Si at jeg allerede har ett 95Ah AGM batteri og 0awg kabel overalt (big 3) og 300A dynamo. Er RC 10 faraden "verdiløs" for meg? Den må jo hvert fall betydelig lettere og plassere enn ett ekstra batteri.
Si at jeg allerede har ett 95Ah AGM batteri og 0awg kabel overalt (big 3) og 300A dynamo. Er RC 10 faraden "verdiløs" for meg? Den må jo hvert fall betydelig lettere og plassere enn ett ekstra batteri.
Nå vet jeg ikke hva du har i bilen, eller hva du vil utrette.
Men i min bil og om det var meg, så ville jeg forsøkt uten og sett om det fungerte. Hadde jeg kjøpt kondensator og ikke fikk angret etc, hadde jeg bare koblet den opp.
[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Merkelig hvor stor forskjell synet på kondensator er, men det var jo egentlig for å slippe og finne ut hvor jeg skal plassere enda ett batteri i den lille kompakte bilen min hvor jeg ikke engang får plassert waveguides på diskantene fremme.
I tillegg er det ganske liten plass bak fra før av, hehe. Subkassen er relativt stor.
Selv med 0awg the big 3 og 95Ah AGM batteri og 300amp dynamo så kan jeg se at lysene mine så vidt dimmer litt bak når det tar litt av.
Rockford Fosgate T800-4AD og T2500 til JBL 660GTI og Soundstream SPLX15.
At lyset ditt dimmer har sannsynligvis med dynamoen å gjøre. Det som skjer er at strømtrekket blir høyere enn hva dynamoen klarer å levere, så derfor så faller spenningen ned til hva batteriet gir. Dette vil oppleves som dimming.
Test om du ser merkbar dimming på lysene når du ikke har motoren i gang, gjør du det så trenger du sannsynligvis en batterioppgradering.
Forøvrig er det mange fine små AGM batterier å få tak i, som ikke tar noe mer plass en hva en kondensator gjør
Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
er vell rundt 1500-2000 rpm man får max output av en stor dynamo
// Team HLS - Hard Loud Sounds! \\
//94182727 - www.facebook.com/HLSbilstereo - Rune_kvaal @ live.no\\ Mvh
Rune Kvaal
Hva er spenninga når du drar igang med litt volum da? Som du sikkert allerede vet har jo de fleste store dynamoer lavere spenning ut på tomgang, må ofte røre litt på gassen selv, full output får man gjerne ikke før det er littegrann turtall.
det er helt riktig. Har selv en mechman dynamo den lader 145 amp på tomgang og 245 på 1800 rpm
Comment