Announcement

Collapse
No announcement yet.

MiniMini prosjekt i Avensis

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

jepp kassen ja, troooor platene skal gå greit... men det ser jo egentlig enkelt ut, så er jo ikke annet å gjøre enn å prøve..

men jeg lurer litt på en portet kasse, men hvor liten kan jeg lage den? Har mye å gå på i bredden, men ikke i dybden.... hvor mange liter må en portet kasse være til min sub?.... må vel kanskje regne litt på dette...
    er jo litt grommere med port

morsomste med ebay er leveringstiden... bestillte en dumpventil fra usa en gang (ikke til avensisen) og den var der på 4 dager! tar jo det dobbelte i norge, hehe=p

men ikke baaare bra erfaring derfra, har prøvt orginale tåkelys til passat som smelta av varmen fra pærene som sto i dem f.eks=) =p

kan bruke mange timer der ja...=)
    98 mondeo
    02 laguna

Comment

Jeg hermet etter denne filmen: http://www.youtube.com/watch?v=SHKOtUPKwME
      Fikk det jævla godt til. Ser jo nesten proft ut :P

Se litt i tråden min, har laget en barnevogn vennlig basskasse.
      Lagde den stor, altfor stor for subben, så den spiller så og si kun de dypeste tonene. (Ikke og anbefale.)
      Min kasse er på ca 65l. Og anbefalt til min sub er ca 40 liter.
      Runar E. Olsen ~ Moderator
      Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
      http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

ææææh, sykt skuffet.. Bilradiospesialisten har hatt spilleren en uke nå, og så har de senda den videre til ett annet verksted igjen... søren... og tiden flyr...

er ferdig med nesten alt nå, er bare å klikke spilleren på plass. dritt...
        98 mondeo
        02 laguna

Comment

Joda, da er jeg "ferdig" (blir man noen gang det....)

ble sånn passe fornøyd, skulle jo ikke ha sånn grom-finish uansett.

hadde jeg kunne forandret noe ville jeg funnet på en annen løsning med glassplata, noe annet enn å fuge den med skulte fester. Kunne funnet på noe penere, men men..

På sikt ønsker jeg meg en annen sub, kanskje en LIB 1212 http://lydibilen.no/subwoofer-12/lib-1212
          Tenker den blir bra den, er vel dynabel egentlig, og er fornøyd med frontsettet av samme merke, er spent på å høre alt kopla via forsterker og ikke spilleren.

men nå har jeg ikke hørt lyden av noenting enda, bilradiospesialisten, skal jo sende spilleren min rundt om kring for å finne feilen... Njaaa, den som venter... TTT får den vel tilslutt, er bare fustrerende å vente!

Macrom batteridingz/ Rockford strømledning:

Kopling av anlegg:
          [IMG][/IMG]

Bagasjen:
          [IMG][/IMG]

Forsterkeren:
          [IMG][/IMG]
          Blir hull til lufting etterhvert.
          [IMG][/IMG]

Litt reklame for HOP Audio, god service og masse klistermerker
          [IMG][/IMG]

sorry for dårlige bilder, er faktisk ren latskap når speilrefleksen ligger ved siden av mobilen

Kommer vel bedre bildinger og oppdateringer etterhvert.
          Spendt på lyden, og på suben.. vet ikke om den virker engang, en kompis har hatt den liggende leeenge! Også har jeg litt lyst på ny

Oppdatering kommer når jeg har fått tilbake spilleren.

98 mondeo
          02 laguna

Comment

Ser ut til at noen sletta kommentaren min, men synes hvertfall det ble veldig fint i bagasjerommet nå. Veldig stilrent, og de fire dekslene ser faktisk bra ut.
            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Takker=) men må inrømme jeg har litt lyst å lage meg kasse selv, litt mer tilpasset, med 3 stk 8" i, eller 2 stk 10"....=)
              98 mondeo
              02 laguna

Comment

Likte de luftehullene med crome-port jah. Stilfult
                Den kassa di. Har du laget sen selv,eller er det LIB-kasse som er trekt opp? Ble bra dette. Har du lagt noe mere planer eller?
                No Windows-crap,just Mac Power

Comment

kassen ble kjøpt i umeå, på en bilstereo-sjappe jeg ikke husker navnet på.
                  De luftehullene er faktisk håndtak til skyvedører billige, og kommer i flere farger/finisher

jeg kommer nok til å bygge en tilpasset kasse til en eller to 10" litt senere, helst en litt spesiell en.. synes denne kassen tar for mye plass, er ikke rett vinkel mot ryggen engang.. lønner seg ikke å være lat!

Skal selge den med tiden, hvis jeg ikke blir veeeldig fornøyd med lyden da
                  98 mondeo
                  02 laguna

Comment

Jaaaa....

Har bygget meg en mindre kasse, minst mulig for å vere nøyaktig

ble i underkant av 20 liter. kjøpte inn en Rockford Fosgate R1 12" til denne, de skulle være godt egnet for små lukkete kasser.

Resultatet ble bra, tror jeg egentlig foretrekker lukkede kasser... men kommer litt an på!

ble ikke like gromt, men spiller pent og dypt nok enda.

Ble dessuten mye penere. Synes også dette prime-stasjet er veldig pene og bra saker. Og er jo nesten gratis.

Nå går barnevogna inn

kassen, en god del mindre en den gamle:

Ferdigtrekt kasse, ganske håpløst:

bedre plass:

Nye og gamle suben, en av de letteste 12" jeg har vært borti. ikke så grov akkurat :

Synes suben er veldig designmessig velykket, stilren og tøff, og samtidig noe av det billigste man får( som ikke er skrot da..) :

venter enda i spenning på spilleren min..

98 mondeo
                    02 laguna

Comment

Ser bra ut det, greit å ha god plass baki når man har familie/barn, osv.

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Du hadde fått plass til 2x12" baki der om du hadde hatt lyst.
                        Du har litt større (om jeg klarer og bedømme bildene rett) bagasjerom enn meg. Og jeg fikk plass til 65liter reflex kasse.
                        Men da gikk barnevogna AKKURAT inn :P Kommer helt ann på vogna også. F.eks Simo vogner er smalere enn Emmaljunga.
                        Runar E. Olsen ~ Moderator
                        Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                        http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

tenkte på det, men skulle prøve å være så fornufti vet du:P har en brio-vogn, er ganske brei=)

men, vet jo aldri når man finne på noe annet

hørte med bilradiospesialisten i dag, var ikke helt i humør etter å ha venta så lenge på spilleren, så de sendte meg en ny en.

eeeeeeendelig litt god service

er så sykt lei av sony xplod spilleren jeg har fått av en kompis, sony er liksom ikke greia ...
                          98 mondeo
                          02 laguna

Comment

Working...
                          X