Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Originally posted by TheCharger View Post
    Okei. Har ikke prøvd meg på aktiv deling i det heletatt enda. Har selv denne om du har kjenskap til den. http://www.kenwood.no/aspx/produkt/p...aspx?plid=4178
    Nei, har desverre ikke kjennskap til den, men ser ut til at den har endel funksjoner ut i fra spec iallefall

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post

Når det gjelder aktiv deling så er det ett problem med tanke på fulltoner, og det er at man gjerne bruker sub + midbass + fulltone. Og de fleste spillere kan ikke dele diskant kanalen (som du da bruker til fulltonen) dypt nok til å utnytte fulltonene fullt ut.

På min Alpine 9855r så kan man riktignok dele den så dypt man vil, men ser mange andre spillere ikke har den muligheten.
      Dette stemmer desverre på Kenwood spillere. Sub kan deles opp til 250hz og de to andre kanalene er front og rear. de kan også deles ned til 250hz.
      Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

Comment

• Tenkte det var på tide med en liten oppdatering hva jeg har fått gjort her i vinter.

Bilen har nå stått vinterparkert en god stund, og det har skjedd så mye som -ingenting-

Ser frem til snøen smelter i bakken opp til meg, og jeg kan ta bilen ut igjen, desverre så ligger veien veldig i skyggen, så det tar lang tid før den er isfri nok til å komme opp bakken hjem igjen

Motivasjonen gikk vist mer og mer vekk ettersom vinteren nærmet seg, men merker den begynner å komme tilbake nå, og jeg har fortsatt ett frontsett å støpe nye A-stolper til, samt en ny midtkonsoll som skal tilpasses rundt skjermen til carputeren, så regner med at det ikke blir alt for lenge før det begynner å skje ting her igjen

Comment

• Synes du bør hive deg rundt og gjøre noe mer her. :-D Jeg har jo fulgt med på denne bilen siden du starta prosjektet på ts-ogn.no sine forumsider
          Sture Vedal

Comment

• Originally posted by chin View Post
            Synes du bør hive deg rundt og gjøre noe mer her. :-D Jeg har jo fulgt med på denne bilen siden du starta prosjektet på ts-ogn.no sine forumsider
            Jepp, det kommer

Skal bare ta det litt mer gradvis i år. Merket jeg holdt på alt for mye i fjor og gikk på en smell når det gjaldt tiltakslyst

Blir ikke like ekstreme prosjekter i år, men mye av grovjobben er jo alt gjort.

Comment

• Da var jeg i gang med litt sparkel og polyester igjen

Startet med å lage nye kasser til 4" integert i A-stolpene. Disse skal også holde noen diskanter jeg har kjøpt. Syntes Tang Band elementene manglet litt i toppen, så spennt på hvordan det blir med diskanter.

Maskert klart for å støpe bunnen

Her har jeg fått støpt litt. Beklager, glemte å ta bilder under prosessen.

Comment

• Da var litt stasj handlet inn også:

PXA-h700 signalprossesor
                en liten 2kanals MTX forsterker som skal benyttes til diskanter
                4 griller til 6" elementene

Så da skal det bli 4-veis aktiv deling her

Comment

• Da var a-stolpene ferdige

Trekkingen ble ikke perfekt, så mulig jeg tar det igjen senere med bedre vinyl, me nsyntes det ble vesentlig bedre enn de gamle pod'ne

Last edited by trustno1; 20-04-2011, 00:42.

Comment

• Ble søtt det. Muligens du ikke er innen forbi 4 cm regelen men det er noen få poengtrekk hvis jeg ikke husker helt feil.
                    Tor Martin Ølberg
                    - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                    Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by Tor Ølberg View Post
                      Ble søtt det. Muligens du ikke er innen forbi 4 cm regelen men det er noen få poengtrekk hvis jeg ikke husker helt feil.
                      Hva går den reglen i?

Comment

• At du ikke skal ha mer en 4cm fra den svarte prikkete delen av ruta og til siste del på a stolpen (hvis jeg husker rett)
                        Står i regelboka hvertfall.
                        Tor Martin Ølberg

Comment

• ok, målt ut fra synsfeltet på førersiden da går jeg ut fra?

Comment

• de måler faktisk på utsiden der den svarte kanten (på selve vindusruta) og fram til der a stolpen din slutter.
                            Tor Martin Ølberg

Comment

• Ok, målte nå. hadde 8cm der. Men litt tullete isåfall, den hindrer ikke noe av det praktiske synsfeltet når man kjører pga de ligger så langt ned. Stort sett bare panseret jeg "går glipp av"

Comment

• 100% enig med deg der men slik er det nå
                                Hvis du ser på side 32 (http://www.emmanet.com/download/rule...ook%202009.pdf)
                                Så står regelen der.
                                Tor Martin Ølberg

Comment

Working...
                                X