Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stigs Korando prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Det er fordi limet er sterkere en skruene Men er jo greit å ha noen skruer som monterings hjelp.

Husker på slutten av 90 tallet da jeg begynte å bygge kasser, da MÅTTE man ha en skrue hver 3cm, hehe
    Men det var mye rare myter på den tiden, faktisk så henger de enda igjen...

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
      Det er fordi limet er sterkere en skruene Men er jo greit å ha noen skruer som monterings hjelp.

Husker på slutten av 90 tallet da jeg begynte å bygge kasser, da MÅTTE man ha en skrue hver 3cm, hehe
      Men det var mye rare myter på den tiden, faktisk så henger de enda igjen...
      Hvordan lim bruker dere? Takker for svar!
      __________________________________________________ _____________________________________

Fått testa litte grann idag.. kassa liker ikke lav bass, sånn rundt 5-60hz så durer det bra. Er nok mye feil med porten.. fikk ikke noen av portkalkulatorene til å funke, eller så har jeg bare regnet veldig feil. MEN nå er ikke elementet innspillt, testet i 4ohm på en billig PA forsterker inne på rommet..

Har antageligvis fått skaffet meg to stk USamps XT4000D mono forsterkere som skal drive LIB'en. Og dette skal inn i en Jeep Cherokee innen våren.. For kan ikke kjøre Korandoen om vinteren eller når det regner.

Comment

Jeg bruker helt vanlig trelim jeg. Funker knall.
        Siste kassen brukte jeg en stripe med trelim, og en stripe med Tec7. Det var for at jeg ikke hadde skåret kassen helt rett. Så Tec7 ble mer en tettningsmasse.
        Men Tec7 skal vell funke bra det også.
        Runar E. Olsen ~ Moderator
        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Det fins jo en type trelim som utvider seg når det stivner.
          Funker bra som lim og tettning.. Husker ikke hva det het..
          ~Mentalt etterpåklok nybegynner

Comment

Takker for svar.. da blir det ikke skruer på neste kasse

Men ang port:
            Målene på kassen er 45cm høy, 56cm brei og 46cm dyp. altså ca 80liter. Porten er 40cm høy, 5cm brei og ca 35cm lang med 90graders vinkel i enden, mot elementet. Kan noen regne ut porttuningen for meg? skjønner meg ikke på det der, men vil veldig gjerne lære det så takker masse for all hjelp!

Comment

Ca 40hz tuning

Comment

Originally posted by Stianuno View Post
                Ca 40hz tuning
                Tusen takk! blei kanskje ikke så galt da.. skal ikkei klage før jeg har fått spillt litt i bil med bedre forsterkere da

Comment

Hvor målte du lengden på porten? Du skal måle på midten.

Comment

Har i praksis nada og si sånn for resultatet sin del, om det blir 40 eller 41hz liksom, men ja du har helt rett.

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                      Hvor målte du lengden på porten? Du skal måle på midten.
                      skal man det? målte fra begynnelse til slutt.. sånn:

Comment

Om du målte på den inn mot elementet, er nok porten litt lengre. Så tuningen blir litt lavere.

Comment

okei, takker for hjelp men er det sånn at jo lavere tuning, jo bedre dyp bass?

Comment

Er jeg ikke helt på jordet nå (de som er 100% sikker får bekrefte det).
                            Har man tuning på f.eks 40hz, og sangen du spiller, går ned til 30hz, vil det være likens som om at elementet spiller free air.

Dette er noe jeg har lest for lenge lenge siden. Er langt ifra sikker.

Comment

Working...
                            X