Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oles vectra prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Oles vectra prosjekt

Hei

Har da investert i anlegg i til min opel vectra diesel fra 1997 som snart er rullet 200. Min foreløpige plan går ut på å ha 6*9 midbass i dørene og 4" og diskant i dashbord.
    Som sub har jeg vurdert DD audio 1508 men har ikke bestemt meg, ønsker inspill på den kanten.
    Ønsker også inspill på om det er "nok" å skru forsterkerne fast i en spon/mdf plate som jeg legger i bagasjen eller om jeg bør ha noe kraftigere
    Demping er påbegynt i dørene framme, er ikke sikker på hvor my som blir dempet enda men har nok dempemateriale til det meste

Utstyr
    Spiller: pioneer p88rs II
    Midbass: genesis p69
    Frontsett: audio system hx 100SQ
    Sub: ???
    Midbass amp: dynabel bf 1502
    Frontsett amp: dynabel bf 0802
    Sub amp: dynabel bf 4501 eller 7501
    Demping: STP Vibroplast M1 og Bimast bom
    Kabler: diverse

Noen bilder fra dempingen, nå er det lagt på 2 lag med vibroplast, 1 lag med bimast bomb kommer etterhvert.

Ris og ros er meget ønskelig siden dette er mitt første ordentlige bilstereo bygg

Mvh

Ole

Spennende Midbass du har.

Følger med videre her.
    Runar E. Olsen ~ Moderator
    Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
    http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Spennende oppsett ja. Ikke ofte man ser 6*9 som midbass nei. DD 1508 er spennende. Kraftige småjævler. Husk masse bilder.
      sigpic

Comment

Da har det endelig skjedd noe her, har begynt å støpe om dørtrekkene men siden jeg aldri har gjort dette før går det litt tregt.

Comment

Ser bra ut. Flott du legger mye arbeid i dørene dine! Følger med her, Ole.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Nå begynner det å bli en stund siden jeg oppdaterte sist, grunnen til det er en vell blanding av mangel på tid og mangel på arbeidslyst
            Her er bilder av det jeg har gjort i dag, jeg gikk bort ifra den forrige løsningen min fordi det var ikke plass i døra i tillegg til at hele opplegget ble elendig.

Nå gjenstår det å trekke kabel fra bagasjerom og inn i døren, dempe innerblekket og trekke dørtrekket, og gjøre det samme på andre siden.

Fikk satt inn nye subber for ca. 1 mnd. siden, har bare glemt å oppdatere tråden så her er ett bilde pra bagasjerommet. Det er 2 stk. 15" blaupunkt velocity vPW 380 som drives av en dynael bf7501 2 ohm.

Last edited by oley; 19-08-2010, 22:00. Reason: Skriveleif

Comment

Working...
            X