Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roar's 91 civic stereo prosjekt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Da har jeg vært å brukt opp ferie pengene jeg ikke har fått enda
    Kommer til å bli noen bilder etterhvert, altså med utstyret jeg har kjøpt.

Canon EOS 500D
    Manfrotto 758B
    HAMA RS-60 E3
    Lexar FULL-HD Video SDHC minne kort

Har savna å ta skikkelige bilder en stund nå, EOS 300D'en dugde ikke til mitt bruk lenger da det har blitt heftig brukt oppgjennom åra. Og bildene jeg tar med det blir ikke like skarpe og fine som jeg ønsker, så nå følte jeg det var på tide
    Og det jeg gleder meg skikkelig til er å få filmet i Full HD! Kommer til nytte på treff og lignende

Legger opp et par bilder senere av testing av kamera.
    Alpine - Hertz - Dynabel - Ground Zero
    91 ED3 Civic Low'n Slow
    Roar M. Stene
    Dj-androctonus @ Soundcloud.com

Comment

Originally posted by Androctonus View Post
      Det er Axis OG oldskool 15x8 et25 4x100 om det skulle være interesse, så blir disse solgt etterhvert i fordel til 16x8 eller 16x9 med laaavt innpress Du får sende meg en PM om du vil vite mere.
      Utrolig tøffe. Har dessverre ingen 4x100 bil. Men Axis hadde mange fine modeller. Vet du hvem som importerer merket til Norge?
      Mvh
      Pål Andréas Bryng
      Bilstereosenteret.no
      Vi forhandler bl.a.:
      Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
      Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
      Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Originally posted by InstallBay View Post
        Utrolig tøffe. Har dessverre ingen 4x100 bil. Men Axis hadde mange fine modeller. Vet du hvem som importerer merket til Norge?
        Det er nok noe du må importere selv, som også blir billigst i forhold til hva en forhandler skulle hatt for å gjøre det for deg.

Også et par test bilder fra nye kameraet, ikke helt vandt til det nye opplegget på de nyere canon, men det er vell en vanesak som alt annet

Her ser man også tydelig at panseret mitt har sett bedre dager, og jeg har en gyldig grunn til å leke meg med dette
        91 ED3 Civic Low'n Slow
        Roar M. Stene

Comment

Fine bilder. Canon er bra saker vøtt.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Sverger til canon!
            Eneste som er synd er at photobucket tråkker ned kvaliteten en "smule"..
            91 ED3 Civic Low'n Slow
            Roar M. Stene

Comment

Var på elustyr en tur i dag igjen, for å handle inn litt kabel, sikring holder og sub for ei venninde for meg. Så blir vell å legge ut noen bilder av det jeg skal gjøre i helgen
              Blir å strekke opp ny kabel helt fra motor-rom til bagasje, dempe hatthylla, sette inn "gamle" dynabel kassa mi med en Hertz DS300 og forhåpentligvis håpe på litt bedre lyd i bilen hennes.

Også snakka jeg litt med lars ove, og får bytta ut de HCX130 jeg var å kjøpte rett før helga, med noen HCX165 i stede, da de andre ble litt for små i forhold til hva jeg kunne hatt. Som også resulterer med litt kraftigere mid-bass bak i bilen
              Og jeg har bestilt en halv meter med 6" port (aeroport) til bandpass kassa, siden werner fant ut det kom til å bli port støy på 4" porten.
              Og forhåpentligvis så blir jeg ferdig med både bilen min og vennina mi sin bil i helga. Og såklart så blir jo nye kamera brukt i prosessen!
              91 ED3 Civic Low'n Slow
              Roar M. Stene

Comment

Da slenger jeg opp et par bilder, igjen, og såklart med ny kamera!

Litt diverse. DS300 og kablene er det som skal inn i civicen til vennina mi.

Også det jeg har stående ute i gangen, og ikke minst et strøkent sett med 20år gamle CRX stoler! sjelden vare i den standen de er i

HCX 165 jeg fikk bytta i de HCX 130.

