Originally posted by Dammed
View Post
Tenk deg at man har en el cheapo kabel som ikke tåler 200A selv om den er 3 meter lang, men avsikrer denne med type 350A og få da en kortslutning. Sjansen for at sikringen ryker før bilen har brent opp er selfølgelig tilstede, men er vel greit å være på sikre siden?
Originally posted by berniebp87
View Post
At kabelen virker som en sikring, er feil. Hvis du ser på en 500A sikring så vil du lett se at den er utrooolig mye tynnere en f.eks en det en f.eks 10kvadrat kabel er. Den originale kabelen i biler er forøvrig også festet på en slik måte at den aldri vil kunne løsne og kortslutte på noe vis. Under normale omstendigheter selvsagt!
Så nei, denne kabelen SKAL ikke ha noen sikring. Dette står også i regelboken til EMMA:
4.2.1 Any power wire fused properly (0 or 10)
The fusing of the power wires is to protect the car in case of a short circuit. If there is no fuse installed or the fuse is too big, the risk is that the wire will burn before the fuse blows and so may cause severe damage or fire. Therefore, all power wires related to the car audio system must be fused except the wire(s) that are used to connect the alternator to the battery, which is used to operate the vehicles electric system.
The fusing of the power wires is to protect the car in case of a short circuit. If there is no fuse installed or the fuse is too big, the risk is that the wire will burn before the fuse blows and so may cause severe damage or fire. Therefore, all power wires related to the car audio system must be fused except the wire(s) that are used to connect the alternator to the battery, which is used to operate the vehicles electric system.
Originally posted by Vinje
View Post
Comment