Announcement

Collapse
No announcement yet.

musikk/sanger for å teste hvor pent/rent elementene i bilen spiller

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Oekern View Post
    det er bare og sjekke hvor mye bit nr er på før og etter konvertering av fil, så ser man hvor mye man taper !

128 bit er mp3 kvalitet og er rimerlig dårlig ! alt over 200 bit er bra

bit er det samme som bit frekvens. Men de alle her visste vel alt det her fra før. haha
    Bare synd du har feil...

200bit er 0,2kbit

A kilobit per second (kbit/s or kb/s or kbps) is a unit of data transfer rate equal to 1,000 bits per second. It is sometimes mistakenly thought to mean 1,024 bits per second, using the binary meaning of the kilo- prefix, though this is incorrect.

Man måler Mp3'er i kbps eller kbit/s normalt sett.

200kbps er ikke bra.
    320kbps er ikke bra det heller, men er levbart på mp3spillere og helt normale anlegg/fest/osv.

1440kpbs eller hva som er normalen på flac, da prater vi TAPSFRI komprimering, og dermed ikke tap av musikkinformasjon fra cd'n.

Og når jeg prata om tap ved konvertering, er det pga at ingen PC er feilfri, det kan skje en liten CRC error her og der, f.eks i ett dårlig lagd program, eller ett som ikke sjekker CRC i det hele tatt osv.. Da får man ørsmå feil i filen og det vil kunne forringe lyden om det blir nok av dem.
    Mvh
    Rolf Try Nygård

Comment

Hmmmmmmmmmmmmmmmmm.. javel ?

Da må skolen ha lært meg feil da gitt..
      VW Corrado - Prosjekt bil
      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Originally posted by Oekern View Post
        Hmmmmmmmmmmmmmmmmm.. javel ?

Da må skolen ha lært meg feil da gitt..
        Er det vanlige det
        Mvh Tony
        - The only road to take is perfection itself

Comment

Hvor mye kompresjon man kan høre er derimot et helt annet tema.

For å bidra litt til tråden når jeg først er her; Kent - Socker, fra skiva Vapen & ammunition. Trommesmekk ved 60 og 200 hz i børjan, drittmoro med dynamiske elementer
          Last edited by epifant; 18-08-2008, 15:09.

Comment

Skal du teste dynamikk, så prøv spor 8 på Kari Bremnes - Reise. Trommesolo litt uti der, den er morro den
            Som kineserne sier: [I]"Without music, life is a journey through a desert"[/I]

Comment

Kari Bremnes gir meg faktisk akutte utslett over hele kroppen. En slags underlig "haifi"-allergi jeg har utviklet etter å ha blitt utsatt for dama ved utallige "haifi"-anledninger i løpet av flere år. Jeg får liknende rykninger av Knut Reiersrud, Yello, Roger Waters og Stevie Ray Vaughan. Og tildels Maggie Rileys "Everytime we touch" som min onkel brukte som testplate når jeg kjøpte mitt første anlegg for konfirmasjonspengene.

Men helt sikkert et godt tips til andre som ikke lider av det samme. Det er unektelig veldig mye god lyd på platene hennes

Comment

overasket over at red hot chilli peppers ikke er nevnt..

Kari bremnes- fyret ved tornhamn. introen er kul, noe snasne bass annslag..

Sett inn cd platene i media player og sjekk bit raten på orginale cd plater... noen vil GARANTERT overaske de fleste..
                sound.vision.soul

Type R

Comment

Originally posted by epifant View Post
                  Hvor mye kompresjon man kan høre er derimot et helt annet tema.

For å bidra litt til tråden når jeg først er her; Kent - Socker, fra skiva Vapen & ammunition. Trommesmekk ved 60 og 200 hz i børjan, drittmoro med dynamiske elementer
                  Mulig det var litt placebo-effekt inni bildet, men jeg hørte stor forskjell på 320kbps og Flac av samme sangen, Flac'n var MYE mer detaljert og dynamisk.
                  Mvh
                  Rolf Try Nygård

Comment

Skal man være striks er det selvsagt "ubrukelig" å lytte til forskjellige oppløsninger man på forhånd vet hva er. Hjernen er besynderlig lettlurt. Men det utelukker uansett ikke at du kan ha helt rett, forskjellene er jo der, i hvert fall i teorien. Testet du forresten inne eller i bilen? I fart tror jeg man både skal ha gjort hjemmeleksene med demping og montering og lytte nøye etter for å høre spesielle forskjeller på f.eks. FLAC og 320 kbps AAC/MP3.

Comment

Theory Of A Dead Man - Santa Monica funker bra for min del Grei kvalitet av wma filer ihvertfall
                      www.mitsubishi-klubben.no
                      Pioneer RockfordPower PhoenixGold Focal

Comment

Originally posted by epifant View Post
                        Skal man være striks er det selvsagt "ubrukelig" å lytte til forskjellige oppløsninger man på forhånd vet hva er. Hjernen er besynderlig lettlurt. Men det utelukker uansett ikke at du kan ha helt rett, forskjellene er jo der, i hvert fall i teorien. Testet du forresten inne eller i bilen? I fart tror jeg man både skal ha gjort hjemmeleksene med demping og montering og lytte nøye etter for å høre spesielle forskjeller på f.eks. FLAC og 320 kbps AAC/MP3.
                        Beyerdynamic DT770pro på X-Fi lydkort.
                        Mvh
                        Rolf Try Nygård

Comment

Kurt Nilsen - Rise To The Occasion er det en del sanger som er mye fint å høre på.
                          Mvh Morten
                          - Subaru Impreza '10 -Prosjekttråd
                          Lyd på Hjul - Focal, Alpine F#1, TSW, H&R, Dynamat
                          Bad Sound Kills Good Music!

Comment

Mye fra Kirkelig Kulturverksted er helt rått! Har COHEN PÅ NORSK og Kari Bremmnes - Månestein i cd samlinga... Myyye detaljer og dynamikk kan man si...

Men så har man også Toto og Yello.....

Mp3 har alltid vært UT!!!!!! (Iallfall for min del!) "Mp3" (komprimerte filer av alle slag) = crap

Eneste som duger når det virkelig gjelder er orginal cd'er med gode innspillinger
                            Øyvind Kalbækken

Alpine F#1, Mosconi, Scan-Speak Revelator, Soundstream XXX-15, Supra, Connection, Northstar.

Comment

jeg hører STOR forskjell på mp3 og original cd i min bil. syns spesielt at mye i det øvre frekvens område blir borte med mp3.

bruker kun mp3 for å sleppe å bytte cd 100 ganger om dagen. hvis jeg skal vise noen eller justere setter jeg i dire straits original skive.

film musikk er kjempe gøy å høre på i bilen. transformers filmen og den nye batman filmen har ganske mange heftige sanger
                              www.bilradiosenteret.no

Comment

Litt på siden, men en bekjent av meg (som ikke er kjent for å være den skarpeste skuffen i skapet :P) var så fryktelig imot mp3 i bil og mente det låt crap. MEN det idiotiske var at han brente vanlige cd'er fra nettop mp3filer han lasta ned Go figure! FLAC derimot, blir noe annet
                                Roar Sørlie
                                Tlf 90127075
                                Strandgata 26; mitt andre hjem :P

Comment

Working...
                                X