Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa B Lyd-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by GENEXXA View Post
    Bare lurer, hva skal du med kondensator?
    Har egentlig ikke så god peiling på dette. og da 50/50 meninger rundt dette med kondensator.. og en Corsa er ikke så strømsterk rekner jeg med. og har ikke plass til ett batteri til.. så tenkte bare for og være på den sikkre siden :O Skader jo ikke , men har lest at det sikkert ikke er til noe nytte heller
    Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Hvilet batteri har du fremme?
      Om det er Biltema eller annet rask batteri, ville jeg har oppgradert det, isteden for kondis. Også ville jeg har gjort "The Big Three".
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Kondensator hjelper litt på ja. Også funker den som en fordelingblokk til ledningene dine.
        sigpic

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
          Hvilet batteri har du fremme?
          Om det er Biltema eller annet rask batteri, ville jeg har oppgradert det, isteden for kondis. Også ville jeg har gjort "The Big Three".
          Det er ett originalt batteri. så det helt store er det nok ikke. 55ah. Kondisen er allerede kjøpt.

Jeg har undersøkt dynamo og slike ting idag. og ser at jeg kan skaffe en 100A dynamo originalt til min bil.

vis bilen ikke klarer dette jeg skal sette i blir det oppgradering. 100A dynamo + "The big 3" (Med 50mm2 kabler?)

så jeg har en plan i bakhånd , men orker ikke legge ut penger på det uten at jeg må.

Ellers er statusen slik at jeg skal bytte bak aksling idag.. og venter på dempematter og lyddemping forsatt skal ankomme så blir ikke gjort noe annet idag!

ellers er alle tips velklommne! Er som sagt nybegynner så er mye og ta hensyn til.

spesielt det jeg lurer på er dette med airbag i dørene og demping..

Mvh
          Last edited by Boyka; 28-04-2010, 17:45.
          Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Kjøp ny og ikke brukt dynamo, de er fort nede på 50% effektivitet når de er brukt noen år og spesielt vis de har stått demontert en stund...
            Jørgen Dyver - 95 78 60 52

Comment

Originally posted by OpelPower View Post
              Kjøp ny og ikke brukt dynamo, de er fort nede på 50% effektivitet når de er brukt noen år og spesielt vis de har stått demontert en stund...
              Takk for info! har tenkt og kjøpe ny anyway men nå har jeg vertfall god begrunnelse der !

Forsatt ingen som har tips om demping med airbag i dører?
              føler liksom meg ikke helt trygg på det med tanke på kraften som er i en airbag, og event. konsevenser av og dekke over etc..

Mvh
              Opel Corsa B Coupe

Comment

Du kan ikke dempe over airbagen, det sier seg selv. Enten må du koble ut airbagen, eller så må du la vær å dempe over den.
                Andreas Dibbern
                Ford Fiesta
                Takk til B2Audio
                B2 HD12 - B2 M5 - Hertz EP4 -B2 C6.1 - Alpine 9880R - Odessey PC1500

Comment

Originally posted by Dibbern View Post
                  Du kan ikke dempe over airbagen, det sier seg selv. Enten må du koble ut airbagen, eller så må du la vær å dempe over den.
                  hehe var det jeg tenkte selv såklart :P men kanskje det var noen tips og triks rundt dette !
                  Opel Corsa B Coupe

Comment

Her er da en status oppdatering. fikk gjort litt idag. annen nyhet er at det kan se ut som dynamoen er røket allerede før jeg har montert noe anlegg i .. snakk om "sjebnen" .

Fikk kuttet vekk reservehjuls staget som var i hjulbrønnen. for så og spraye sink på.
                    Click image for larger version

Name:	IMAG0231.jpg
Views:	1
Size:	173.8 KB
ID:	294100

Ca ferdig. la en lydempings plate i bunn av hjulbrønnen også. denne demper ifølge biltema ca 40db.

Name:	IMAG0233.jpg
Size:	245.0 KB
ID:	294101

er heilt ok fornøyd med tanke på hvor fort desse platene ble harde. men har ikke stort budsjett så det får holde!

Name:	IMAG0234.jpg
Size:	157.1 KB
ID:	294102

Glemte og ta bilde med dekslene av , men tok såklart bak alle deksler i bagasjerommet også.

Name:	IMAG0235.jpg
Size:	146.0 KB
ID:	294103

tok også og la plater under hele baksetet , men glemte også bilder der.. :P

Har ikke fått tatt dørene enda da jeg venter på høytalerne. og det er natt til 1 mai så utgang må til, morsomt !

Er jo såklart ikke helt ferdig i bagasjerommet!!!

