kan ta med ånderettsvernet :P
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Trustno1's Mr2 mk2 stereo prosjekt
Collapse
X
-
Usikker på hvor intressant det er for folk å se at jeg har slengt på noen fler modifikasjoner på kassene, men jeg kan poste bildene uansett :P
Selv om det kanskje ikke ser ut til at det har blitt gjort alt for mye, så er dette ekstremt tidkrevende. Jeg har vel holdt på ca 12-14 timer i døgnet i rundt 10 dager nå.
Uansett, dette har skjedd nå de siste par dagene:
Kappet ut den delen av frontveggen som ikke skal brukes. Det jeg støpte tidligere var bare for å få formen til å passe perfekt i mot setet
Deretter bygde jeg opp ett skjelett av patentbånd
Trakk dette med strechlaken
Får ei kasse med innsenket seteform :P
Denne krabaten kom innom garasjen for å inspisere bygginga mi.
Litt innimellom all støpinga, mens jeg venter på herdinga har jeg ett annet prosjekt på si. Alt av kabler, sikringer og koblingsbokser byttes ut i frunken.
Legger krympestrømper på alle kablene for å få det litt mer stilrent. Gamle biltemakabler blir gode som nye :P
Liten testmontering, beklager alt rotet og støvet, blir sinnsykt støvete av all glassfiberpussinga :P
Comment
-
Vil først bare beklage at rudskogen skar seg for min del. Jobba intenst siste uka for å rekke det, men var ikke ferdig før kl 05:30 , dvs en halvtime før avreise for min del.
Fant ut at det ville være uforsvarlig å kjøre 3 timer uten søvn, så ble hjemme.
Men uansett, så har det blitt litt resultater.
Har laget porter på kassene. Disse er i aluminium, men med glassfiber bunn.
Festet og tettet med sparkel/glassfiber
Kjøpte meg en plateknekker til å bøye til platene, kjekk sak
Portene er ikke helt ferdige enda, men funker fint. Men finnish gjenstår.
Etter 55kg polyester, 30kvm glassfiber, 10+ flasker herder, 100 engangshansker, 30 malekoster, 4 kvm trekk, to flasker med sparylim, 10 sticks med smeltelim, 4 meter patentbånd, 1kg sparkel, 5 kapp og slipeskiver til vinkelsliper, diverse sandpapir og ikke minst 100++ arbeidstimer så ble resultatet slik:
Setene "synker" inn i kassene for å ikke miste setevandring.'
Sikten bakover helt ok, blir selvfølgelig noe redusert, men ser det jeg trenger/er pålagt å se. Altså blålys, og bilen bak.
Kan bare si at trøkket i dd'ne i disse kassene var helt enormt. Jeg målte 137db med kickerne mine men det var ikke engang i nærheten av både lydtrykket, dypbassen og ikke minst SQ'n jeg har fått i dette. Det låter rett og slett knallbra. Eneste lille minuset er at jeg hadde mer lydtrykk mellom 15 og 20 hz med kickerne i de lukkede kassene, men den tradeoff'n tåler jeg å leve med
Har ikke nøyaktige mål på kassa, da jeg ikke tok tjansen på å fylle den med noe i frykt for å ikke få det ut igjen. Utrolig mye kriker og kroker i kassa som ting kan sette seg fast. Porten er også ujevn så det er vanskelig å få nøyaktige dimensjoner på den, men har gjort noen tester nå, og det virker som at jeg har en tuning på mellom 30 og 33 hz med forlengelsesporten, og rundt 50hz om jeg skrur den av (for DB-drag) Dette er temmelig likt hva jeg simulert før jeg startet.
Vil til slutt rette en takk til Hifonic som måtte tåle en god del mas på irc om tips til utforming av port etc. Utrolig flott at du gadd å ta deg tid til å svare på dette. Var til stor hjelp.
Vil også takke Judy's bilstereo for meget kjapp og god service på levering av 1508'ne. Kan si at jeg er strålende fornøydLast edited by trustno1; 10-07-2011, 04:37.
Comment
-
testa no sinustoner :P
http://www.youtube.com/watch?v=VyRw0_eYtYE
http://www.youtube.com/watch?v=dFWXP6cUjbcLast edited by trustno1; 12-07-2011, 15:55.
Comment
-
Litt labert med tiltak om dagen, samt mye annet å gjøre, så ikke mye som har skjedd her i det siste.
Men en miniupdate for carputeren:
Kjøpte meg en slik sak på DX
Egentlig en powerpoint presenter, men med litt scripting med autohotkey så fungerer den ypperlig som fjernkontroll til spotify
Har savnet dette da det ikke akkurat er helt trafikksikkert å fikle med touchskjermen mens man kjører.
Har scriptet slik at knappene gir meg mulighet til å skifte playlist, skifte spor, starte og pause. Egentlig stort sett de funksjonene jeg har behov for. Volum bruker jeg uansett via dsp'n
Denne går også på radiosignaler, så man trenger ikke noen synelig montert mottager, samt at den har utmerket rekkeviddeLast edited by trustno1; 01-09-2011, 00:55.
Comment
-
Da spørs det om dette prosjektet går mot veiens ende.
Bilen er lagt ut for salg.
Om noen skulle være intressert, ta en titt her:
http://ts-ogn.no/index.php?option=co...p&f=68&t=40524
Comment
Comment