Dette ble jo veldig bra, Bjørn! Eneste som mangler er noen griller, slik at du får beskytta TB mot sparkepanel-sparking.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt
Collapse
X
-
Takk for tilbakemeldingene. Var veldig skeptisk når jeg satt i gang med dette prosjektet, både utseende og lydmessig og praktisk.
Utseende messig så ble det egentlig ikke så verst når jeg fikk trukket det, men har enda noe småfiks å ordne.
SQ messig så har disse god respons ned mot 30hz. Det var noe slikt jeg håpet på, så jeg kan dele subben på enten 31,5hz med bratt deling eller 25hz med en slakere deling. Siden subbene sitter rett bak setet så lokaliserer man de rimelig enkelt, og jeg er avhengig av å kunne få delt de dypt.
Lydtrykket i kassene var også rimelig rått. Nok til at løse ting står å hopper i bilen :P
Når det gjelder det praktiske så blir ikke sittestilling påvirket nevneverdig. Har fri vandring til alle pedalene (noe som var ett must) og kan også bruke fothvileren. Eneste å si noe på er venneligheten på å komme inn og ut av bilen. Det har nok blitt noe trangere, men det er en vanesak og går fint når man er blitt vant med denne.
TTT: Griller kommer nok etterhvert. Må bare finne noen passelige som jeg kan putte inn. Enn så lenge er elementene forholdsvis godt beskyttet pga den dype nedsenkningen jeg har laget for de også.
Comment
-
Når det gjelder griller kan det se ut til å funke bra å bruke større griller (7" eller 8") rundt den ytterkanten - lime de fast, eller skru.
Og angående ut & inn-gåing i bilen, så blir du nok fort vant til det ja - også kan det være greit å si ifra til passasjerer som ikke sitter på ofte...¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III
Comment
-
Originally posted by jonnyen View PostDette ble tøft! gleder meg til å høre tang band subene! har 2 stk på vei i posten, blir nok flere hviss eg blir fornøgd.
TTT, ja jeg kan teste en grill jeg har liggende til 8", men misstenker at den er litt i største laget.
Comment
-
Originally posted by chin View PostSer sykt nice ut det der, ja. :-D rimelig frekk løsning med tanke på plassen man har til rådighet. Godt jobba!
Comment
-
Da har jeg satt i gang med å modifisere dørtrekka mine. Ble nesten litt vemodig å herpe de etter så kort tid, men jeg må få plass til mine andre to Tang Band 6,5" elementer og da blir det litt modifisering.
Kommer nå da kun til å ha ett element i døra, og disse kassene skal også være portet.
Måtte kappe ut en stor bit, og her har jeg laget noen nye MDF ringer med nedsenkning som TB elementene skal stå i.
Jeg sleit mye med å planlegge hvordan portene skulle plasseres, men det ble til at de vil stå på under/baksiden av elementene og jeg må da lage en vinkel som gjør at de peker uttover. Her er litt bilder fra hvordan jeg mekker portene:
For å få en jevn avrundet form i 90 graders vinklen så sparklet jeg og brukte ett lite metallrør som jeg smurte inn med fett (for å enklere løsne det i fra sparklet)
Etter jeg fjernet rører så porten slik ut:
Akkurat nå står resten av platene til portene limt på og de er forhåpentligvis klare til montering i dørkassene i morgen. Blir nok noen fler bilder da
Comment
-
Ble en god del jobb å få laget disse portene, samt plassert de riktig, men nå begynner det å komme seg her. Etter litt liming og sliping for å få avrundet endene så ble de seende slik ut :
Nå har jeg fått "limt" de fast i kasssa med litt glassfiber og polyester. Regner med å få startet med å legge ny glassfiber på toppen av kassa i morgen.
Comment
-
Originally posted by 1/2en View Postvilt! 40 kg dørpaneler?? :O
Comment
-
Originally posted by TakeTheTime View PostLooking good, nå får du jo også fiksa den vinyltrekkinga som ikke ble 100% bra sist?
Comment
Comment