

Comment

Working...
                          X