Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vil ha nytt frontsett - Tips

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Vil ha nytt frontsett - Tips

Jeg vet det finnes sånn ca 483262 om akkurat dette temaet, men er sjelden veldig matnyttig info for meg i de trådene.

Frontsettet skal stå på på forsterker, og ikke spiller. 6.5", 2-veis, hører på electronica, rap/hiphop, pop.Har i dag Polk DXI6500 og syns ikke det spiller så bra som jeg ønsker.

Har tidligere hatt Hertz Hi energy-serien i tidligere bil, og liker lyden der godt.

Noen tips til frontsett? Budsjett..tja..2-3000,- burde vel gi godlyd :-)

Hvis du liker lyden i Hertz hi energy, kan jeg anbefale hertz hi energy xl settet. Har det sjøl og er stor fornøyd(se profilbilde)

Comment

Dette http://www.judysbilstereo.no/frontse...-audio-sql-165
      Ole Petter Holelien
      Din komplette leverandør av bilstereo og monteringsmatriell
      Judysbilstereo.no olepetter@judysbilstereo.no
      Focal Helix Cadence Pioneer DD Dynabel Gladen GZ Installbay Silent Coat DLS M.M

Comment

Hertz er selvsagt fristende, men har lyst å prøve noe nytt. Gladen er absolutt et interessant merke. Hvordan er lyden der?

Comment

Jeg har kjøpt Gladen SQL 165 som Ole Petter linket til, har hørt mye bra om det, og bare GLEDER meg til og koble det opp!
          Skal drive det på en Rockford Fosgate T1000-4AD, så bare det kan bli spennende
          It aint loud until it feels like your front speakers is giving you a bitchslap!
          Sundown - Hertz - SPL Dynamics - Rockford Fosgate - Audison - Stinger - DC Power.

Comment

Jeg klarer ikke velge frontsett heller, står mellom DLS Nordica 6.2, Kicker RS eller Gladen SQL/SQX.

En kompis sa det er ikke vits med DLS Nordica 6.2, var ikke vits å bruke så mye på det. Kicker var bedre, dls var bedre om jeg lyddempet hele bilen.

Noen tips? Bruker gjerne 4000kr på DLS sitt kompsett om det overgår alt av frontsett

Comment

Hørte noen sa at Gladen hadde en "mykere" lyd.

Hva med Alpine SPX165 ? Det har også den skarpere lyden som Hertz MLK165 mitt hadde. Alpine settet spilte noe helt rått i bilen, selv da jeg spilte Infected Mushroom. Anbefaler dette om du får tak i det, men da jeg hadde dette settet hadde jeg den alpine spillern og prosessoren som alle brukte på den tiden. 500 og 701 eller noe slikt het det vel
              [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
              Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Takk for mange gode tips, alle sammen :-) Vi får se hva som kommer først, høyttalerne burde være ganske greie prismessig, muligens forsterkeren er den store synderen. Dette er for øyeblikket en HK Ca470, effektmessig er denne fin, men tankene om en kraftigere 5-kanaler hadde ikke vært dumt, litt annen lydsignatur hadde heller ikke vært feil. DLS har CA51, og Hertz har HCP5.

Comment

Precision power phantom 900.5 har bandpass filtre, som gjør du kan dele aktiv om du ønsker det eller bruke firekanalet og to kanaleren som meg.

Er D Class forsterker, om du skulle ha noe mot den teknologien.
                  [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
                  Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Vet ikke hva aktiv deling er :P

Uansett, kom over et godt tilbud på hertz HSK165 og DLS CA51, så DLS blir artig å prøve. Hertz HSK har jeg hatt i tidligere bil, og har hørt dette i flere andre biler, så jeg har troa. Håper at lyden fra DLS er bra, ryktene sier iallefall det :-)

Comment

Working...
                    X