Announcement

Collapse
No announcement yet.

ALPINE F#1 status v.s PIONEER ODR

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

tror nok det er litt av hensikten til alpine å klore seg fast til det gode gammle designet,er ganske sikker på att de kunne laget noe fancy greier vist de har villet.
    Når du ser f1 spilleren i bilen til kenneth med rammen rundt og med blått lys synes jeg den ser helt nydelig ut.
    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

Pioneer helt klart
      Reinhardt

Comment

Jeg går mot strømmen jeg... Alpine...
        Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

Begge to skulle lært seg å designe fjernkontroller iallefall.

Men det er ikke tvil i det heletatt hos meg.
          Utseende så ligger pioneer åååårevis foran, og det går ikke ann å kalle alpine sin design "tidløs" engang, den er mer smakløs
          Men man har bra lyst på en slik spiller ja
          Mvh
          Rolf Try Nygård

Comment

odr definitivt,jeg har den selv å det er nydelig å se på hvor bra den går sammen med resten av dashbordet mitt..

men må også si meg litt enig med jonny.b den f1 spillern er bra pen å se på i bilen til kenneth

Comment

Pioneeren er penest synes jeg.
              For å ikke snakke om den gedigene fjerninsen til F1 ^^

Comment

Liker den klassiske fremtoningen på Alpine. Knappene sitter tildels fast og kjennes ut som dem har litt kvalitet. Verre med Pioneer.ODR er vel litt mer påkostet og bedre da.

Comment

Hva er prisen på Alpine spilleren?

Comment

Originally posted by D-vision View Post
                    Hva er prisen på Alpine spilleren?
                    25000kr for alpine spilleren.....felles for begge disse to spillerene er jo att de er helt hjelpesløse uten ekstern dsp...
                    "Tuning an audio system is like bringing together the members of an orchestra, getting the sound balance right, and making sure they work together."

Comment

ODR-en er mer klassisk stilren. Og ikke minst symetrisk. Fargen Pioneer etter hvert har kommet frem til gjør seg jo også mer universielt brukbar. Fjernkonrtollen synes jeg der i mot er tragisk, selv om størrelsen er grei å ha med å gjøre.

Mener at Alpine ikke kan henvise til nostalgi hva angår designet på DVI-9990, ettersom denne enheten er så vidt jeg kan se det ikke en direkte nedfelt moderne versjon av en tidligere Alpine enhet. Med F#1 Status mener i hvertfall jeg at Alpine hadde god mulighet for å komme opp med et langt freshere design. "Liten" skjerm er vel ikke nødvendigvis heller noe pluss. Men jeg mener at "alle knappene" er en fordel. Det gir litt enklere tilgang til en del muligheter. Men det er klart dette igjen går ut over utseendet på enheten. Men jeg mener fjernkontrollen til DVI-9990 er en del kulere enn Pioneer sin. Men dette er jo ren synsing.

På bakgrunn av design, symetri og harmoni må jeg nok si at jeg synes ODR-spilleren er penest å se på. Men grommest.. Tja..
                      [SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

fornuftig svar dette thomasekeli

Jeg synes jo att yamaha R1 motorsykkel er det grommeste som er på to hjul,men fremdeles kryr det jo av harley davidson på markedet,dette blir vel noe det samme

Comment

Originally posted by Jonny.B View Post

Jeg synes jo att yamaha R1 motorsykkel er det grommeste som er på to hjul,men fremdeles kryr det jo av harley davidson på markedet,dette blir vel noe det samme
                          Ot: Suzuki Haiabusa Turbo + Vrod er det grommete

http://www.miniboost.no/video/minibusaburnout.htm

http://www.miniboost.no/video/minibusa1300rwd.htm

Riktig nok mini med busa motor
                          Last edited by Morten Pettersen; 27-02-2008, 13:44.

Comment

tror nok det er litt av hensikten til alpine å klore seg fast til det gode gammle designet,er ganske sikker på att de kunne laget noe fancy greier vist de har villet.
                            Når du ser f1 spilleren i bilen til kenneth med rammen rundt og med blått lys synes jeg den ser helt nydelig ut.
                            jeg synes iallefall Pioneer spilleren er definetivt finest.

Alpine har jo kommet med noe som har litt "nyere" stil over seg da, ikke akuratt i denne klassen spiller men dæven så vakker:
                            Do-It-Yourself - DIY stash

Comment

Alt for stor knapp i midten, ellers er det jo begynnelsen på en ny æra?
                              Mvh
                              Rolf Try Nygård

Comment

R1 er saker, men gode gamle R7'en har alltid vært min favoritt! Banerigget så klart, slik den er ment

[SIZE="1"][COLOR="Red"]Mvh Thomas "Sirkus" Ekeli[/COLOR][/SIZE]

Comment

Working...
                                X