Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da begynner ting å nærme seg

Blir nok trekking av vinyllen i morgen. Kassene er ferdig sparklet og bare litt pussing som gjenstår på den ene.

Comment

Da har jeg endelig fått trekt det ene dørtrekket igjen. Ble endel bedre enn forrige gang, men fortsatt ikke helt perfekt. Må fikse noe mer rundt porten og ved dørhåndtaket etterhvert, men enn så lenge så får det være slik.(en smule lei :P )

Comment

Syns det ser bra ut! men åssen spiller det da? lik lyd fra alle kassene?
        Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

Hehe, i mine øyne ser det der nesten perfekt ut da. Blei mye bedre enn de forrige ja! Får håpe suksessen blir like stor/større på andre sia.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Synes du er dyktig jeg! Å se på dette øker lysten å motivasjonen for å støpe dørtrekk selv

Comment

Har ikke hatt tid til å gjøre så mye tester med kassene enda da jeg nå er i gang med å koble opp carputeren. (sitter å poster fra den nå forresten :P )

Men nå er alle 4 koblet opp og jeg syntes i grunn det låter utrolig bra. Vet ikke om det er mye å hente SQ-wise på å bare bruke ett element på hver side, men foreløpig så bruker jeg iallefall alle 4. Om de låter likt er jeg usikker på, men nå er de delt til å spille 40-300hz og det synnes jeg de takler rimelig linært uten noen form for EQ. Det var jo det som var hele planen med bygget, og da er jeg fornøyd

Lydtrykket er også helt rått. Kan få ting til å stå å hoppe i dashbordet ved kun å spille sinustoner på frontsettet :P

Comment

Originally posted by Jobbe88 View Post
                Synes du er dyktig jeg! Å se på dette øker lysten å motivasjonen for å støpe dørtrekk selv
                Takk skal du ha

Bare en liten advarsel: Skal du støpe slike dørtrekk kasser bør motivasjonen være rimelig på topp, og du må sette av mange dager. Nå var det kun ombygging av mine kasser, men jeg har nok brukt rundt 30 timer på det avlikevel. Tipper jeg brukte minst 50-60 timer når jeg bygde de første gang.

Comment

En liten miniupdate til:

Carputeren er montert under setet. Kabinettet smatt akkurat når jeg kappet ut en bit av teppet. Festet den med borrelås

Satt opp skjermen litt provisorisk for å teste, jeg skal støpe en ny midtkonsoll slik at skjermen vil stå omtrent som den gjør nå.

Comment

Den blir ikke overopphetet under setet der? Ellers ser det meget bra ut!
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ser ut til å bli en trang og tung liten doning det derne
                      Tor Martin Ølberg
                      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                        Den blir ikke overopphetet under setet der? Ellers ser det meget bra ut!
                        Skal ikke være noe problem. Selv om det var trangt under der, så er det flere cm med luft over. Dessuten har jeg satt inn en vifte selv om den egentlig skal klare seg med passiv kjøling, så det går nok bra. Ikke så veldig mye varmeutvikling i den vesle saken der

Comment

Originally posted by tmolberg View Post
                          Ser ut til å bli en trang og tung liten doning det derne
                          Hehe, trangt blir det ja, men foreløpig syntes jeg ikke det går uttover komforten. Angående vekt så blir det jo noe, men jeg prøver å ikke gjøre den for tung.

Dørkassene og sparkepanelene veier vel til sammen rundt 30 kg. Basskassene er jeg usikker på, men gjetter på 20 kg til sammen. Så legger man til litt demping, elementer og forsterkere så vil jeg gjette på anlegget veier i underkant av 100kg til sammen. Syntes ikke det er så halvgæli egentlig. Vekten er også veldig jevnt fordelt uttover på bilen, så merker lite til det på kjøreegenskapene.

Comment

Originally posted by trustno1 View Post
                            En liten miniupdate til:

Carputeren er montert under setet. Kabinettet smatt akkurat når jeg kappet ut en bit av teppet. Festet den med borrelås
                            Tar gjerne imot noe mer info om carputer'n
                            Både valg av OS/Software og HW i den
                            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Imo så burde folk se på XBMC i linux som en løsning. Funker knall!
                              Tor Martin Ølberg
                              - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                              Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Carputer hardware:

Lilliput 8" touchscreen med HDMI
                                DC-DC USB power converter
                                ASUS AT3IONT-I Deluxe, Intel®Atom330
                                Kingston SSDNow V Series V GEN 2 128GB
                                Crucial DDR3 1066MHz 4GB KIT, CL7

Bruker windows 7 og spotify. Skal få lagt inn en eller annen carputer software, men har ikke forsket så mye på hvilke som er brukbare enda. Det viktigste er at jeg får noe som funker sammen med spotify

Linux kunne jo kanskje vært ett alternativ, mulig jeg setter opp i vmware og tester litt først eventuellt.

Comment

Working...
                                X