Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bilstereo "Hall of Fame"

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Jeg har en jeg mener absolutt burde stå på listen.

Nå snakker jeg om John Anders, en kan si at han virkelig brenner for sporten. Jeg vet ikke om så mange som lagger så mye tid og penger i en panda.

Han bor jo like over skogen for meg, så jeg har vert på besøk noen ganger. som alle personer har opplevd har jeg problemer til tider og trenger litt hjelp, kanskje litt råd og tips. Da er alltid John Anders til hjelp, det var en sen kveld vi kom med en rosa panda som jeg og en venn bygget, dette var sent på kvelden før gatebil Våler 07. Vi hadde problemer med litt ymse, og kassen var bygget litt feil. Vi fikk hjelp, og han målte bilen den kvelden. (134 db) Vi fikk litt råd og tips, dagen etterpå spilte vi vist 142 db med to inphase pink series.

Han er en person som hjelpen andre, motiverer og driver sporten,
    Nå har jeg kjøpt meg en panda og kommer til å satse skikkelig, hadde det ikke vært for John Anders hadde nok dette mest sannsynlig ikke skjedd.

han gjør det jo også veldig bra med tanke på både nm titler flere år på rad, og ligger ganske høyt oppe i værdens sammenheng.

Så John Anders, fortsett og burp så det rister i leiligheten min på andre siden av skogen
    Ole Martin
    Primera P11 2000 comfort
    Focal Utopia, Pioneer, Audio System, Mosconi, Supra, Tang Band

Comment

Nostalgi..

Mange spennende biler fra sasca-finalen i '97.. Har visst skjedd litt på 10 år..

http://home.swipnet.se/~w-18435/caraudio/final97.html

McIntosh Bmw'en til Thomas "Swippe" Westman har vel vært til inspirasjon for flere enn meg..

En annen ting jeg har lett etter lenge:
      Noen som vet noe om en hvit Honda Accord som ble bygget av Peter Viljanen i Sverige? Den var en skikkelig drøm! Husker det var separat d/a konverter, spesiabygde eq med tidskomp, 3stk HK TC600 i gull, Speakerworks Waveguides, 10" midbasser og aperiodiske basskasser med 2x15"..
      Finner ikke noe bilder av den. Mener den ble bygget ett sted mellom '93 og '95 og at firmaet hans het PV Sound eller noe sånt..
      [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
      [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
      [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

ingen i ålesund da...?
        for min del kunna også roy petter norman også stå her.. kvit sierra.. alpine spiller osv.. vant jo noen pokaler han også..
        Dreiv også Bibas i ålesund.. Kjekke mann
        alpine-kenwood-helix-magnat-jbl-mtx-usamps-macrom-cadence-rf-pioneer-gas
        99 honda accord - 97 honda civic tic - renault kangoo 05
        kim ole græsdal

Comment

Originally posted by Joakim View Post

McIntosh Bmw'en til Thomas "Swippe" Westman har vel vært til inspirasjon for flere enn meg..
          Noe som er litt spesiellt med den fyren er at han ikke liker musikk.

Mvh
          Dag Johansen
          "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!"

Comment

Originally posted by Joakim View Post
            En annen ting jeg har lett etter lenge:
            Noen som vet noe om en hvit Honda Accord som ble bygget av Peter Viljanen i Sverige? Den var en skikkelig drøm! Husker det var separat d/a konverter, spesiabygde eq med tidskomp, 3stk HK TC600 i gull, Speakerworks Waveguides, 10" midbasser og aperiodiske basskasser med 2x15"..
            Finner ikke noe bilder av den. Mener den ble bygget ett sted mellom '93 og '95 og at firmaet hans het PV Sound eller noe sånt..
            Reportasje om denne bilen har jeg i et gammelt bilstereotidningen.

Den var fet, men Azev felger og lilla innlegg i skinnsetene. EQ var vel egentlig en 220v enhet som han modifiserte til 12v, om jeg ikke husker feil.
            Mvh
            Pål Andréas Bryng
            Bilstereosenteret.no
            Vi forhandler bl.a.:
            Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
            Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
            Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
              Reportasje om denne bilen har jeg i et gammelt bilstereotidningen.

Den var fet, men Azev felger og lilla innlegg i skinnsetene. EQ var vel egentlig en 220v enhet som han modifiserte til 12v, om jeg ikke husker feil.
              Hadde ett Bilsport med en reportasje om den bilen, men det er long gone.. Var det første store drømmebygget for min del! Var jo helt rått med interiørmods og DET utstyret! Hadde noen mere eller mindre vellykkede forsøk med aperiodisk bassløsning etter den reportasjen.
              EQ/tidskomp var vel PA komponenter som var modda til 12v ja.. Var ikke helt vanlige egenskaper i bilstereoutstyr på den tiden..