Og den nye porten min! den var noe større enn det jeg trodde, men skal få plass i hatthylla! tror jeg
                Aeroport 6" og ja det er en DY9412 som står ved siden

Håper bare på at det blir finvær i helga så jeg får gjort noe, og at kassa mi er ferdig til den tid
                91 ED3 Civic Low'n Slow
                Roar M. Stene

Comment

Originally posted by Androctonus View Post
                  Sverger til canon!
                  Eneste som er synd er at photobucket tråkker ned kvaliteten en "smule"..
                  Bruk flickr. Ja, mindre bilder, men bedre kvalitet
                  VW Corrado - Prosjekt bil
                  Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                  It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                  I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Får vel lage meg en Flickr konto etterhvert

Nå sitter jeg, eller satt heter det vell. Å laga meg en beat jeg skal teste på ny kassa til subben. Naboen var ikke imponert over meg tror jeg Huset til naboen er et steinkast unna.
                    Nr er fjerna av sine grunner.
                    91 ED3 Civic Low'n Slow
                    Roar M. Stene

Comment

Hehehe! Sweet :P
                      VW Corrado - Prosjekt bil
                      Mitsubushi Lancer - Bruksbil
                      It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
                      I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

Jeg kan bekrefte at den nye bandpass kassa som werner bygde kombinert med GZRW 30 spl får front ruta og dørene til å flexe på bilen min, altså ikke store mengder men nok til at jeg syns det er morro
                        Minuset med "kassa" er 4" porten jeg kjøpte, GZ'en og 1200w presser noe mengder luft så om jeg kjører på med litt volum så blir det litt blåselyder på visse frekvenser.

Så 6" porten blir tatt i bruk, forhåpentligvis så får jeg bytta til den i helga, og satser på at tuninga holder seg noenlunde likt som den er nå. Kassa spiller brutalt (i forhold til hva jeg er vant til) på 30-50hz!

Og nå som det er sagt, så er det jo typsik når man først har fått noe som spiller ganske greit, så vil man jo gjerne ha mere! Jeg har lyst å teste GZRW 38 SPL, men det blir ikke før over sommern, håper jeg

Også har jeg tatt noen bilder såklart, ikke av anlegget denne gangen heller desverre. Men har filma det da! Så må bare finne et program som er brukbart og ikke bryter ned kvaliteten på filmen så veldig.

Last edited by Androctonus; 03-06-2010, 00:11.
                        91 ED3 Civic Low'n Slow
                        Roar M. Stene

Comment

I dag har jeg hatt en "liten" økt i bilen. Men får ikke gjort noe mere i dag, før jeg får meg noe kabler som er mindre enn 25mm2 så jeg får kobla opp BF0804'en. Snart lyd i bilen igjen!
                          Fikk ikke starta med 6" porten i dag da, får gjøre det igjen når jeg har noen til å hjelpe meg med å skjære ut hull i hatthylla osv.

Kom gjerne med tilbakemeldinger!

Bandpass kassa Werner bygde! Lekker lit i front, og ved terminalen, men det fikser jeg når jeg skal sette i 6" porten.

Begynte med å ta ca mål av hvor kassa skal stå, den må stå rett på tanke på hatthylla hvor porten skal gå opp.

Fikk skjært ut og satt kassa nedi, men kassa står helt skakk skeivt

v

Brukte rester av kryssfiner plata jeg skjærte ut, og limte sammen 3 stk i høyden.

Og det endte opp med å se sånn ut Begynner å bli fornøyd kjenner jeg, eller har jo fortsatt lyst på mere, men er fornøyd med det jeg har nå!

91 ED3 Civic Low'n Slow
                          Roar M. Stene

Comment

Var å hørte på dette idag, det er definitivt godkjent den 12"eren får virkelig bilen til å riste godt, men hadde ristet enda bedre med noen 12 eller 15"ere til, lol
                            Mvh Werner Harstad

Comment

Vi får se om jeg slår til med en BF7501 og 2x GZRW 38 spl etterhvert Men for nå så spiller det saklig bra for å være en singel 12"
                              91 ED3 Civic Low'n Slow
                              Roar M. Stene

Comment

Om å gjøre å riste istykker bilen!? Neida, den kassa ser meget bra ut synes jeg, en fin løsning i bil type sedan...
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X