Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Laget en enkel kjapp liten video som viser litt av carputeren/anlegget nå. Den er ikke spesiellt god, lager sikkert en bedre video senere

http://www.youtube.com/watch?v=BuKZyIsjyI4

Comment

Meget bra video, Bjørn. Herlig å se, og det hørtes ut som veldig kurant, god lyd du har klart å fått frem, selv om det er begrenset å bedømme lydkvalitet når det er lastet opp på youtube.
      Sture Vedal

Comment

Liker annlegget ditt! driver med noe lignende i en golf 3 nå (hasteprosjekt :S)
        Hvor stor og lang er portene dine?
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

i kickpanelene tror jeg de ble ca 8x2cm og 25cm lang. Dørene ca det samme, rundt 7,5x2,2cm og 25cm lang. Dimensjonene skal være ganske riktig i forhold til tuninga. Men har du plass kunne du med fordel ha litt støre areal og lengde på porten, jeg får litt blåselyder ned mot 40hz på høyt volum. Men det er ikke veldig hørbart på musikk, men hører det godt på sinustoner.

Desverre var den størrelsen maksimalt av hva jeg klarte å få plass til hos meg.

Comment

Originally posted by chin View Post
            Meget bra video, Bjørn. Herlig å se, og det hørtes ut som veldig kurant, god lyd du har klart å fått frem, selv om det er begrenset å bedømme lydkvalitet når det er lastet opp på youtube.
            Hehe, nei, tror det er helt håpløst. Det man hører i fra youtube ligner ikke i det heletatt på hva man hører i bilen :P

Comment

Kan vel påstå at det er bra lyd i denne.. Da jeg har sittet i den

Comment

Hehe, gjort endel endringer etter du hørte da Grimmi Kan jo ta en tur innom en dag igjen om du vil høre.

Comment

Tenkte og ta en tur innom faktisk. Du må vurdere bygg av frontsett i bilen min

Comment

Hehe, kan sikkert få til det etterhvert, men akkurat nå så har jeg endel andre ting på gang. Men kanskje utpå høsten

Comment

• Ekke noe hast. Tenkte på ideer fra deg

Comment

• Dette prosjektet er det desidert kuleste hittil!! Masse nye løsninger og smarte ideer...Me Like
                        Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

• Originally posted by Alpine306 View Post
                          Dette prosjektet er det desidert kuleste hittil!! Masse nye løsninger og smarte ideer...Me Like
                          Hehe, takker. Må ha noen orginale løsninger for å få til noe sikkelig anlegg i en slik bil

Comment

• Dette ble sinnsykt rått. Imponerende løsninger du har. Tenker å prøve meg på Tangband eller lignende. Er bare litt usikker på dette med aktiv deling. :P
                            sigpic

Comment

• Kan trygt anbefale Tang Band, iallefall fornøyd med lyden i mine.

Når det gjelder aktiv deling så er det ett problem med tanke på fulltoner, og det er at man gjerne bruker sub + midbass + fulltone. Og de fleste spillere kan ikke dele diskant kanalen (som du da bruker til fulltonen) dypt nok til å utnytte fulltonene fullt ut.

På min Alpine 9855r så kan man riktignok dele den så dypt man vil, men ser mange andre spillere ikke har den muligheten.

Comment

• Okei. Har ikke prøvd meg på aktiv deling i det heletatt enda. Har selv denne om du har kjenskap til den. http://www.kenwood.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=4178
                                sigpic

Comment

Working...
                                X