Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kabeloppgradering i motorrom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Vil nesten ikke snakke om det, er så lei av motgang. Alltid ett eller annet med en eller annen forsterker. Også ofte det gjelder subben,
    er nesten som at det er meninga at jeg ikke skal ha sub, lol, men denne gangen vet jeg at det ikke er noe feil med forsterkeren da...
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

    Comment


    • #62
      Hehe. Uheldig kan man være noen ganger.

      Men snakk ut, kanskje du får hjelp
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

      Comment


      • #63
        Tar det senere hvis jeg ikke finner ut av det, nå må jeg fokusere på eksamen veldig snart uansett...
        Siden det ikke er forsterkeren eller subben som jeg veit egentlig funker så må det jo være kablene/koblingene!

        Edit: Skriveleif, begynner å bli seint
        Last edited by TakeTheTime; 09-06-2010, 00:56.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

        Comment


        • #64
          Hei folkens, dette er sikkert litt forskjellig fra bil til bil. Men jeg klarer ikke finne hvor jeg skal koble fra dynamo og til batteri ? Har fått byttet jording på batteri å dynamo, men ikke mellom dynamo og batteri

          Comment


          • #65
            Originally posted by mzp View Post
            Hei folkens, dette er sikkert litt forskjellig fra bil til bil. Men jeg klarer ikke finne hvor jeg skal koble fra dynamo og til batteri ? Har fått byttet jording på batteri å dynamo, men ikke mellom dynamo og batteri
            Åpne panseret, se hvor dynamoen er, løsne mutteren som fester kabel, fjern gammel kabel, sett på ny.
            Enkelt, ikke sant?

            Comment


            • #66
              Mulig jeg her tilbakestående her da, men klarer ikke å finne kabelen, eller. Det virker som den er festet inni dynamoen, ingen kabel som jeg kan løsne på værtfall

              Comment


              • #67
                Ser ikke dynamoen din slik ut?



                Det er hentet fra Google Bilder.
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

                Comment


                • #68
                  er det nødvendig å oppgradere jord fra batteri til motor?

                  Comment


                  • #69
                    Ja!

                    Alt skal oppgraderes!!
                    Mvh Tony
                    - The only road to take is perfection itself

                    Comment


                    • #70
                      Originally posted by Tony View Post
                      Ja!

                      Alt skal oppgraderes!!
                      Nå er det på tide å være litt uenig her, Tony.
                      Hvorfor vil du oppgradere til motorblokka?
                      Mer stabilt tomgang?

                      Det får da holde med batter- til chassiet, synes nå jeg da, men er jeg gjerrig på kabelen min.
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                      Comment


                      • #71
                        Orginalt er det jo kun batteri til motor som er høvelig tykkelse på kabel. og skjønner ikke hva den skal ha og si. er vel kun i startøyeblikket? men da skulle jo batteri til starter også vært oppgradert?

                        Comment


                        • #72
                          Høyere ladespenning anyone? Er det ikke litt stas at alt i kretsen har skikkelig tykkelse på kabelen, selv om ikke nødvendigvis strømtrekket blir astronomisk?
                          Mvh Tony
                          - The only road to take is perfection itself

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Tony View Post
                            Høyere ladespenning anyone? Er det ikke litt stas at alt i kretsen har skikkelig tykkelse på kabelen, selv om ikke nødvendigvis strømtrekket blir astronomisk?
                            Du liker å tanken på at kabelen din er.. tykk? og helst så kort som mulig? Deg om det i såfall.

                            Originally posted by Nilsærn
                            Orginalt er det jo kun batteri til motor som er høvelig tykkelse på kabel. og skjønner ikke hva den skal ha og si. er vel kun i startøyeblikket? men da skulle jo batteri til starter også vært oppgradert?
                            Tror du bommer litt når du skriver "motoren".
                            Hos meg går den kabelen jeg mistenker at du sikter til, fra batteri- til chassiet, så videre til motorblokka og til slutt til starteren.
                            Starteren trenger ikke mer strøm enn den får i dag og motoren greier seg nok den også.
                            Chassiet derimot, som du bruker som en stor minuskabel for anlegget, der bør du oppgradere.
                            Batteri- til chassiet og dynamo- til chassiet ville jeg fiksa, på minussiden.
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

                            Comment


                            • #74
                              Jeg vet hva jeg har gjort med bilen min, og hvilke resultater det ga.
                              Elektrisitet trenger en sluttet krets for å fungere. derfor du ikke får strøm når du tar av jordingskabelen fra batteriet.
                              Det er derfor man bør oppgradere de minuskablene også. Det som er orginalt i bilen er ikke dimensjonert for mer enn akkurat, og knapt nok det. så med en gang man setter på noe ekstra, så vil dette sette en større belastning på det som er.
                              I bilen min, så går den kabelen han sikter til, sånn som jeg tolker det, fra plusspolen til starteren og fra starter til dynamo. Og det er jo i start-øyeblikket den bruker strøm, men i bilen min, så er den en del av kretsen fra dynamo til batteri.
                              Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                              Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                              Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                              -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by ugn View Post
                                Nå er det på tide å være litt uenig her, Tony.
                                Hvorfor vil du oppgradere til motorblokka?
                                Mer stabilt tomgang?

                                Det får da holde med batter- til chassiet, synes nå jeg da, men er jeg gjerrig på kabelen min.
                                Dynamoen min er da jordet i motorblokka, hva er vitsen å oppgradere pluss til dynamo hvis man ikke oppgraderer jording fra dynamo?
                                sigpicFocal Dual Monitor - Focal UtopiaBE - Alpine DVA-9965 - PXA H701custom edition
                                IceAudio - Bilringen AS - inakustik

                                Comment

                                Working...
                                X