Announcement

Collapse
No announcement yet.

Andersens A3 prosjekt (Nybegynner)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by accord rånern:P View Post
    da får du samme frontsett som meg, om jeg ikke tar helt feil. bortsett fra at jeg har ett hakk midre, HSK 130. håper du blir fornøyd. synes mine spiller bra, bortsett fra at diskanten er litt skarp. men så har ikke jeg all verden med innstillinger på cd spilleren.
    Bra å høre! virker jo som et godt frontsett, så blir artig å prøve det ut!
    Pioneer, Hertz, Hifonics, Odyssey
    Prosjektet mitt

Comment

På grunn av mye jobbing i det siste har jeg ikke fått gjort noe produktivt, men i dag har jeg så smått fått begynt å gjøre noe!

Fikk henta pakka mi fra Lyd i bilen som inneholdt kabler og litt div koblingsutstyr, i dag

Så etter hvert bar det ut i bilen for å begynne å legge strømkabel fra motorrommet til bagasjen.

Fant en liten gummiforing i torpedoveggen som jeg fikk pressa/dratt kabelen gjennom.

brukte en tynnere kabel for å få dratt 50mm2 kabelen gjennom den lille foringa i torpedoveggen.

Kabelen kom ut der i motorrommet.

ferdig lagt stømkabel, remote og utligningsjord i kanalen.

Det var alt for i dag, satser på å få pakka mi fra Elutstyr i morgen så da regner jeg med at det blir litt mer kabellegging da.
      Prosjektet mitt

Comment

Update time!!!
        Hentet pakken min fra Elutstyr i går.

Og i pakken var det:

Odyssey PC 1500

STP Vibroplast M1 Bulk

Connection FT signaklabler og Ground zero Y-ledd

Hertz HSK 165 kompnentsystem
        Tusen takk til Lars Ove fra Elutstyr.no her på forumet, for utrolig god service og bra priser!

Så jeg hoppa ut i bilen med en gang og reiv av dørtrekka for å begynne på dempinga.

Audi er glad i torx må jeg si. sikkert 15 stk bare for å få løsna dørtrekket :P
        Vaska døra med tynner før jeg begynte å dempe.

Dette er første gang jeg bygger bilstereo i egen bil, og har derfor aldri dempa før, så til dere dere som er mer erfarene; jeg vurderer og legge et helt lag over alle hulla osv. er dette nødvendig? jeg har jo nok materialer til å gjøre det, så. Det skal sies at jeg har dempa noe mer enn hva jeg har gjort når bildene ble tatt.

Satser på at jeg får dempa ferdig begge dørene mine i løpet av helga. Så har jeg ferie til uka, så da blir det nok mer fortgang i prosjektet mitt!
        Prosjektet mitt

Comment

Du bør definitivt tette så mange hull du klarer.

Fin bil!

Comment

A3 likervi

merket stor forskjell ved demping? vurderer dette i min A3 også.
            Rockford Fosgate Power og Polk Audio MM POWER!

Comment

Originally posted by grotsund View Post
              A3 likervi

merket stor forskjell ved demping? vurderer dette i min A3 også.
              Har nå dempa hele døra med to lag, og merker vesentlig stor forskjell ja Har ikke prøvd å spille med anlegget enda, men merker det godt på veistøyen!
              Prosjektet mitt

Comment

Må bare beklage for at det ikke har skjedd noe her i det siste. Har rett og slett fått alt for lite tid til bilstereoprosjektet i ferien... Men har da fått gjort noe

Jeg har fått oppgradert "the big three"

Laget meg et nytt jordingspunkt. Slipte det reint for lakk og gjenga opp til M10 bolt.

Sånn ble det seende ut når alt var ferdig kobla. 50mm2 over alt

Jeg har også fått laget ferdig dørsidene og speilhusa mine.

Bildene fra støpinga har desverre blitt borte fra kameraet :/ Men har en del fra resten av prosessen.

Her er førsteutkastet av speilhusene mine. Støpt med polyester og sparklet. Men det viste seg at disse ble for klumpete til at jeg fikk satt på dørsidene igjen, så disse måtte lages helt på nytt.

Det andre og endelige utseende på speilhuset ble sånn. Brukte de koppene som fulgte med frontsettet og bygde opp med grov glassfibersparkel rundt.

