Jeg har bestilt 2 stk ac10 ifra jay, skal hente dem på posten i dag å det kribler litt i magen med å få testet dem ut!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Peders prosjekter: VW, Volvo
Collapse
X
-
Forsterker blir en Audison lrx 1.1k. Så langt ifra optimalt med andre ord! det blir 400 for lite watt. Men kan komme med en tilbakemelding å prøve å kurere funderinga du driver med[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Tenkes fram fram å tilbake.
Har også en Dynabel 1200W rms monoblokk på handa samt en 4kanalers. låter det her greitt?
Men tror jeg har bestemt meg, skal tenke litt fram å tilbake før det bir bestilling eventuelt
BF4501 og BF0804/02 åsssen er disse?Last edited by Akilles; 25-03-2010, 11:49.¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
Det du må tenke på er at ac10 er 2x2 ohm, dvs at med to slike, får du en last på monoblokka på 2 ohm. Da får man litt mindre juice men flere har fortalt meg at det er bare positivt med tanke på lydkvalitet![URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
BF4501 og BF0804/02 bra forsterkere?
BF4501 blir den å drive bra 2X ac10 med 2ohm på 800w rms¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
Den dynabelen funker nok utmerket i 2 ohm. Men jeg ville kanskje ikke belastet den i 1 ohm, pga det er en klasse D forsterker (billig, mye strøm, dårlig lydkvalitet). Så hvis man stresser den litt mindre i 2 ohm, som du jo vil gjøre, blir det nok godsaker skal du se. Men ikke misfårstå, jeg er kresen på lyd, det er ikke sikkert du er likens!
Her har jeg sakset litt fra Wikipedia så jeg slipper å skrive forklaring:
The main advantage of a class D amplifier is power efficiency. Because the output pulses have a fixed amplitude, the switching elements (usually MOSFETs, but valves and bipolar transistors were once used) are switched either completely on or completely off, rather than operated in linear mode. A MOSFET operates with the lowest resistance when fully-on and thus has the lowest power dissipation when in that condition, except when fully off. (When operated in a linear mode the MOSFET has variable amounts of resistance that vary linearly with the input voltage and the resistance is something other than the minimum possible, therefore more electrical energy is dissipated as heat.) Compared to class A/B operation, class D's lower losses permit the use of a smaller heat sink for the MOSFETS while also reducing the amount of AC power supply power required. Thus, Class D amplifiers do not need as large or as heavy power supply transformers or heatsinks, so they are smaller and more compact in size than an equivalent Class AB amplifier.
Class D amplifiers have been widely used to control motors, and almost exclusively for small DC motors, but they are now also used as audio amplifiers, with some extra circuitry to allow analogue to be converted to a much higher frequency pulse width modulated signal. The relative difficulty of achieving good audio quality means that nearly all are used in applications where quality is not a factor, such as modestly-priced bookshelf audio systems and "DVD-receivers" in mid-price home theater systems.
Class D amplifiers for driving subwoofers are relatively inexpensive, in comparison to Class AB amplifiers. A 1000 watt Class D subwoofer amplifier that can operate at about 80% to 95% efficiency costs about $250 USD, much less than a Class AB amplifier of this power, which would cost several thousand dollars.[URL="http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=6201"]Mercedes ML 270 CDI[/URL] <-- Link til tråd
Alpine, Mosconi, Pioneer, JL Audio, DLS, Elemental Designs, Stinger
Comment
-
Da gutter blir det Mono og B2 elementer
med tiden blir det også 4kanalers
@defus: Takk takk¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
-
Originally posted by TheCharger View PostMange her inne som bruker dynabel. Selv når de har brukt SQ elementer. Har aldri prøvd de selv, men ser ut til å være god kvalitet og mye kraft for pengene.
Veit ikke åssen mono og 4kanalere jeg skal gå for.
Blir vell ei ordning på det etterhvert.
Fytti grisen til priser på Defa alarm da!
Veit jaggu ikke om det blir alarm med det første,får bare la vær å parkere ute i helgene egentlig
Så over til noen små spørsmål.
LIB sine tjukke strømkabel samt 2 gelebatteri på 60 amp.
Med 100Amp dynamoen jeg har burde det vell gå veldig greitt da eller?
Tenker også å kjøre SQ,siden jeg har spiller til det (Pioneer DEH-P88RS II).
Så det jeg da lurer på å bytte totalt høytalere inni bilen.
Hva vill lønne seg i det lange løp?
Sikler noe grønnjævlig etter Hertz sine,men usikker ang pris å slikt.
Tenker å kjøre SQ etterhvert.
Hørt mye dårlig om biltema sine dempematter.
De suger til seg vann?
En annen ting, hva er "the big three" for noe?Last edited by Akilles; 26-03-2010, 23:10.¤ Pioneer DEH-P88RSII ¤ Infinity ¤ Focal ¤ Rockford Fosgate P450.4 ¤ Digital Design M1B ¤ Digital Design Redline series ¤
Pitbull-Racing Mvh Peder Akilles Kristiansen
Comment
-
her er det en vidio om big three http://www.youtube.com/watch?v=p82xRzCr-lcole k bergerud til tjeneste
b2 aduio. ddaudio.alpine.kenwood.focal.dynabl.Crescendo
Comment
Comment