Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mere diskant i min golf 2

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Mere diskant i min golf 2

Hei..

Har greit med lyd i min golf 2, men er ute etter veldig høy siskant som ikke skriker
    Har en pioneer deh80prs spiller, kicker RS652 compsett i framdørene. Spiller greit nok men er ute etter høyere lyd men ingen hyling hels, tenkte kanskje på 4stk mellomtoner i kasser oppå basskassen?
    Har en orion cobalt 600.4 som driver dette.

Av bass har jeg en rft2 basser i sikkelig kasse med rf1500.1 forsterker, er alt for mye bass i forhold til diskant.
    Er ute etter myyye diskant så folk hører det på laaaang avstand

Du er ute etter diskanter som folk kan høre på lang avstand?

Isåfall må du montere de på taket. Diskanttoner stopper for den minste hindring.

Men bør ikke poenget være å få god lyd inne i bilen, og ikke for alle andre som kanskje setter mer eller mindre pris på lyden?

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
      Du er ute etter diskanter som folk kan høre på lang avstand?

Isåfall må du montere de på taket. Diskanttoner stopper for den minste hindring.

Men bør ikke poenget være å få god lyd inne i bilen, og ikke for alle andre som kanskje setter mer eller mindre pris på lyden?
      Joda er poenget å ha god lyd inne i bilen, vle litt feil å si det hehe men er vell moen som har brutal lyd inne i bilen her? Kan jo selfølgelig montere noen 6x9 baki men liker ikke 6x9. Vil heller ha noen mellomtoner, ellen andre forslag?

Comment

Den cd spilleren din har vel muligheter for å kjøre et aktivt system på? Tenker på aktiv deling mellom diskant og mellomtone.
        Da kan du bytte ut det du har fremme i døra med fulltoner og diskant.
        Feks SPL serien til Hertz. Da vil du få noe som høres

Comment

Digital Designs B2 tweetere skal visst spille rimelig høyt
          Digital Design DD9515, Dynabel BF7501, Focal 165VR, Dynabel BF0802, Alpine CDE-123, Odyssey PC1500

Comment

Originally posted by elgzuhh View Post
            digital designs b2 tweetere skal visst spille rimelig høyt
            det gjør de det kan jeg bekrefte hehe
            2x Dynabel BF8501,12 x lib-808-D4,RF T1000.4 bd,2x DD vo b2 bullet tweeter4x DD vo m6.5 2x DD vo w10 6to8 dsp,4 stk xs batteri

Comment

Originally posted by Slednekk View Post
              Den cd spilleren din har vel muligheter for å kjøre et aktivt system på? Tenker på aktiv deling mellom diskant og mellomtone.
              Da kan du bytte ut det du har fremme i døra med fulltoner og diskant.
              Feks SPL serien til Hertz. Da vil du få noe som høres
              Hva mener du med aktivt system?

Hadde focal fulltone framme før, men får ikke lyden opp mot meg liksom

Comment

Originally posted by Soteru View Post
                Hva mener du med aktivt system?

Hadde focal fulltone framme før, men får ikke lyden opp mot meg liksom
                Det er et frontsystem uten delefilter.
                Da bruker du innstillinger i spilleren til å justere hvilken frekvens høytalere/diskanter skal spille.

Comment

Originally posted by Slednekk View Post
                  Det er et frontsystem uten delefilter.
                  Da bruker du innstillinger i spilleren til å justere hvilken frekvens høytalere/diskanter skal spille.
                  Aha sånn ja, ja det er det muligheter for ja.

Men kicker frontsettet skal jo være ganske så bra etter hva jeg har hørt, men blir liksom ikke nok etter det jeg er ute etter

Comment

Har det sette som du har eg også å må si meg meget fornøyd med lyden i kicker settet ,kjøpte mitt i 2008 å nå synger det på siste værset ette flere års misshandling, jeg syns det spiller opp te dans te di grader eg altså men nå gjekk eg over te dd-B2 å dd-B1 i år å med litt aktiv deling så kan skrikende diskanter låte relativt greit etter noen lunde innstillng
                    2 loud

Comment

Working...
                    X