Etter noen lag med finere sparkel, men enda gjensto det utallige lag med finsparkel og mange timers pussing før den var klar for lakking.

Her henger de etter de har fått noen lag med primer på seg.

Og sånn ble den seende ut etter noen lag med matt svart lakk

Sånn ble det ferdige resultatet på "dørsidene" mine. Brukte den originale høyttalergrillen, limte på mdf ringer, trakk det med flecepledd og dynka det med polyester og til slutt trakk jeg det med sky stoff.
                Ble ganske fornøyd med resultatet, tatt i betraktning at er første gangen jeg støper noe i det hele tatt.

Sånn ser dørene mine ut akkurat nå.

Neste punkt på lista mi nå er å begynne å dempe bagasjen, for så at jeg skal lage basskasse og støpe deksel som skal skjule hele installasjonen. Jeg satser på en kasse som rommer ca 70 liter med en L port.
                Last edited by Daniel_DA; 31-07-2010, 20:27.
                Prosjektet mitt

Comment

Ser enkelt og greit ut det der. hvorfor komplisere ting mer enn man må første gangen..
                  Neste gang så lager du en liten innfellings-kant rundt høyttaler-gitrene så blir det prima vera
                  Mvh De som kjenner meg, kjenner meg. Hadde en gang en golf..
                  Team [B]d[/B]yna[B]B[/B]el
                  Prosjekttråden min: [url]http://www.bilstereoforumet.no/showthread.php?t=79[/url]
                  -Computer engineering is not rocket science…it’s probably closer to voodoo.-

Comment

Ble fint dette, stå på videre Daniel. Abonnerer her.
                    ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                    Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Ja, tenkte det var greit å ikke begi seg ut på noe så veldig spektakulært første gangen jeg skulle støpe noe Tusen takk for tipset, skal ta det med meg videre til seinere!

Takk for det! Hyggelig å høre
                      Prosjektet mitt

Comment

Liten oppdatering på g!

Fikk gjort litt på bilen i dag også. Fikk lagt opp det kablene som manglet for at jeg kunne sette inn spilleren, slik at jeg også kunne sette på plass alt av deksler osv. Så nå kan jeg endelig begynne å bruke bilen normalt igjen

Noen bilder fra dagens arbeid. Sorry for ufokuserte bilder...

Bilde av stikkabel jeg trakk fra bryteren til fremlyktene. Jeg har alltid slitt med acc'en til spilleren, så jeg har til nå vært avhengig av en bryter for å slå av og på spilleren. Etter litt måling kom jeg frem til at det enkleste bare var å trekke en kabel fra bryteren til lyset, da denne ble styrt av tenning 2.

De nye kablene jeg har trekt til spilleren. Svart = Jord, Rød = Acc og Blå = Remote.

Originale jordingspunktet jeg brukte til utjevningsjorden til spilleren.

Det var alt for denne gang ( ikke mye å rope hurra for! )
                        Mvh Daniel
                        Prosjektet mitt

Comment

Originally posted by Daniel_DA View Post
                          Liten oppdatering på g!

Fikk gjort litt på bilen i dag også. Fikk lagt opp det kablene som manglet for at jeg kunne sette inn spilleren, slik at jeg også kunne sette på plass alt av deksler osv. Så nå kan jeg endelig begynne å bruke bilen normalt igjen

Noen bilder fra dagens arbeid. Sorry for ufokuserte bilder...

Bilde av stikkabel jeg trakk fra bryteren til fremlyktene. Jeg har alltid slitt med acc'en til spilleren, så jeg har til nå vært avhengig av en bryter for å slå av og på spilleren. Etter litt måling kom jeg frem til at det enkleste bare var å trekke en kabel fra bryteren til lyset, da denne ble styrt av tenning 2.

De nye kablene jeg har trekt til spilleren. Svart = Jord, Rød = Acc og Blå = Remote.

Originale jordingspunktet jeg brukte til utjevningsjorden til spilleren.

Det var alt for denne gang ( ikke mye å rope hurra for! )
                          Mvh Daniel
                          Hvorfor har du sliti med acc til spiller? du finner den jo i iso kontakten, hvis det ikke har vært noen smartinger der og koblet konstant ledningen fra spiller til acc ledningen i iso kontakten (for det hender det at de ikke tåler)

Comment

Working...
                          X