Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ok, der sto det at det gjaldt i fra førerens perspektiv da. Isåfall har jeg bare ca 6cm for langt ut. Fortsatt for mye, men om jeg gidder så er det nok muligens mulig å modde de litt så det ikke blir noe trekk på det. Men vet ikke helt om jeg gidder, bygger mest for min egen del, og ikke for EMMA.

Comment

• Slik det skal være
      Tor Martin Ølberg
      - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
      Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
        Ok, der sto det at det gjaldt i fra førerens perspektiv da. Isåfall har jeg bare ca 6cm for langt ut. Fortsatt for mye, men om jeg gidder så er det nok muligens mulig å modde de litt så det ikke blir noe trekk på det. Men vet ikke helt om jeg gidder, bygger mest for min egen del, og ikke for EMMA.
        Helt riktig.
        Hadde aldri orket å bry meg om noe slik. Fungerer det for deg så er det bra.
        Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
        [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
        Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• det er faktisk den teorien jeg har bygd etter i det siste også skal konke litt med bilen men er noen småsaker som ikke øker poengene i allefall
          MVH, Øivind Sandvik
          sigpic
          www.facebook.com/Sandviksbassogbongel
          www.sandviksbassogbongel.com

Comment

• ja, konkuranser er vel og bra, men til syvende og sist så er det jo man selv som benytter bilen og vet hvordan man vil ha det

Comment

• Lagde en liten video av hvor mye luft 4x8" kan flytte.

Ikke akkurat noe hairtrick, men røsker ganske greit avlikevel

http://www.youtube.com/watch?v=KAWn0GNFGrg

Comment

• Da har det skjedd litt mer, samt noen setbacks.

For å starte med setbacks.

Jeg bestillte en MTX Thunder 502x i fra sonicelectronix som var tenkt til å drive diskantene mine. Etter jeg koblet den opp fungerte den fint i ca en halvtimes tid, deretter så begynnte det å ryke ut av den ene diskaten min. Det viste seg at forsterkeren er defekt og gir ut 25V likestrøm på den ene utgangen i ny og ned.

Får dette på reklamasjon, så ny forsterker er på vei, men det tar vel litt tid før jeg har den enda.
                Setback nr2 er at 6,5" høytalergitterne jeg bestillte passet dårlig til Tang Band 6,5" subbene. Burde nesten hatt 7" gitter isteden virker det til. Uansett, så har jeg da bestemmt meg for å prøve å lage noe helt fra bunnen selv i aluminium.

PXA-h700'n er montert, og fungerer utmerket. Den er tilkoblet carputeren direkte med optisk TOS kabel, og jeg bruke nå ikke spiller lengre i det heletatt.

Har også montert ei plate som det egentlig skulle sittet en forsterker, men denne er altså pellt ut pga feil.
                (var det noen som tvilte på at jeg fikk plass til mer utstyr i mr2'n? )

Comment

• Så var det høytalergitter i aluminium prosjektet..

Det første man gjør er å skaffe seg ett stk aluminiumsplate. Dette gror i bøtter og spann langs norske veier, så det er bare å forsyne seg

Har kjøpt meg en liten fresebenk som man kunne montere fast en håndoverfres på i fra clas ohlson. Kjekk sak. Oppa denne skrudde jeg fast en 8mm MDF plate. Dette var for å ha noe å skru fast alu plata i når jeg skulle frese ringen.

Deretter borret jeg ett hull i plata, frest meg så langt inn som ytre diameter skulle være, deretter satt jeg ned en skrue i senterhullet på aluplata ned i mdfplaten.

Når dette var gjort så var det bare å starte å rotere plata rundt skruen den satt fast i, og fresten gjorde jobben sin. Ble en god del spon kan man si, men dette gikk faktisk lekende lett. Aldri frest i aluminium før, men var null problem. Jeg sauset på med litt olje for kjøling mens jeg freste.

Resultatet ble en perfekt runding. Det som da gjenstår er å finne ut hvordan denne skal gjennomhulles. Ikke helt bestemmt meg enda.

NB!
                  For de som skulle lure:
                  Anbefaler ikke å begynne å pelle ned skilt. Dette er noe som har ligget utti bushen hjemme siden vi kjøpte huset. Ikke spør meg hvordan det har havnet der, men nå kommer det iallefall til nytte
                  Last edited by trustno1; 20-05-2011, 03:25.

Comment

• Har laget noen utkast til ulike måter grillene kan se ut. Tar gjerne litt tilbakemelding, men husk at de bør være forholdvis enkle å frese ut/kappe ut med hullsag.

Jeg heller litt i mot grillen med fire enkle hull.

Også litt usikker på om slike griller vil påvirke lyden med tanke på at de lager trangere åpning for lyden å komme ut. Alternativt blir det å bare bruke en aluminiums ring med netting bak.

Last edited by trustno1; 20-05-2011, 03:35.

Comment

Det første man gjør er å skaffe seg ett stk aluminiumsplate. Dette gror i bøtter og spann langs norske veier, så det er bare å forsyne seg

Blei skuffa når du sa du IKKE hadde rappet det sjæææl! :P

Comment

Har laget noen utkast til ulike måter grillene kan se ut. Tar gjerne litt tilbakemelding, men husk at de bør være forholdvis enkle å frese ut/kappe ut med hullsag.

Jeg heller litt i mot grillen med fire enkle hull.

Også litt usikker på om slike griller vil påvirke lyden med tanke på at de lager trangere åpning for lyden å komme ut. Alternativt blir det å bare bruke en aluminiums ring med netting bak.

Så lenge du ikke velger en som ser ut som en blomst, så er det vel greit?

Comment

• Har du planer om at de gitterene skal være "emma-godkjente" da?
                          Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                          Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                          Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                          -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

• Det er regler på det også ja... Får vel ta en titt på reglene å se hva det innebærer

Comment

• Så 3cm reglen der nå ja. Kan løse det med å legge inn gitter bak, men får se om jeg kommer til å bruke det til vanlig, vil at det skal bygge minst mulig uttover

Comment

• Da var ringene kutta:

Har ikke montert de enda, må lage mdf ringer som skal sitte bak, samt jeg trenger noen lengre bolter.

Men dytta de intill bare for å se hvordan det blir:

Vurderer å trekke de i samme grå stoff jeg har brukt på døra, så står det kanskje litt mer i stil.

Comment

Working...
                                X