Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo s70 prosjekt!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by Bassoflove View Post
    Dette blir KNALL.... Skulle meget gjerne ha vært flue på veggen når du fyrer igang den kassa. Og planer med forsterker(e) nå dah?

Får jeg spørre: Hvor mye mere skulle til nå for å hive 12´ere i den kassa. I en likens bil(V70 -98 HGV).
    Hvor mye rommer den kassa nå? 120ltr?
    Flue på veggen. haha
    Er fortsatt litt i tenkeboksen på åssen jeg skal gjøra det med forsterkerene, men må vel få begynt på det en dag snart regner jeg med.
    Kassa er på ca 70 liter innvendig, som er anbefalt av Dag Johansen

Hva mente du med : Får jeg spørre: Hvor mye mere skulle til nå for å hive 12´ere i den kassa. I en likens bil(V70 -98 HGV) ?
    FOCAL- the spirit of sound!

Comment

Jeg tenkte mere i retning av: Får du plass til 3X12´ere i den kassa,eller blir den for liten(i høyda/bredda&liter)?
      No Windows-crap,just Mac Power

Comment

Originally posted by VolvoMarius View Post
        Ser veldig bra ut den kassen der! Flott prosjekt! Riste det mye i tak-konsollen på din bil? Min er spilt sønder å sammen, ramler deler ned fra den.. :-D
        BOL: Ja eg sku gjerne hatt ny kasse i V70`n å ikke minst MÅ eg dempe dein..
        Nei ikke så veldig, det rister litt, men speilen er værst. hehe
        Ja da er det bare å begynne å kappe til deler og heva sammen ei kasse da Og ikke dumt å dempe litt nei, det hjelper på.

Comment

Originally posted by Bassoflove View Post
          Jeg tenkte mere i retning av: Får du plass til 3X12´ere i den kassa,eller blir den for liten(i høyda/bredda&liter)?
          Aha skjønner Men da blir den nok alt for liten ja. Er akkurat passe til 3stk 10".

Comment

Skulle hatt felt inn plexiglass i litt av bakveggen på kassa, så lurte jeg på om noen som visste hva som er anbefalt tykkelse når den skal brukes til litt av en vegg i ei kasse ?? Og en burde vel skru fast plexiglasset + at en limer det fast, el?

Comment

småfeite de subbene der skulle jeg likt å høre i aksjon :P ser veldig bra ut detta, men regner med bilen din sank bra ned i rævva når du putta inn den kassa med elementene i :P

Comment

Originally posted by accord rånern:P View Post
                småfeite de subbene der skulle jeg likt å høre i aksjon :P ser veldig bra ut detta, men regner med bilen din sank bra ned i rævva når du putta inn den kassa med elementene i :P
                Ja dem ser litt grove ut til å være 10", men det skader jo ikke hehe
                Joa den synker litt,men ikke så mye faktisk

Comment

er tøffe subbere.. nei min datt heller ikke så mye i samme når jeg satt inn kassa, men når jeg fikk kjørt noen mil på sigdals veien så skal jeg love deg den blei lav i rævva :P

Comment

Originally posted by accord rånern:P View Post
                    er tøffe subbere.. nei min datt heller ikke så mye i samme når jeg satt inn kassa, men når jeg fikk kjørt noen mil på sigdals veien så skal jeg love deg den blei lav i rævva :P
                    Ja merker det er sigdals veien er kjører på hehe

Comment

Detta blei gromlyd

Bassoflove: Du kan bare lage en større kasse, med litt mer volum, til 3 12''. Lyden blei kjempebra med 3 10'', vil tro at 3 12'' også har potensiale da
                      Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

Comment

Originally posted by dessarun View Post
                        Skulle hatt felt inn plexiglass i litt av bakveggen på kassa, så lurte jeg på om noen som visste hva som er anbefalt tykkelse når den skal brukes til litt av en vegg i ei kasse ?? Og en burde vel skru fast plexiglasset + at en limer det fast, el?
                        Bruk glass det er mye billigere enn lexan/plexi samtidig som det er lettere å holde fint. ta deg en tur innom glassindustrien, de ordnet glass til meg Og du limer med tec7 eller lignende

Comment

Originally posted by Nils View Post
                          Bruk glass det er mye billigere enn lexan/plexi samtidig som det er lettere å holde fint. ta deg en tur innom glassindustrien, de ordnet glass til meg Og du limer med tec7 eller lignende
                          Okay, da spørs det om det blir glass Trenger vel ikke tjukkere en 10mm vel? Plata blir på ca 30x30.

Comment

Når det ikke blir noe større enn det så tror jeg nok 10mm vil holde, men ikke noe tynnere hvertfall. Jeg personlig ville nok ha gått for litt tykkere. Plata jeg har i kassa mi er 20mm Det er litt overkill

Comment

Originally posted by Nils View Post
                              Når det ikke blir noe større enn det så tror jeg nok 10mm vil holde, men ikke noe tynnere hvertfall. Jeg personlig ville nok ha gått for litt tykkere. Plata jeg har i kassa mi er 20mm Det er litt overkill
                              Aha, skjønner men er ikke store plata så burde vel holde.

Comment

Kan jo legge ut et par bilder av åssen dørene ser ut med dørtrekket på

Har også fått lakka porten på kassa svart.

Comment

Working...
                                X