Mvh
                    Last edited by Boyka; 02-05-2010, 17:45.
                    Opel Corsa B Coupe

Comment

Da har jeg fått bekreftet av dynamoen er gåen.. og tenkte og gjøre "the big 3" menst jeg var igang nå..

jeg kan si med en gang jeg har null erfaring og peiling på området. og en kompis som er utdannet bilmekaniker skal gjøre det for meg. (bra og ha venner )

så lurer jeg på om noen her kan skrive en handleliste? over alt jeg trenger for og oppgradere best mulig menst jeg er i gang her. Dynamoen blir 100A (største jeg fant orig. til Corsa B)

50mm2 kabler?

håper noen kan gi meg tips på alt jeg trenger!

Mvh
                      Opel Corsa B Coupe

Comment

Jeg har nå handlet ny dynamo. og 4 meter med LIB 53mm2 kabel + kabelsko.

Skal teste om jeg kan ha 53mm2 kabel bak også. da jeg har 21mm2 idag.. men får se hvor god plass det er

Vis noen har tips så er det sterkt ønsket! Lover fler bilder , men får ikke gjort så mye før utstyret er komt.

mvh
                        Last edited by Boyka; 03-05-2010, 14:54.
                        Opel Corsa B Coupe

Comment

De der biltema asfaltmattene har jeg veldig dårlig erfaring med. Først bruker man masse tid på å få festet det klissete stive greia. Når sommeren og varmen kommer løsner hele driten. Har funnet ut at man like godt kan kjøre uten demping som å ha det der greia. Funket jo selvfølgelig litt så lenge det satt på plass, men det varte ikke lenge. Sier ikke dette for å hakke ned på det du har gjort altså, men bare anbefaler deg å ikke bruke mer penger på det om du har lavt budsjett som meg.
                          De glavalignende mattene biltema har er heller ikke å anbefale da de suger til seg fukt som bare det. Og den tørker ikke med det første heller.
                          Last edited by TheCharger; 03-05-2010, 23:48.
                          sigpic

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                            De der biltema asfaltmattene har jeg veldig dårlig erfaring med. Først bruker man masse tid på å få festet det klissete stive greia. Når sommeren og varmen kommer løsner hele driten. Har funnet ut at man like godt kan kjøre uten demping som å ha det der greia. Funket jo selvfølgelig litt så lenge det satt på plass, men det varte ikke lenge. Sier ikke dette for å hakke ned på det du har gjort altså, men bare anbefaler deg å ikke bruke mer penger på det om du har lavt budsjett som meg.
                            De glavalignende mattene biltema har er heller ikke å anbefale da de suger til seg fukt som bare det. Og den tørker ikke med det første heller.
                            ja er klar over dette med asfalt mattene. merket det var noe drit og jobbe med også. ble fort stive og sprakk opp. men all erfaring er god erfaring. vet også at de suger til seg fukt de glava mattene, men skal gjøre alt for at det er tørt og fint i bagasjerommet!

men all demping er bedre en ingen demping håper jeg! Har ikke råd til de dyrere og bedre dempe mattene så det får bli en annen gang når budsjettet er større. for det er allerede langt over nå pga ny dynamo og "the big 3"

Imorgen skal jeg hente en pakke på posten, Autoleads 4kanaler signalkabel og kondensator, bilder av utstyret kommer!

onsdag-fredag kommer høytalerne og cd-spilleren. har også skjekket og Cdspilleren støtter norsk radio (107.9)! heldigvis!

Mvh
                            Opel Corsa B Coupe

Comment

Får LIB 53mm2 kabler imorgen, så da blir det satt inn ny dynamo osv også. gledermeg!

ellers fikk jeg noe annet utstyr idag.

Dynamoen :

Name:	1.jpg
Size:	190.2 KB
ID:	294140

Autoleads 4 kanals Signalkabel.

Name:	2.jpg
Size:	231.2 KB
ID:	294141

Autoleads 4 kanals og 2 kanals signal. (Lilla er 2 kanal)

Name:	3.jpg
Size:	217.0 KB
ID:	294142

Monoblokka, Autoleads 1.5F kondensator mm..

Name:	4.jpg
Size:	192.0 KB
ID:	294143

monoblokka og 4 kanaleren.

Name:	5.jpg
Size:	174.0 KB
ID:	294144

Name:	6.jpg
Size:	145.8 KB
ID:	294145

beklager dårlig bildekvalitet.. HTC Hero sitt kamera er og gidder ikke hente digitalkamera'et :P
                              Mvh
                              Last edited by Boyka; 04-05-2010, 18:15.
                              Opel Corsa B Coupe

Comment

Bare lurer, hvor har du kjøpt de Autoleads kablene? De så ganske solid ut. Og siden dette er et budsjett bygg, tenker jeg at du måtte ikke ut med mye.
                                Bygger selv litt budsjett bygg. Og billige og gode greier er flott
                                Runar E. Olsen ~ Moderator
                                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                                X