Announcement

Collapse
No announcement yet.

Montering av frontsett

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Montering av frontsett

Tenkte å kjøpe inn disse: gladen audio sql 165
    Bilen er en Peugeot 406 om det har noe å si...

Hvordan er det dere gjør med monteringen? Har prøvd å søkt etter andre tråder og guider men finner ingen gode...
    Har ikke tenkt til noe vinkling av 6.5, muligens vinkling av diskant (den klarer jeg nok å få til selv).

Bør jeg lage en lukket "kasse" i døra?
    Skal hele døra fungere som en kasse, eller bare rommet bak elementet?
    Bør jeg bruke mdf-ring eller plastadapter?
    Rekner med elementet (i mdf-ring/adapter) bør festes i døra og ikke i dørpanelet? Hvordan skal den da festes fast i metallet på døra?
    Hvor skal dempemattene på?
    Skal dempemattene festes på dørpanelet også?
    Trenger jeg noe lyddempende skum ala skummatter (bitoplast o.l.) ? Er det nødvendig og hvor skal det monterest?

Legg gjerne ved linker til guider og tråder med bilder av dette!

Noen som har noen ideer?

Comment

Hvordan er det dere gjør med monteringen? Har prøvd å søkt etter andre tråder og guider men finner ingen gode...

Se i forskjellige prosjekttråder her på forumet, mye inspirasjon å finne.

Har ikke tenkt til noe vinkling av 6.5, muligens vinkling av diskant (den klarer jeg nok å få til selv).

Hvis den monteres i døra er det bare å la den spille "rett ut". Diskantene burde vel være vinklet mot midten av taket på bilen. Ville hvertfall ikke vinklet de direkte mot øret eller siktet langs med ruter.

Bør jeg lage en lukket "kasse" i døra?

Yes, men dempemateriale.

Skal hele døra fungere som en kasse, eller bare rommet bak elementet?

Hele.

Bør jeg bruke mdf-ring eller plastadapter?

Bruk et materiale som er så dødt som mulig (lite vibrasjoner), MDF er "dødere" enn plastikk.

Rekner med elementet (i mdf-ring/adapter) bør festes i døra og ikke i dørpanelet? Hvordan skal den da festes fast i metallet på døra?

Blekket i døra, klin på med Tech7 for å feste.

Hvor skal dempemattene på?

Der hvor det kan være vibrasjoner. Se i prosjekttråder for å se hvordan andre har gjort det.

Skal dempemattene festes på dørpanelet også?

Hvis det vibrerer så.

Trenger jeg noe lyddempende skum ala skummatter (bitoplast o.l.) ? Er det nødvendig og hvor skal det monterest?

Må ikke ha det, men skal ikke stoppe deg fra å gjøre det. Hvis du har skummatter eller ull i døra må du være obs på at det blir fuktighet i døra, og at disse kommer til å samle på vannet. Ikke en fordel..
      Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Flott svar, har ikke tenkt på å se gjennom prosjekttråden engang!

Bør jeg ha sånn baffel bak ht? i tilfelle fukt og vannskade om det skjer..?

Noen som har noen konkrete tråder med bilder og forklaringer?

Comment

Baffel bruker du hvis det ikke er bilstereohøyttalere du skal bruke, dvs. hifi-høyttalere ment for innebruk. Bilstereohøyttalere er laget for å sitte i døra på bilen.
          Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Her har du Ole da som har montert Gladen SQL 165 Dual i en Audi A6 om ikke annet. Ble jo rålekkert dette her i hvertfall. Og jeg har hørt dette og det spiller noen alldeles vanvittig rått over hele spekteret http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17499
            Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

Comment

Originally posted by Audun View Post
              Her har du Ole da som har montert Gladen SQL 165 Dual i en Audi A6 om ikke annet. Ble jo rålekkert dette her i hvertfall. Og jeg har hørt dette og det spiller noen alldeles vanvittig rått over hele spekteret http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17499
              Synes ikke du skal gi han kred for å ha laget dørpaneler selv, for det er vel strengt talt et par slike: http://transmedia.mystore.no/ds_prod...oducts_id/1648

Comment

Originally posted by cossiemk1 View Post
                Synes ikke du skal gi han kred for å ha laget dørpaneler selv, for det er vel strengt talt et par slike: http://transmedia.mystore.no/ds_prod...oducts_id/1648
                Det har jeg ikke gjort heller, men men. Han har kjøpt de hos dynabel og det står jo i innledningen av prosjekttråden hans også det da.
                Det var bare for og vise hvordan det kan bli med de samme høyttalerene og som en inspirasjon for trådstarter her da

* Edit. Gladen er meget bra saker på alt de lager, god kvalitetskontroll på alle områder. Anbefales.
                Last edited by Audun; 30-01-2013, 21:20.
                Pioneer - McIntosh - Brax - StP - XS Power - LIB

Comment

Kjøpte mine hos dynaBel ja, måtte jo prøves og se om det var noe tess sånn ferdig modelltilpasset tilbehør. Disse er faktisk meget bra laget med høy presisjon så ingenting og si på prisen i det hele tatt. Pluss sparte meg for endel arbeidstimer også, noe som er veldig ok av og til.
                  Eneste jeg trengte og gjøre var og frese ut et stykke i dørtrekkene og skru de fast så var det 100%
                  Hudtrekket på de er også 100% likt til det som er i Audi'en orginalt så blir ikke bedre enn det.
                  Mvh
                  Ole Heen

Link til kjøp og salg feedback tråd: http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=15926

Comment

Ok, da missforsto jeg, beklager det

Comment

Working...
                    X