Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stigs Korando prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Stigs Korando prosjekt

Hallo, får starte en bygge tråd her jeg også da, skal bygge litt stereo i bilen etterhvert.
    Bilen min er en 1989 Ssangyong Korando, koreas versjon av Jeep CJ7.
    Kanskje ikke den mest ideelle bilen å ha stereo i, pga helt åpen og lite tyveri sikker, men skal nok få ordnet det på ett vis Jeg kjøpte bilen som et prosjekt da jeg var 15år, det har ikke blitt gjort så mye med den, men får lappen våren 2011, så skal ha skilter på den da.

Her har dere litt info om bilen, og noe av det som er gjort med den:
    http://www.offroad.no/forum/Den-Kore...ep-t93035.html

Og her kommer det mest update om hva som blir gjort, teknisk og sånt
    http://pirate4x4.no/forum/showthread...604#post217604

Planene av hva som skal i av stereo i første omgang er:

Biltema cdspiller

JCV CS-M65 mellomtoner

Kicker L7 8" sub i portet kasse (kassa er ikke bygd enda)

ADS P2000.5 forsterker

Stinger signalkabel

Biltema strømkabler

Det blir langt ifra noen grom stereo, men bedre enn ingenting i første omgang
    Last edited by StigA; 19-09-2010, 15:01.

Ja.. det som har skjedd her nå er da at sub og forsterker er solgt, og andre prosjekter har slukt penger

Men planene frammover nå er å få bilen klar til god kjenning, så begynner jeg å tenke på stereo da.
    Vurderer sterkt å handle sub(er) og kabler fra LIB. Blir vel Dynabel forsterker. Men tar det når den tid kommer, først må bilen bli godkjent.

Litt stereo off-topic:

Det som skal gjøres nå er legge opp nytt elnett, da allt det gamle er fjernet..
    Bygge 2,5" rake rør bak til min hjemme laga bakpotte med 4" utblås ( blir nok tøff lyd, men dette skjer etter godkjenning)
    Bygge litt dasjbord med instrumentholdere, brytere osv
    Skifte oljer, plugger og filtere
    Ordne lekasje fra bakaksel og servo

også få den på kontroll så jeg kan få mangel lapp, så jeg finner ut hva som gjenstår.

Så blir det finnishen, og litt stereo og slikt

Kom gjerne med innspill, så skal jeg komme med update når det skjer noe.

Last edited by StigA; 12-09-2010, 20:42.

Comment

skal denne rulle på veien, eller skal det bare være leketøy?
      [URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
      Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger

Comment

Originally posted by Defus View Post
        skal denne rulle på veien, eller skal det bare være leketøy?
        Planen er å ha den på veien til våren

Comment

Prøvde å skifte glødeplugger igår, og selvfølgelig skjedde det jeg ikke håpet på.. ene pluggen knakk. Dette fordi det er 5volts plugger, og forige eiger hadde kobblet disse rett på batteriet gjennom en bryter, så pluggene var smeltet i enden.

Men da må toppen av, kjøpe toppakning til 1600..
          Så blir det en god del ledninger her og der, da allt eletrisk skal kobbles på nytt.

Om ikke handlelappen blir for dyr, går jeg til innkjøp av en LIB-1515 mens de har tilbud, såsant jeg ikke får kjøpt Dynabel subben av ugn

Deretter blir det EU kontroll, beste hadde vert om den gikk rett gjennom

Comment

Litt flere bilder av bilen

Comment

Gud får en søøt motor

Tøfft med ett prosjekt som skiller seg litt ut..!
              Mvh Even S. Jensen
              Tlf 41091189
              Digital Designs, nothing is even close!

Comment

Originally posted by evensvee View Post
                Gud får en søøt motor

Tøfft med ett prosjekt som skiller seg litt ut..!
                skikkelig harding det :P Isuzu 2,2 ikketurbo diesel.. med rundt 70 esler.

Jo takker for det, kanskje ikke beste stereobilen, men har da noe å pusle med

Comment

Stått under åpen himmel i plaskregn idag å prøvd å få av toppen.. hmm, tar resten imårra og håper på oppholds!

Har også Bestillt meg en LIB-1515, ett sted må man starte

Comment

Noen ideer surrer i mitt hode nå.. har halve org dasjbordet, og må bygge resten selv.. men vurderer å få tak i litt tynn treplate og bygge ny dasj selv. Og da tenkte jeg å lage plass til en 4" på hver side, og lage plass til 6,5" i kickpanelet, eller hva det kalles..

Har liggende to stk Cerwin-Vega 4" mellomtoner, og et nytt par med eldre JVC 6,5" midbasser jeg tenkte jeg kunne bruke foreløbig, og heller oppgradere senere.. hva tror dere?

Må også få tak i delefilter og en liten forsterker til dette.

Blir nok ikke noe særlig med bass i denne, da det vil vel bli stjelt med engang.. eller ødelagt av vann. Men noen tips til coax/front sett som spiller høyyt til rundt 1500,- ? tenkt litt på fusion eller kicker, men vet ikke jeg

Comment

Da ramlet det inn en liten pakke idag

Comment

Har handlet plater, skruer og div idag, så blir kassebygging i helga. Men denne subben skal i en annen bil, så når den tid kommer lager jeg ny prosjekt tråd.

__________________________________________________ _____________________________________

I Korandoen blir det et 4" eller 5,25" frontsett og 6,5" midbasser og en forsterker til dette.

Det jeg har nå er:

Biltema strøm kabler og skiring/holder.
                        Stinger signalkabel.
                        JVC CS-M65 midbass.
                        Denver CAU-415 spiller.

(sorry at jeg har gjentatt utstyrslisten, men pga forandringer fra første post)

Noen bilder:

Last edited by StigA; 24-09-2010, 22:48.

Comment

Har jobbet litt denna uka.. laget kasse til LIB'en. Kan jo legge ut noen bilder selv om den mest sannsynlig skal i en annen bil.

Har funnet ut at jeg IKKE kan:
                          - Skjære plater rette med sirkelsag, rotterompe eller vanlig snekkersag.. (skal ha meg byggsag når neste kasse skal bygges)
                          - Sparkelarbeid.. var heller ikke noe for meg

Men man lærer av å feile :P
                          Etter en nesten en hel boks sparkel, 194 skruer, litt casco set lim og 22mm sponplate blei det slik:

Som terminal brukte jeg fire M10 bolter, hjemme laga ringkabelsko og 10mm2 kabel.
                          Er ikke ferdig med kassen, må sparkle og pusse litt mer på portåpningen, male eller trekke kassa og lyst til å få nedfelt elementet litt..
                          __________________________________________________ _____________________________________
                          Over til Korandoen:

Det blir CV! mellomtoner og JVC midbasser. Trenger en forsterker til dette, så om noen har billig send PM
                          oog, bil uten bass, er som hus uten dass. Så blir ei basskasse i denne alikevel med tia.
                          Planen er 2 x B2 Audio ES8 i portet kasse.

Comment

Hvorfor i all verden har du brukt SÅÅ mange skruer på den kassen?
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                              Hvorfor i all verden har du brukt SÅÅ mange skruer på den kassen?
                              hehe, si det... hadde ikke noe bra lim, så skrudde den bare sammen. Men hva anbefaler du/dere ? ser på noen kasser så er det ikke brukt en eneste skrue

Comment

Working...
                              X