Announcement

Collapse
No announcement yet.

98´ Nissan Primera Sedan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 98´ Nissan Primera Sedan

Heisann

Driver og skal handle inn høytalere til bilen til fruen og trenger da noen tips.

Er plass til 6,5" komp sett forran med 1" tweeter i A stolpen også tenkte jeg og sette inn 6,5" fulltone bak.

Tenkte og handle inn for maks 2000 kr.

Men hva bør jeg velge?

Hadde tenkt meg noe slikt:
    Infinity REF6530CS

Infinity REF 6532I

Eller slik:
    Pioneer TSE170CI

Pioneer TS-E1702i

Disse koster jo litt mer enn 2000 kr samlet, men får litt rabatter på de.

Funker nok bra begge de der. Ingen her inne som kan svare eksakt på hva som passer best til deg eller dama
    Bmw e34 520:
    Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Stort sett alltid når jeg spørr om slikt så får jeg til svar at man bør gå for focal eller Hertz. Veit jo at de er veldig bra, men koster litt mer en det man har budsjett til.

Skal uansett ikke ha forsterker på disse høytalerene, så trenger ikke all verden, er jo ikke allverden lyd man får ut av cdspilleren uansett.

Hu vil ha det sånn at det låter greit.

Bassen skal uansett komme fra denne pakken her: JBL GTO Basspack

Comment

De som påstår at det kun er Hertz og Focal som duger er uvitende

Har du et pågående prosjekt, eller har du postet feil?
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

Det blir ett lite prosjekt bare jeg får handlet delene, derfor jeg postet her

Jeg er ihvertfall i den oppfatning av at Pioneer er ganske bra, og infinity har jeg bare hørt gode ord om.

Derfor jeg heller mot de to settene der.

Comment

Jeg vil ikke anbefale deg noe med dette innlegget. Men vil gi deg et tips. Om det er lovt?

B2 Audio kommer med komp sett til de størrelsene du er ute etter om ikke så alt for lenge. Og Dibbern her på forumet har fått en forsmak på det. Du kan høre med han hvordan lyden er. Mener han hadde Helix RS6 før, og at han var ganske imponert over lyden i B2 Audio settet.

Så tipset er vell kanskje og vente litt. Men vet ikke hva de selges for. Du kan jo sende Jay en PM og høre om de kommer i prisklassen din.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Hvis du har de bakre høyttalerene bak hodet/i sidedekselet over hattehylla skal du slite hardt med og få inn 6,5" der. Jeg prøvde og få inn 5,25" i min 97 Primera Hatchback, Og jeg ga opp da jeg ikke hadde lust til og klippe i diverse plast o.l baki der. Ville uansett nedprioritert høyttalere bak og hatt de originale og gått for et bedre sett foran. Se etter et med høy følsomhet da du skal drive de med spilleren
              Spiller: Pioneer p6600DVD
              Frontsett: Seas Lotus Performance
              Sub:Morel Elate Sw10

Comment

Må nok uansett vente litt pga salg av gammelt anlegg GENEXXA, så kan jo hende de komp settene er ute til salgs da.

Tror det er litt forskjell på sedan og hatchback Nemoas, og spørsmålet er jo om du hadde en P10 eller P11?

Det som er gjort litt rart i denne bilen er jo at høytalerene bak, er koblet som om de skulle være forran, så må rydde opp i litt koblinger i den bilen.

Og grunnen til at jeg skal ha fulltone bak er fordi høytalerene bak er sprengt. Og blir uansett lagt mer penger i frontsett enn til bak.

Comment

Originally posted by Nemoas View Post
                  Se etter et med høy følsomhet da du skal drive de med spilleren
                  Da bør jeg vel velge de infinity høytalerene jeg har funnet da?

True Fire Ohm-Alle Referanse høyttalere har to ohm talespoler. Opprinnelige fabrikkinstallerte høyttaler-ledningsnett i mange biler er 1mm. Denne ledningen, og oppvarming av talespolen når strømmen blir brukt, øker impedans "sett" av forsterkeren eller spiller enhet. Den impedans av Kappa høyttalere er justert til å kompensere for denne økningen og kan trygt bli drevet enhver spiller.
                  Pioneer høytalerene ligger på 88 db i følsomhet og infinity høytalerene ligger på 93 db.
                  Last edited by Evobenz; 03-05-2010, 17:26.

Comment

Hei.

Kansje jeg kan bidra til noe på din leting etter noe å høre musikk gjennom. Tror du kansje stikker en tur på flere sjapper som selger bilstereo og ser litt på hva de har å tilby(hvis du har noen i ditt nærområde dah).
                    Det finnes utallige merker å velge blandt. Men jeg tror kansje det viktigste er å vite hvor mye penger kan jeg legge i et par høytalere foran&bak. Men som mange nevner her: Legg heller penger i høytalere forran,og nedprioriter de bak. Lyden du får ut vil jo avhenge av hvilken spiller du har,hva slags forsterker du har/blir å ha. Du kan jo bli fornøyd med Focal og like fornøyd med et Panasonic-sett. Se litt på magnet-størrelsen og om mulig se de fysisk. Se om det er av god kvalitet(hvordan i huleste vet jeg hva som er bra og ikke bra????)
                    Se litt på hva dette er laget av,hvordan opphenget er limt og hvordan loddepunktene er. Slurvete sammensatt mao. Det blir en som regel ikke kjempefornøyd med. Ikke misforstå meg nå. Det er sikkert mye av de komponentene som er masseprodusert som VIRKELIG er gode.
                    Pioneer har jeg hatt noe av,og det virker helt okay til den prisen. Kansje litt lett å få de til å bunne(de jeg her hatt i allefall) men lyden fra de virker "fargete" og en smule overdrevet bass-faktor. Party-element vil jeg kalle de(i allefall i "billig-klassen").
                    Vel,håper dette ikke ble så rotete og villedende.

Den Daimler´n.... Hva er det? Evo?

Bol
                    No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Ja, er en 2,3-16 med Evo II replica kit. Ett prosjekt jeg brukte alt for mye penger og tid på.

Blir nok infinity forran og bak i den bilen.

Og legger dobbelt så mye i frontsettet som det som skal være bak, så tror den beregningen skal være grei.

Pioneer har kommet seg veldig vil jeg tro, for har hatt det komp settet jeg la frem her og det låt veldig bra.

Men siden jeg ikke skal bruke no forsterker på de høytalerene tror jeg de infinity høytalerene kan være bra.

Comment

Working...
                      X