Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Kult å høre på bilen din, vanvittig trykk og pen lyd!

Keep up the good work

takker for demo
    Ford Focus
    B2 Audio CC15
    B2 Audio Mono v4

Comment

• Jo, takk for det.

Bare artig å kjøre litt demo's

Comment

• Bilen din trenger bare en shine nå Bjørn! Men det tar jeg når du skrur litt på min. Sees.
        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Ja, trengs nok det. Når har du tenkt å ta turen?

Comment

• jo takk for det, må vel igrunn si meg fornøyd med midbassen selv egentlig

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
              Ja, trengs nok det. Når har du tenkt å ta turen?
              Vet ikke jeg. Ringer deg snart!

...og ja, bra midbassere i bilen din.
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
              Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• digger det prosjektet her
                hvilke midbasser er det?
                Seas/Dynabel/Denon/Alpine

Comment

• Det de referer til som "midbassere" er vel 6" TB subbene. Mannen, Karen, Duden, Trustno1 har 4 stykk av tb subbene 1 i hver dør og en ved sparkelpanelene hvis hukommelsen er rett.
                  Last edited by Tor Ølberg; 01-06-2011, 19:18.
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

• Hvem er Karen?
                    Jonas Tautra

Comment

• Herregud....
                      Tor Martin Ølberg

Comment

• Originally posted by Hifonic View Post
                        Hvem er Karen?
                        Haha

Originally posted by r0nie View Post
                        digger det prosjektet her
                        hvilke midbasser er det?
                        Takk for det

Tor har rett. Jeg har enTB sub i hver dør og en i hvert sparkepanel. De sitter i forholdvis like porta kasser alle sammen, og de to på hver side er paralellkoblet og spiller samme frekvenser.

Er riktig at dette er subber, men jeg bruker de delvis til midbass. Nå er jeg litt usikker på hvilket frekvensområde som faktisk karakteriseres, men delinga mi er sånn ca slik som dette i "SQ modus":

4x8" Kicker L7 subber spiller <35hz
                        4x6,5" Tang band W6-1139SI (også karakterisert som subber) spiller 35hz - 120 hz
                        2x 4" Tang band W4-1337SD (fulltoner) spiller 120hz-10khz
                        2x 1" Peerless Resolution (diskanter) spiller 10khz<

Prosjektet er uferdig, og justeringa er ikke fintunet enda, så det er godt mulig det blir noe endringer. Men syntes det spiller rimelig greit nå.

Har også i går kjøpt meg en RF T4004 4 kanaler som skal inn (skal drive diskanter og fulltonene), så nå kommer det til å bli litt modding i "frunken" for å få plass. Spennt på hvordan det blir å få plass til 3 store forsterkere forran der, men tror jeg skal klare å få det til på ett vis, men blir litt jobb. Poster noen bilder når jeg har noe å vise frem
                        Last edited by trustno1; 02-06-2011, 01:31.

Comment

• Takk for info
                          har du noen formening om hvordan det ville vært i en dørmontering?

MVH RONNIE
                          Seas/Dynabel/Denon/Alpine

Comment

• Originally posted by r0nie View Post
                            Takk for info
                            har du noen formening om hvordan det ville vært i en dørmontering?

MVH RONNIE
                            Mener du å sette Tang Band subbene rett i døra? Det vil nok fungere det også, men isåfall så må du dempe døra GODT og ha en sikkelig MDF ring som du monterer den i. Dette elementet har enorm slaglengde til 6,5" å være, og du vil få mye ulyder om det ikke er godt dempet rundt det, og generelt i hele døra om den spiller rett ut i metallet.

Comment

• Originally posted by trustno1 View Post
                              Mener du å sette Tang Band subbene rett i døra? Det vil nok fungere det også, men isåfall så må du dempe døra GODT og ha en sikkelig MDF ring som du monterer den i. Dette elementet har enorm slaglengde til 6,5" å være, og du vil få mye ulyder om det ikke er godt dempet rundt det, og generelt i hele døra om den spiller rett ut i metallet.
                              Hvordan funker det å bruke dynamat rundt istedenfor mdf? vil jo få skrudd det til hard og med god klem slik at det ikke blir noe lekkasje eller klirring vil jeg tro?
                              Ford Focus
                              B2 Audio CC15
                              B2 Audio Mono v4

Comment

• Saken er at metallet i døra er veldig tynnt. Med kraftige elementer så vil det nødvendigvis gi litt etter når elementet beveger seg. Jo mer dødt det er rundt elementet, slik at ramma på elementet står mest mulig i ro, jo bedre er det. kan nok med fordel bruke dynamat mellom metallet og mdf'n.

Kun dynamat er sikkert bedre enn ikke noe, men personlig ville jeg brukt ringer i tilegg. Men når sant skal sies har jeg veldig liten erfaring med elementer som spiller i dør, har stort sett alltid laget tette kasser på elementer jeg har hatt forran.

Comment

Working...
                                X