Announcement

Collapse
No announcement yet.

Opel Astra F 1996 - Kicker

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Opel Astra F 1996 - Kicker

Goddagen godtfolk!
    Må vell lage en prosjekttråd jeg og! Kan jo starte med å fortelle om bilen, det er en Opel Astra F 1996 modell, stasjonsvogn. Går ikke bra, ser ikke bra ut heller. Men den går
    Har alt kommet igang med anlegget, og det som er i bilen idag er

Spiller: Piooner DEH-P88RS 2
    Forsterkere: Kicker ZX 400.1 og Kicker ZX 350.4
    Sub: Kicker L5 10" x2 i orginal kicker kasse

Samt så har jeg lagt opp 3 stk signalkabler, og 50mm stinger kabler bak, holder også på med The big three, men klarer ikke finne ut hvordan jeg skal gå fra dynamo til batteriet.

Planer framover, så skal jeg dempe bilen. Samt frontsett og mye tyder på 6*9" i kasse bak.
    Har også planer om å sote ruter, senke bilen og xenon i alle lykter. Men det kommer etterhvert. Også har jeg veldig lyst å prøve meg med glassfiber, gjerne i form av en custom midtkonsoll med iPhone dock integrert. Man får se va tiden viser ;-)

Liten "skisse" over kabler osv

Her er noen bilder fra det arbeidet som er gjort,

Kabelstrekking

Litt av utstyret

Kobling + buddy av sub baki

FERDIG

Beklager bildene, men er iPhonen kvalitet

Har litt lyst å gå for alt kicker, men vet ikke. Hvordan er lyd kvaliteten da?
    Last edited by mzp; 17-06-2010, 12:02.

Legger ved bilde av spillern

Samt litt av big three arbeidet

Fordelingsblokk og kabling bak sub. Vell og merke kun strøm til en forsterker koblet inn, prøvde å gjøre det så ordentlig som mulig. Men, føler ikke at jeg er helt fornøyd. Blir vel gjort noen endringer her
    Last edited by mzp; 17-06-2010, 12:17.

Comment

Lookin' good! Flott spiller du har fått deg da. Dele aktivt?
      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
      Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Har veeeldig lyst å prøve å dele aktivt! Men er usikker, hva som ville blitt best? Men trur jeg strekker fram kabler så jeg har mulighet iallefall

Comment

tøft prosjekt.
          dersom du gidder iløpet av prosjektet kan du filme også.
          veit det er mange her på forumet som liker filmer

stå på dette blir bra
          Mvh Tony Andrè
          Alpine Focal B2 Audio Pioneer dynaBel
          Opel Astra G 1999 Stv bilstereo prosjekt

Comment

ser bra ut. er så tøff den spilleren!
            98 mondeo
            02 laguna

Comment

Kan vell ordne film Det er jo ikke akkurat noe imponerende DB monster dette, men målet er å få det til å spillle etter mine ønsker

Comment

Kan du ikke få det til og spille etter mine ønsker da?

Neida, tuller bare.

Lurer på om Opel har laget de justeringsmerkingen for varmeapperatet for svaksynte :P
                Runar E. Olsen ~ Moderator
                Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

haha sats på at spilleren stjeler all oppmerksomheten=p

Hvilke ønsker har du for lyden da?
                  98 mondeo
                  02 laguna

Comment

Opel er jo gamling bil så

Ønsker fyldig lyd, en behagelig lyd, men samtidig litt punch i bassen, om jeg kan si det. Syntes også at når bassen går på de lave frekvensen, så blir den på en måte for høyt, om man kan si det ; o
                    Pr idag blir man fort sliten av å høre litt høyt..

Comment

tror jeg skjønner hva du mener, man blir rett og slett lei av "duringen" til bassen, og får lyst å stille den ned. liker stram og fyldig bass som slår litt, som går lavt nåt musikken krever det, men ikke hele tiden..
                      98 mondeo
                      02 laguna

Comment

Du mener vel at det blir slitsomt når subben spiller for høyt i frekvens, mzp? En fin overgang mellom sub-bass og midbass
                        er vel å foretrekke, med litt punch rundt 50hz kanskje? Fint å ha litt punch, uten at det blir for mye av det gode altså.
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

TakeTheTime, nå har ikke jeg noe særlig med frontsett. Så Midbass er det ikke mye av, sad but true. Men nå hører jeg mye på trance, å da er det jo veldig ofte en dreven bass. For å si det slik, en sånn ønsker jeg. Skal være ærli å si at når det blir for lav frekvens (Mer vibrasjon) så blir det ofte slitsomt, om den lave frekvensen spiller like høyt som den punchen. Om du fårstår

Comment

Åja, skjønner. Men jeg skjønner ikke helt, målet er vel flat frekvenskurve (sånn at du f.eks. får like mye av 20hz som 50hz)?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

I et SQ Bygg muligens ja, men det blir for mye risting for min del slik som det står nå. Når jeg får stillt den ordentlig inn, at jeg muligens klarer å få litt mer punch på f.eks 50 hz, men ellers flatest mulig kurve.

Comment

Working...
                              X