Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw E46 6.5" frontsett, forsterker?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Ikke helt sikker på om jeg har forstått det riktig, men i tilfellet med Gladen SQL så har den en Resonance frequency fs 75,9 HZ. Vil det da si at når elementet tilføres frekvens rundt denne frekvensen (75,9hz) vil elementet svinge med høyere amplitude enn ved andre frekvenser ? Alstå større lydbølger rundt denne frekvensen?

Det har vell ikke så mye å gjøre med frekvensområdet til elementet?, heller kanskje uviktig i min situasjon?

Er ute etter et best mulig frontsett til rundt 3000,- som spiller høyt og rent, med god midbass. Må spille ned til 60hz. Står mellom Focal, Gladen, Hertz, Audison?

Blir veldig glad for anbefalinger, har ikke mulighet til å høre demo med merker som Gladen eller Focal. Har forøvrig hørt litt på Audison AV K6 og litt erfaring med Hertz. Synest hertz som jeg har nå (skal sies det er inngangsmodellen til hertz til 1500,-) blir for spiss i diskanten, samt det mangler varme og midbass.
    Last edited by karpe; 16-03-2013, 18:41.
    Hertz - Helix - Alpine - Ground Zero

Comment

Det ble tyst nå, men noen som har erfaringer med noen av de merke/settene jeg vurderer?

Comment

Det blir litt som at noen liker mora og noen liker dattera. Et frontsett til 3000,- blir sjelden feil uansett hva du velger. Alle de merkene du nevner leverer gode frontsett.

Comment

Ja, men føler det blir litt hipp som happ hva valget faller på uten litt feedback. Har ikke mulighet til å teste ut noen de nevnte merkene. Er interessert i prøve noe nytt og føler det er lite informasjon på nettet om noen av merkene. Spesielt Gladen.

Et eller annet blir det til slutt uansett

Comment

bumpibumpibump!

Comment

Du får sende PM til Joakim her på forumet hvis du lurer på Gladen.
              Math Problem: A smalltown girl boards a train leaving South Detroit at midnight. If she doesn't stop believing, how long is her Journey?

Comment

Gladen SQL 165 er ihvertfall veldig bra mener jeg, og jeg har ikke vært borti noen som er missfornøyde med dem ennå

Comment

Working...
                X