Hadde vært gøy å se den igjen, så om du har lyst og tid engang hadde det vært artig med ett scan fra det bladet! Finner som sagt ikke noe om bilen på nettet..
              [SIZE="3"][B][FONT="Trebuchet MS"]Joakim Skovlund[/FONT][/B][/SIZE]
              [SIZE="2"][B][COLOR="DimGray"][FONT="Trebuchet MS"][/FONT][/COLOR][/B][/SIZE]
              [SIZE="1"]Mobil: 943 55 200 - Epost:[EMAIL="joakim@skovlund.no"][COLOR=Blue]joakim@skovlund.no[/COLOR][/EMAIL][/SIZE]

Comment

Som flere har nevnt så sier jeg Anders Fleischer fortjener en stor plass hær'
                huske en dag i 2004 jeg kjøpte bilsport å så BMW hannes på forsiden av bladet...jeg satt å så i det hele tiden å har bladet i dag såm jeg ennu sitter å ser i han har nu vært en stor inspirasjon for meg å MANGE andre!

Last edited by Bøijnis; 07-02-2008, 00:51.
                Focal
                Mosconi
                Pioneer

Comment

Det bladet der kjøpte jeg når jeg skulle ta toget heeeelt inn til Oslo på Sesjon Leste den artikkelen to ganger på turen frem og tilbake tror jeg.

Har det bladet her ved siden av meg nå
                  Mvh Tony
                  - The only road to take is perfection itself

Comment

Litt veldig off-topic nå, men er det en volvofanger anders har satt på ?
                    Mvh
                    Rolf Try Nygård

Comment

Originally posted by neptyr View Post
                      Litt veldig off-topic nå, men er det en volvofanger anders har satt på ?
                      Er vel heller E46 M3 front?
                      Jonas Tautra
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Det kan stemme ja, minna bare litt om evolve stylinga
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

ny her, men noen som mangler på listen er:

Fred magne skillebekk, jobet for Sony på begynnelsen av 90 tallet
                          Thomas Børja som jobbet for Nebt Hifi Concpt (importerte jbl, ppi, Soundstream, zapco)
                          Lars Christian som jobber forsatt for Neby
                          Ander Diesen, den første Rockford Importøren, senere JL Audio
                          Kjell Elvekrok jobbet for Neby primus motor for Team Neby på 90'tallet
                          Arne Mhyre (en gal norsk-amerikaner) drev butikk/import av bilstereo i Stavanger (bla Rockford Fosgate)
                          Hans Hansen med sine tre biler Corrado, BMW 750 og Audi A4

Comment

Når det blir nevnt Kjell Elvekrok (butikksjef Neby Drammen) bør det også nevnes Thor fra Trondheim. Husker ikke etternavnet, kjørte Saab 900, var butikksjef hos Neby i Trondheim. Erling Neby selv, bør også nevnes, som turte å satse på tung bilstereo, JBL og H/K.

Thomas Børja hadde forøvrig en hvit Corsa med hvite Zapco-forsterkere, mens Sjalg Haug hadde en rød Corsa med hydraulisk basskasse. Den bilen så jeg igjen på Hønefoss et par år etterpå.

Ragnar Jensen er nevnt, Odd Slette fra Jevnaker bør el også med. En som hittil ikke er nevnt, er...... Tore Jønsberg, som 27. Juni 1998 kom på 2. plass i Trondheim etter Andre Sørli, i klasse "utfordrer 20". Vinnere der var : Marius ward Follevåg, Ketil Haugen Skjei, Per Olav Bakken, Ronny Nordli, Geir Bakken, Morten Silkebækken, Robin Grønvold og Tor Steinar Aamodt. Og Mimmi styrte det hele.
                            Mathias.... Soundman is alive
                            Acting normal for some time, but it was so booooring, i went back to be myself.
                            Gammel 124-drosje,Clarion ADCS-1, McIntosh amp(s), JBL GTi 408 og 600, og 2 GTi 1200. Loud & clear

Comment

Originally posted by autod View Post
                              Bjørn Inge Hansen har også noen år i denne bransjen, å han har alltid holdt høy kvalitet uansett hva som har rullet ut derifra. å er på alle måter en stor entusiast. kansje den største der oppe i nord?
                              med fare for å gjenta det andre har sagt, så mener jeg at Bjørn-Inge Hansen må inn på ei slik liste. Han har turt å satse på bilstereo i en relativt liten by i en landsdel der det er et par dagsmarsjer mellom enkelte naboer. Tror ikke det er mange i dag som har turt å satse så hardt slik som han. Bjørn-Inge var vel kanskje første personen som hadde VHS-spiller i en bil (dette var før dvd-tiden). Begynte å bygge bilstereo i et naust litt utafor Bodø

Så har han i tillegg vært aktiv i EMMA endel år samt NASCA. Større bil/bilstereo entusiast skal man lete lenge etter.

Hadde det ikke vært for han så hadde jeg fortsatt med bilstereo ala Biltema.

Dersom ikke han fortjener en plass på listen så gir jeg bort bilen min å kjøper meg Lada.

Mvh Morten
                              - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                              Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                              Bad Sound Kills Good Music!

Comment

Når jeg så på dbdragracing sine sider så ser jeg at Bjørn-Inge er med. Godt, så slipper jeg å gi bort bilen min til fordel for lada
                                Mvh Morten
                                - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                                Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                                Bad Sound Kills Good Music!

Comment

Working...
                                X