Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Corsa B Lyd-Prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Tror jeg aldri har vert så effektiv som idag før. Har fått gjort masse! og endelig fått både motivasjonen og humøret angående prosjektet opp!

Noe gjenstår, men er på god vei!

Click image for larger version

Name:	IMAG0328.jpg
Views:	1
Size:	146.0 KB
ID:	294194

Name:	IMAG0329.jpg
Size:	159.9 KB
ID:	294195

Name:	IMAG0332.jpg
Size:	178.2 KB
ID:	294196

Name:	IMAG0334.jpg
Size:	131.3 KB
ID:	294197

Name:	IMAG0337.jpg
Size:	172.3 KB
ID:	294198

Name:	IMAG0338.jpg
Size:	204.5 KB
ID:	294199

Name:	IMAG0344.jpg
Size:	261.7 KB
ID:	294200

Name:	IMAG0347.jpg
Size:	326.8 KB
ID:	294201

Name:	IMAG0351.jpg
Size:	217.1 KB
ID:	294202
    Her ser dere mitt egetlagde Jordingspunkt i enden av brønnen!

Name:	IMAG0349.jpg
Size:	192.4 KB
ID:	294203

Det som gjenstår er :

Sette toppplata på (som skal være over brønnen. og feste monoblokka til der!

feste delefilterene og koble til.

Lade opp kondensatoren .

Koble Remote til sigarettenner + 'en. (har fått tips av bilstereo kyndig at dette er lurt vis man ikke har relè?)
    Er dette brukbart og gjøre ? (skal jo oppgradere forsterkerne med tiden)

Lage hull i de originale dørtrekket til 5.25'en. (derfor de ikke er på på bilde)

The Big 3 mangler enda da jeg måtte bare få bilen igang igjen og hadde svært dårlig tid. men ledningene og alt er klart til og sette i ! (53mm2 LIB)

Så satser på at alt er oppe og går imorgen !

Tips og innvendinger er altid velkommne! jeg er ikke hårsår ! så ikke vær redd ! Er selv fornøyd ! mitt første bygg i bil
    Last edited by Boyka; 26-05-2010, 00:33.
    Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Artig plassering av diskant? Hvordan funker det lydmessig, eller har du ikke fått hørt på det ennå?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
        Artig plassering av diskant? Hvordan funker det lydmessig, eller har du ikke fått hørt på det ennå?
        Har ikke hørt det enda ! :P men det er original plasseringen. var en pitteliten diskant der før, så blir spennende!

Edit :

Har også Bestilt Brock B5 14x8" bak og 14x7" m/194-45 felg og dekk til Corsaen! + skal nok ha 40mm senk også. men resten av utsendet skal være originalt.!
        Last edited by Boyka; 26-05-2010, 00:39.
        Opel Corsa B Coupe

Pioneer P88rs II || JL Audio 450/4v2 || Polk Audio MM5251 || B2 Audio HD12 | Mono | Autoleads | LIB -

Comment

Originally posted by Boyka View Post
          Edit :

Har også Bestilt Brock B5 14x8" bak og 14x7" m/194-45 felg og dekk til Corsaen! + skal nok ha 40mm senk også. men resten av utsendet skal være originalt.!
          Se her ja. her er det felg og dekk dim som passer for små biler Men et lite tips hjula trenger nok litt mere enn 40mm senk

Comment

Originally posted by Nils View Post
            Se her ja. her er det felg og dekk dim som passer for små biler Men et lite tips hjula trenger nok litt mere enn 40mm senk
            Ja har vert ute og målt idag. kan ver det blir 60mm-40mm
            Opel Corsa B Coupe

Comment

Da var anlegget montert og jeg har LYD!!

Og det ble overraskende bra ! Polkene svinger seg godt allerede fra første sekund!

Delefiltetrene er gjemt under dash.

Name:	IMAG0361.jpg
Size:	149.0 KB
ID:	294204

Demping av seteryggen!

Name:	IMAG0365.jpg
Size:	226.1 KB
ID:	294206

Det ble 53mm2 til Blokka!

Name:	IMAG0371.jpg
Size:	230.5 KB
ID:	294208

Name:	IMAG0368.jpg
Size:	231.9 KB
ID:	294209

Men jeg tror jeg har mye og tjene på en ny 4 kanaler da den jeg har såg jeg kosta 499.- hos NetonNet

Noen tips til vellydene 4 kanalere? Jeg selv har sett meg ut JL Audio 300/4v2 A/B forsterker.

