Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa B Lyd-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opel Corsa B Lyd-Prosjekt

Hei! (denne posten er redigert)

Dette skulle være ett enkelt og billigt anlegg. men noe gikk galt underveis

Her er utstyrsliste osv for min Corsa B Coupe !

Mye inspirasjon er hentet herifra! Bilen er stadig under ombygging.

Utstyrsliste

Tror det var det.

har noen bilder også fra oppstarten.

Nye ! B2 HD12!
    Click image for larger version

Name:	IMAG0483.jpg
Views:	1
Size:	125.0 KB
ID:	299395

Gamle subben- RF T2

Name:	t212d4.jpg
Views:	2
Size:	252.8 KB
ID:	299359

Feit signalkabel med Roger Waters

Name:	signal.jpg
Views:	2
Size:	185.7 KB
ID:	299360

JL Audio'en.

Name:	IMAG0465.jpg
Size:	182.8 KB
ID:	299394

Kommer til og oppdatere så rask det skjer noe, og komme med spørsmål her.

Mvh
    Last edited by Boyka; 30-07-2010, 20:17.
    Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Noen som har erfaringer med Biltema sine dempematter? tenkte og ta en handletur imorgen. har svært lavt budsjett på bilen så håper på at det funker.

lurer også på dette med Airbag i dørene. noen som har råd og følge der? (demping)

tenkte også og støpe en form til høytalerne i dørene slik at det ser litt bedre ut.

er forsatt litt usikker på hvor jeg skal plassere diskant. men vurderer og gjøre det enkelt og modde den originalle plasseringen litt.

Dette er første gang jeg bygger noe som helst anlegg i bil. (skal begynne på skole igjen til høsten . fin pendlebil , produserer jo bensin )

Alle tips taes med stor takk! mye god inspirasjon og idè'er her på forumet!

Mvh
    Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Liker frontsettet ditt! Men ville kanskje skaffa en bedre spiller og forsterker for litt bedre lyd. Hvor skal du ha 6x9 forresten!?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
        Liker frontsettet ditt! Men ville kanskje skaffa en bedre spiller og forsterker for litt bedre lyd. Hvor skal du ha 6x9 forresten!?
        CD spilleren kjøpte jeg før jeg viste hvor mye mer seriøst dette skulle bli en planlagt, skulle jo bare hive i ny spiller og noen fronter + subben så guffe på. men slik ble det jo ikke!

Den er i USA enda sammen med frontene og 6x9" , kompisen min får dem imorgen og setter alt i en pakke på første fly

angående forsterkerene er dette første oppgradering som skal gjøres! men er "short on money" så derfor en del billige løsninger her!

6x9" tenkte jeg og ha bak . har tenkt litt på hvorfor i huleste jeg kjøpte dem da lyden er bak :P men shit au. forseint nå , og kosta meg ikke mange kroner + det kan se tøft ut

har tenkt på nye forsterkere og CD-spiller . kanskje sub også etter hvert..

ønskelisten er jo da :

JBL GTO24001 monoblokk (Eller GTO14001)
        JBL GTO1004 4-kanaler
        Pioner DEH800 CD-Spiller - (denne har DAC fra selveste BURR BROWN, og er derfor noe jeg vil ha!) SQ
        JL Audio 13w7 - sub. (Vis jeg har noe og tjene på dette?)

Vis jeg får extra penger på bok så er ikke dette uoppnåelig før skolen begynner !

men må først få instalert og gjort bilen klar med det jeg har. så får vi se ! ble vist litt historie også her :P
        Last edited by Boyka; 26-04-2010, 04:32.
        Opel Corsa B Coupe

Comment

da er bagasjerommet ribbet.. men har ikke fått kjøpt inn all dempinga enda så får ikke gjort noe.

skal kjøpe mer høytalerkabel også. blir 4mm2.

men jeg har tenkt litt, og tror ikke min lille Corsa klarer og dra 2 stk forsterkere..

noen tips ?

mvh
          Opel Corsa B Coupe

Comment

Joda det går fint det vel...? Husk at firekanaleren antakelig ikke drar like mye strøm, er nok monoblokka som virkelig drar litt.
            Men det går helt fint med to forsterkere i min bil hvertfall, selvom jeg verken har oppgradert batteri eller dynamo fra originalt...
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Supra høytaler kabler er suverene. Anbefales.

Men, prosjekt tråd uten bilder er K-J-E-D-E-L-I-G. Bare et tips
              Runar E. Olsen ~ Moderator
              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Denne Corsaen bør kanskje registreres om til "Basskasse på hjul" med den subben

PS! Bilder bilder bilder!!
                Alpine cda9855r / Rockford Fosgate PunchPower / Hertz Space 6 Mids

Comment

Og hvis du kjeder deg kan du prøve dette http://www.youtube.com/watch?v=-9rtGKu8eHo&feature=fvw

Comment

Bilder kommer. er ikke hjemme atm men har knipset litt ute i sola idag

Er jo en 1.0 12v Corsa dette her. men skal prøve med begge forsterkerene og heller tenke på hvordan jeg skal fikse det etterpå vis bilen ikke klarer det. (har ingen planer om og spille uten at bilen er igang)

Er som sagt første gang jeg legger tid i bil stereo så er meget spennende og holde på med.

Mvh
                    Opel Corsa B Coupe

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                      Og hvis du kjeder deg kan du prøve dette http://www.youtube.com/watch?v=-9rtGKu8eHo&feature=fvw
                      hehehe. tror jeg står over det der
                      Opel Corsa B Coupe

Comment

Fikk bekrefta av min venn i USA at pakken er sendt ! kommer med fly og er her i neste uke på døra!

(Polk MM5251 - MM691 og GT640UI ) så gledermeg!

ellers her er det bilder fra dagen.

Name:	IMAG0228.jpg
Size:	195.6 KB
ID:	294085

noen som vet hvor jeg får tak i ny slik plastik til dørene ?

Name:	IMAG0226.jpg
Size:	273.0 KB
ID:	294086

Name:	IMAG0221.jpg
Size:	261.7 KB
ID:	294087

mvh
                        Opel Corsa B Coupe

Comment

Bruk byggeplast.
                          sigpic

Comment

Originally posted by TheCharger View Post
                            Bruk byggeplast.
                            Takker. skal se nermere på det !
                            Opel Corsa B Coupe

Comment

Bare lurer, hva skal du med kondensator?
                              Runar E. Olsen ~ Moderator
                              Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                              http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Working...
                              X