Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olavs volvo 740

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Absolutt interesse for det ^ Ta MASSE bilder, og det du har gjort nå ser også veldig bra ut!
    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

hva det du såm kjøpte hertz komponentene hos meg for en god stund siden?
      Focal
      Mosconi
      Pioneer

Comment

Originally posted by Bøijnis View Post
        hva det du såm kjøpte hertz komponentene hos meg for en god stund siden?
        Det stemmer nok det
        Olav L.
        Volvo 740 GLT -90

Comment

bra å se at det blir brukt Hvordan spiller de? fikk aldri sjangsen til å teste disse
          Focal
          Mosconi
          Pioneer

Comment

Jeg synes det spiller veldig bra. Det blir forhåpentligvis enda bedre nå, med skikkelig montering og aktiv deling.
            Olav L.
            Volvo 740 GLT -90

Comment

Har kommet et stykke med dørtrekkene, så kan vel legge ut noen bilder.

Innsida avstivet med to lag glassfiber, og et par striper med vibroplast:

Dørtrekket ribbet, og MDF-ring limt fast med smeltelim:

Brukt opp igjen kartlommene for å få en fin form. Her strekt med fleece:

Har begynt med litt støpeplast på det ene trekket:

Det andre dørtrekket har også fått litt støpeplast. Har lagt en runde med dobbeltsidig tape rundt høyttalergrillen, for å gjøre plass til trekk:

Har kommet litt lengre enn det som vises på bildene, men har ikke bilder av det. Satser på å få sparklet og pusset ferdig i helga.
              Last edited by olav; 27-04-2010, 23:20.
              Olav L.
              Volvo 740 GLT -90

Comment

Får vel legge ut noen bilder av mellomtone- og diskantpod når jeg først er i gang.

Prøvde meg fram for å få vinklet begge høyttalerne mot taket, midt over baksetene:

Har støpt noen lag med glassfiber på dashen, og limt fast dette til sponplata som er skjært/ frest ut.
                Høyttalerringene er limt fast med smeltelim, og støttes opp av aluminiumsstenger:

Ringene og glassfiberen støpt fast til sponplata med støpeplast. Har også limt på noen sponbiter for å ha noe å stifte fleecen til:

Glassfiberen er dempet med et lag vibroplast, og har strekt fleece over poden:

Lagt på tre/fire lag med glassfibermatte, og prøvemontert høyttalerne. HL70 har blitt lettere frisert:

Planen er å bolte dette fast gjennom dashbordet. Kablene skal også trekkes gjennom dashen.

En ting jeg har begynt å lure på, er om kassen blir for liten til mellomtonen. Noen som har en mening om dette?
                Olav L.
                Volvo 740 GLT -90

Comment

Det spørs jo litt hvor mye midbass du vil ha...?
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                  Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Mellomtonen er vell ikke for å lage midbass

Olav: Har du sjekket hva som står i manualen til elementet ?
                    Bmw e34 520:
                    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Nei ser ut til at kassen er stor og fin Bare legg litt dempeull inni der så blir det flott. Det siste du vil ha i en sånn kasse er vel refleksjoner fra bakveggen.
                      Last edited by Tony; 28-04-2010, 11:35.
                      Mvh Tony
                      - The only road to take is perfection itself

Comment

Jeg trur ikke du har laget for liten kasse for HL70.
                        Focal
                        Mosconi
                        Pioneer

Comment

Tror HV200 skal få ta seg av midbassen alene. HL70 spiller uansett ikke mye under 200Hz.

Originally posted by tofter
                          Olav: Har du sjekket hva som står i manualen til elementet ?
                          Har sjekket ja. Står ikke spesifikt anbefalt kasse, og jeg har til gode å lære meg å tyde alle parametrene.

Originally posted by Typhon
                          Nei ser ut til at kassen er stor og fin Bare legg litt dempeull inni der så blir det flott. Det siste du vil ha i en sånn kasse er vel refleksjoner fra bakveggen.
                          Da prøver jeg det sånn i første omgang.

Ble plutselig litt travelt nå, ettersom det er konkurranse her i Trondheim om drøye to uker. I tillegg er det fare for at neste søndag går bort til kurset som skal holdes.
                          Olav L.
                          Volvo 740 GLT -90

Comment

Har fått gjort litt i dag også.

Lagde brakett for å feste DSPen til boksen til IVA-D310R:

Kjørte innom PlanetHIFI på tur hjem i dag og kjøpte en boks glassfibersparkel. Må bare si at denne er mye enklere å jobbe med enn biltema sin. Samtidig som den virker minst like solid.

Fikk da sparklet og pusset en del på dørtrekk og mellomtone- og diskantpodene.
                            Begynner å ligne på noe nå:

Og til slutt et bilde av dørtrekk og poder med høyttalere og griller montert:

Olav L.
                            Volvo 740 GLT -90

Comment

detta ser jo flott ut veldi imponert over det du har gjort på dash'n stå på.
                              håper du legger ut flere bilder snart

Comment

Originally posted by kentiboy View Post
                                detta ser jo flott ut veldi imponert over det du har gjort på dash'n stå på.
                                håper du legger ut flere bilder snart
                                Takk for det! Setter stor pris på hyggelige tilbakemeldinger.

Det blir ikke gjort noe i dag, men i morgen eller mandag kommer det nok en ny oppdatering igjen.
                                Har et håp om å ha lyd i morgenkveld når jeg skal tilbake til Trondheim.
                                Olav L.
                                Volvo 740 GLT -90

Comment

Working...
                                X