Announcement

Collapse
No announcement yet.

Olavs volvo 740

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by olav View Post
    Jeg tenkte kanskje å trekke dekslene langs taket i helgen, men er litt usikker på hvilket stoff og hvilken farge jeg skal bruke.
    Alternativene er svart/grå vinyl eller svart/grå "alcantara"/møbelruskinn. Dekslene på a-stolper og d-stolper blir nok trekt i samme stoff.
    Hva tror folket?
    Alcantara! nais prosjekt btw stå på
    Men du?:P hvor kan jeg få i slike vifter, som vist tidligere i tråden?
    Mvh Joakim Hestad
    93267897
    Audi A6 1.8T Quattro 2001mod Stasj dynabel, Ground Zero.
    Golf II 1,6TD

Comment

Originally posted by Krollesen View Post
      Alcantara! nais prosjekt btw stå på
      Men du?:P hvor kan jeg få i slike vifter, som vist tidligere i tråden?
      Takk for det! Jeg har lyst til å prøve med alcantara selv, men det blir isåfall grå

Jeg skal hjem til Orkdal nå i helgen, så du kan få de viftene av meg da
      Olav L.
      Volvo 740 GLT -90

Comment

Hørres ut såm en plan
        Mvh Joakim Hestad
        93267897
        Audi A6 1.8T Quattro 2001mod Stasj dynabel, Ground Zero.
        Golf II 1,6TD

Comment

Testet med de forskjellige fargene som er aktuelle i dag.
          Svart vinyl:

Svart møbelruskinn:

Grå vinyl:

Grå møbelruskinn:

Selv har jeg mest tro på svart vinyl. Jeg er ganske sikker på at det ikke blir grått, men det er ikke et enkelt valg.
          Noen andre synspunkter?
          Olav L.
          Volvo 740 GLT -90

Comment

du burde gå for en av de svarte, men kommer jo an på hvor stort omeråde disse dekslene som skal trekkes går over, er jo lettere å trekke med vinyl, og nedover ABC... stolper er det penest med vinyl synes jeg
            VW Golf 4
            Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
            Simen Sormbråten

Comment

Originally posted by simso View Post
              du burde gå for en av de svarte, men kommer jo an på hvor stort omeråde disse dekslene som skal trekkes går over, er jo lettere å trekke med vinyl, og nedover ABC... stolper er det penest med vinyl synes jeg
              Grå alcantara på stolpene er ikke dumt det heller

Akkurat nå står det egentlig mellom grå alcantara og svart vinyl..
              Olav L.
              Volvo 740 GLT -90

Comment

ser jo bra ut den 740n men så har du grå seter og sånt, mens i bakken sin gamle bil var resten svart
                VW Golf 4
                Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
                Simen Sormbråten

Comment

Der tror jeg kanskje du overtalte meg til å gå for svart vinyl
                  Olav L.
                  Volvo 740 GLT -90

Comment

Da har bilen blitt tatt ut av vinterdvale, og jeg er klar for å fortsette med byggingen. Siden sist har jeg solgt Audison-forsterkeren, og skjermen på spilleren har sluttet å virke.

Midlertidig har jeg satt inn en Alpine mrv-f400 og en gammel Audison 2-kanaler til å drive frontsettet, men det frister å kjøpe et par nye Mosconi-forsterkere om en liten stund. Førsteprioritet er ny spiller. Men jeg er litt usikker på om jeg bare skal kjøpe en brukt Alpine 2-dinspiller slik at jeg kan justere 701-boksen fra denne, eller om jeg skal gå for Mosconi 6to8 og en enkel, men god CD-spiller.

Noen som har synspunkter rundt dette? Er 6to8 mye bedre enn H701?
                    Olav L.
                    Volvo 740 GLT -90

Comment

• Ikke interessert i en liten tokanaler mcintosh da?
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• Olav, 6to8 er råere enn h701 på alle måter... Om du vil ha god begrunelse, send en pm så skal jeg gå i detaljene
                        Tor Martin Ølberg
                        - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                        Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by ugn View Post
                          Ikke interessert i en liten tokanaler mcintosh da?
                          Tror ikke det. Jeg må uansett vente på skatte- og feriepengene før det blir innkjøpt
                          Olav L.
                          Volvo 740 GLT -90

Comment

• Røk på et lite impulskjøp på torsdag, og bestilte et par Seas H1571 og et par Scan-Speak 22W4534. Tenkte å prøve å montere Seas-elementene på dashbordet, men er litt usikker på kasse til disse. Lurer på om bassrefleks på 10-15 liter kan være tingen? Hvis ikke det er plass til dette, tror jeg lukket kasse på 6-8 liter kan fungere ok.

Som diskant kommer jeg til å bruke Scan-Speak D3004/602000.

Har begynt å gjøre klar et dashbord for nye og større høyttalere. Det er for trangt på venstre side, så jeg må flytte instrumentpanelet. Startet med å ribbet ned til metallet:

Deretter var det bare å finne frem vinkelsliperen:

Tenkte i utgangspunktet å plassere instrumentpanelet som vist over, litt vinklet mot fører.
                            Denne løsningen fører til at luftekanalen på toppen av dashbordet blir delvis blokkert, så jeg går heller for denne løsningen:

Altså plassert "flatt" på midten. Sånn ser det ut i bilen:

Olav L.
                            Volvo 740 GLT -90

Comment

• Da ble det en Mosconi 6to8 Har koblet den opp for å teste nå, og førsteinntrykket er bra!

Er litt skuffet over appen. Trodde kanskje det skulle være mulig å gjøre noen flere justeringer enn volum og balanse med den, men det ser ikke sånn ut. Er det noen som vet om det skal være sånn?
                              Olav L.
                              Volvo 740 GLT -90

Comment

• Da har jeg fått poppet delene sammen slik de skal være. Testet også om det ble plass til elementene

Det går akkurat! Har også forsterket med glassfiber i etterkant, nå er det såpass solid at jeg kan begynne å tenke på høyttalerkassene
                                Olav L.
                                Volvo 740 GLT -90

Comment

Working...
                                X