Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sigurds Mazda 323 (+ noen andre prosjekter)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GENEXXA
    replied
    På et år, må du har kommet litt lengre enn forrige update, hehe.

    Leave a comment:


  • Axis91
    replied
    Originally posted by Bilstereosenteret.no View Post
    2x15" i den lille håndveska av en bil, det blir sykt det
    Hehe, blir nok ikke så aller verst

    Originally posted by Miniboom View Post
    Type R er ålreite greier, syns jeg, spesielt til prisen. To sånne i svær kasse og liten bil, det bør jo kunne orke 145dB+. I alle fall om porten ikke blir blokkert fordi den kommer for nært noe annet.
    Type-R er ikke noe å klage på, nei. Håper på å klare rundt 145dB med det nye oppsettet. Porten skal det ikke være noe problem med. Den har god klaring til noe annet i bilen.

    Leave a comment:


  • Miniboom
    replied
    Type R er ålreite greier, syns jeg, spesielt til prisen. To sånne i svær kasse og liten bil, det bør jo kunne orke 145dB+. I alle fall om porten ikke blir blokkert fordi den kommer for nært noe annet.

    Leave a comment:


  • Bilstereosenteret.no
    replied
    2x15" i den lille håndveska av en bil, det blir sykt det

    Leave a comment:


  • Axis91
    replied
    Liten update igjen..

    Har nå limt sammen alle platene bortsett fra topp, og fått pussa/kutta de rett.


    En liten test for å sjekke passform. Det ble ikke så verst, men det trengs fortsatt litt pussing før det er 100 prosent.


    Så har jeg hentet en aldri så liten pakke..








    Begge 15" nå på plass!

    Leave a comment:


  • Axis91
    replied
    Har ikke fått gjort så mye siden det har regnet i hele dag.

    Her er ihvertfall bilder fra det jeg har gjort så langt:

    noen bilder fra kutting.. Det gikk med ca tre og en halv plate.











    Ble noen biter til slutt



    Så var det å få limt det sammen..








    Så langt har jeg kommet til nå. Dere ser sikkert at platene ikke passer helt sammen. Prøvde så godt vi kunne å få det likt men det er ikke så lett når man må ta alt på øyemål.

    Leave a comment:


  • saab9000
    replied
    spl dynamics er good shit i allefall xtr serien rista godt å spilte bra i audien min me en 12" mtx blokk å 40l tett kasse..

    Leave a comment:


  • Androctonus
    replied
    denne tråden trengere mere aktivitet ser det ut som, du har jo gjort en bra jobb på dempinga vertfall! gleder meg til å se hvordan dette kommer til å bli!

    Leave a comment:


  • Miniboom
    replied
    Ting TAR tid!

    Jeg har ikke fått ut bilder av min kasse enda heller.

    Leave a comment:


  • Axis91
    replied
    Huff, dette går tregere enn jeg hadde regnet med..
    Vel, har ihvertfall begynt på kassa. bruker 2x16mm plater, så jeg holder nå på å lime dem sammen. Håper å bli ferdig med kassa i løpet av uka. Bilder kommer i morgen.

    Leave a comment:


  • Miniboom
    replied
    Min erfaring med SPL Dynamics er at holdbarheten er så som så. Frontsettet mitt ramlet fra hverandre, basselementene til broren min gikk føyka, og DIG-1450-forsterkeren min spraket litt på slutten. Men det spilte høyt.

    DIG-1450-forsterkeren er forresten den minste 1kW-monoblokka jeg har sett til dags dato. Angrer litt på at jeg ikke har beholdt den.

    Om holdbarheten har blitt bedre, er nok SPL Dynamics et flott valg! Fint å se flere bilstereokarer i Vestfold!

    Leave a comment:


  • rexxx
    replied
    har lyst til å prøve spl dynamics jeg også ...

    Leave a comment:


  • Axis91
    replied
    Originally posted by kalosturbo View Post
    Ser bra ut dette mister

    Litt delte meninger angående at porten ikke er på samme side som subbene, men dette vil nok flytte litt luft inn i kupeen
    Takker. Nå har jeg ikke så veldig mye erfaring med kassebygging, så jeg prøver meg litt fram for å høre hva som kan låte best. Funker det ikke bygger jeg en ny kasse og hører om det blir bedre

    Originally posted by rexxx View Post
    ekte spl gutt blitt jo :P hva slags subber skal du bruke?
    Skal i første omgang kjøpe en Alpine til, så får jeg se om det blir noe litt grovere etterhvert. Har litt lyst til å prøve noe fra SPL Dynamics eller DD

    Leave a comment:


  • rexxx
    replied
    ekte spl gutt blitt jo :P hva slags subber skal du bruke?

    Leave a comment:


  • kalosturbo
    replied
    Ser bra ut dette mister

    Litt delte meninger angående at porten ikke er på samme side som subbene, men dette vil nok flytte litt luft inn i kupeen

    Leave a comment:

Working...
X