Nå skal jeg ut og kjøre litt
              Attached Files
              Last edited by Boyka; 13-07-2010, 19:39.
              Opel Corsa B Coupe

Comment

hmm.. Trenger litt hjelp! Jeg har lyd i alt .. MEN det er den samme lyden i alle ht.. som om de er i mono.. sanger som veksler left og right (typisk gitarer) osv forsvinner nesten.. og når jeg stiller spilleren til "Left" så er det ikke lyd noen plass. menst til right er det lyd i alt.. alle koblinger er riktige også.. ??

sykt irriterende!
                Opel Corsa B Coupe

Comment

Da har du nok kobla litt feil ja. Hvordan kan du ha klart dette? Har du kobla signalkablene riktig inn på forsterkeren til frontsettet? Gå over kabler...
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Da har du nok kobla litt feil ja. Hvordan kan du ha klart dette? Har du kobla signalkablene riktig inn på forsterkeren til frontsettet? Gå over kabler...
                    Har gått over alle kabler .. det som er så rart ! er jo kun frontene som er i enda. (ikke bak ht) og left er på left, og omvendt på spiller og 4 kanaleren! noen innstillinger kanskje ? i begynnelsen spilte kun den ene høgtaleren musikk, den andre spilte kun bass . måtte stille inn på HFP eller noe slikt ? high pass.

ser på "bruks anvisningen" at det går an og velge "HPF-LPF og FULL" noe der kanskje? må stille for begge sidene seperat. og tror ikke det er likt stilt inn på hpf osv.. hmm hmm.. * klør seg i huet*
                    Last edited by Boyka; 27-05-2010, 03:15.
                    Opel Corsa B Coupe

Comment

Det fikset seg !

Men vil diskantene roe seg med med innspilling? synes de er litt for "Klipsch" aktige nå.. sliten av og høre høyt lengre en 10-15 minutt !

Eller vil en ny 4 kanaler kunne gjøre underverker her?

5,25"'ene gir overaskende god bass ut av seg !
                      Opel Corsa B Coupe

Comment

Det går jo ann å bytte ut diskantene; da kunne du prøvd disse - veldig gode diskanter! Koster under 500,- hos Dynabel!
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Det går jo ann å bytte ut diskantene; da kunne du prøvd disse - veldig gode diskanter! Koster under 500,- hos Dynabel!
                          Jo går jo såklart an det :P men er ikke så gira på og bytte allerede! :P så får vente litt og se. bytte forsterker først uansett.. kanskje det blir bedre !
                          Opel Corsa B Coupe

Comment

Diskantene har roet seg veldig!
                            blir bedre og bedre så er relativt fornøyd! men mye vil ha mer.
                            ny 4 kanaler skal uansett i hus neste lønning!

men subben klirrer noe helt vanvittig. så den må nok byttes ut !

Tips til ny sub ? har laget en tråd i generelt forhåpentligvis mer respons der.
                            men gjør ingenting og få tips her

skal snart lage om bunnplata som er over hjulbrønnen også med hengsler. slik at jeg kan lett få tilgang til 4 kanaleren . nå må jeg løfte ut hele plata for og se nedi. og ta ut subben. sykt tungvindt!

tenker da og dele den eksisterende plata i 2 . slik at jeg kan løfte den siden med monoblokka på opp.
                            Opel Corsa B Coupe

Comment

Liten update.

Name:	IMAG0452.jpg
Size:	200.8 KB
ID:	294272

Name:	IMAG0450.jpg
Size:	170.7 KB
ID:	294273

Satte den i samme kasse som jeg har hatt T2'en i. (47 Liter) . koblet i 2 ohm.

første inntrykket er MYE finere bass! mye tightere! så er svært fornøyd allerede!

Skal bygge litt om baki. teste litt forkjelligt. får ikke gjort så mye før jeg går av til fri.
                              kommer bilder osv når jeg har fått gjort noe.

Boyka-
                              Opel Corsa B Coupe

Comment

Er i gang med ombygging i bagasjerommet. men har ingenting og vise frem på bilder enda. (har ribbet hele igjen og såvidt begynt.)

men fikk en fin liten pakke i posten idag!

en liten drøm for meg !

Name:	IMAG0469.jpg
Size:	133.1 KB
ID:	294299

Name:	IMAG0466.jpg
Size:	219.8 KB
ID:	294300

Name:	IMAG0468.jpg
Size:	189.8 KB
ID:	294301

Jepps. En JL Audio 450/4v2

Nå er det ut i bilen og teste!

Mvh
                                Opel Corsa B Coupe

Comment

Working...
                                X