Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva slags kasse til 6.5" eller 6x9 høytalere

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Hva slags kasse til 6.5" eller 6x9 høytalere

Hva slags kasse er best til noen 6.5" eller 6x9" høytalere? Ta f.eks Gladen MC 609 som et eksempel.
    Står ingenting om kasse type eller volum. Har de ingen krav sånn som bass elementer har?

Høyttalerne vil spille bedre dersom de har en litt skikkelig kasse bak seg, og at alt står bom fast - som en tommelfingerregel. Men at man kan finne kasser som utnytter potensialet i midbasser og mellomtoner går an på lik linje som med basselementer.

Hvor skal dette monteres? Eller er dette spørsmålet litt mer teoretisk? :P
    Mvh Tony
    - The only road to take is perfection itself

Comment

Sitter bare å tenker litt for meg selv og ser rundt på diverse høytalere. Derfor jeg spør
      Ser at bass elementer har antall liter, og type kasse. Mens vanlige høytalere kun har oppgitt effekt, frekvens og følsomhet som regel

Comment

Er gjerne litt mindre kritisk med de elementene som pleier å stå i dørene rundt om. De har vel gjerne parametere som tilsier litt allsidig montering også.

Men fornuftige tanker, absolutt Dersom man vil ta den helt ut så kan man godt lage kasse til midbass eller mellomtoner for den saks skyld.
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg regnet ut kasse til JBL T595 decade for noen år siden, og da havnet jeg på ca 55 liter pr.stk og 4" port på 22cm. Det ble ganske utrolig hvor mye trykk det ble i de høyttalerene med en skikkelig kasse, men det krevde da også forholdsvis store kasser som du ser. Her er det selvfølgelig forskjell på forskjellige merker osv, men de fleste slike høyttalere er laget for montering i hatthylle eller dører og der er det jo gjerne litt volum

Comment

Working...
          X