Announcement

Collapse
No announcement yet.

omegadti's passat 35i prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• omegadti's passat 35i prosjekt

skal starte et lite prosjekt i min billigpasselat og tenkte denne gangen å prøve meg på litt mer sq enn å stappe inn et frontsett rett i dørtrekk

Utstyret som skal inn:

Pioneer deh-p8600mp spiller

Tang band w6-1139si midbass/sub

Tang band w3-871 fulltoner

Digital designs M1b monoblokk

Jbl px300.4 firkanaler

2 stk Celestion ad12

Kablene som blir brukt er stinger inklusive høyttaler ledningene

kassebygg i glassfiber er startet bilder kommet

dørpaneler med 10liter lukket kasse blir påbegynt når subkasse er ferdigstilt

litt bilder nå og så kommer det mer underveis i byggingen:

vraket alt skal inn i

g60kit og hella rundlykter som skal på når stereo er ferdig

DDM1b

Jbl px300.4

Tang Band pakke kommet i hus i går kobla opp fulltonene for en prøve lytt og det ga mersmak

deilig med polyester lukt som ikke går bort
    Celestion_Jbl_Pioneer_Orion_Phoenix Gold_Tang Band_Stinger

Den 3" var jaggu massiv..
    Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
    [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
    Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

jepp, men det er skjerming også, ikke bare magnet du ser burde vel egentlig kalle prosjektet økonomi wannabe sq elns

Comment

putta forsåvidt inn et kicker/ dynabel komp sett inn i konebilen i dag. måtte til med vinkelsliper'n for å få plass til magnetene i døra
        fikk også en pakke til med bl.a resten av signalkablene jeg trenger og 2x macrom 59.10(morel)

og kjøpte et leketøy til:

bilcross bil grovrette litt småbulker og få på klubbfargene så er den løpsklar til høsten kommer

1,8 med sveisa sperr, meget interessante kjøreegenskaper
        Last edited by omegadti; 04-07-2010, 02:30.

Comment

et fint lite prosjekt du har satt i gang gleder meg til å se mer bilder

men hvordan skal du dele frontsettet ditt?
          Daniel s.h
          200sx s13
          200sx s14a
          volvo 240 stasj

Comment

tenkte på å dele det på 20-150hz til midbass og 150hz og opp på fulltone. på råd fra et par stykker her inne på forumet

Comment

Passat B3 jah... Diesel eller Bensiner? Soltak? Går vel et par av de minste Kinetik/Odyssey-batteriene baki rommet vedsiden av reservehjulet. Ser jo ikke så værst ut ditt exemplar.... Men det er jo en gammel bil så slå&bryt-filosofien rådel vel mere en carefull
              No Windows-crap,just Mac Power

Comment

bensiner av billigste sort ingen soltak eller noe ekstra utstyr, jeg har stappa inn et g60 gt interiør så man fikk litt mere sidestøtte joda, er ikke redd for å måtte kutte eller hamre litt på denna vogna akkurat. bilen kosta meg omtrent halvparten av nypris på den ene forsterkeren som skal inn

når stereoen er ferdig skal g60 panelene på og bilen blir svart og senket helt nedpå med supersprint coilovers

Comment

i dag ble det innkjøpt en del bananplugger, dremel, en sånn liten el. skrutrekker fra blakk & lekker, diverse stripstyper og et par meter til med sorte stinger høyttalerkabler, ting og tang jeg ikke orker å være nødt å låne i fullt hastverk under byggingen

har også leka i et par timer med de to fulltonene og testa litt plasseringer på de. må nok konstruere noe for å få de on axis i nærheten av kanten på dashen, da ga de best romfølelse og minst refleksjoner fra ruta i forhold til førersetet.

er ellers meget imponert over hvordan de gjengir blåseinstrumenter og egentlig generelt gjengivelsen av akustisk musikk

glassfiberkassen er "ferdig", bare finish som gjenstår. kommer en liten bildeupdate når jeg skal i "ror"bua å jobbe mer. ble 165 liter og 1 stk 40 cm 6"port foreløpig, og så jobber jeg meg videre derfra

fikk også et coustic 2/3veis aktivt delefilter i posten fra matador(takker og bukker), og det ser meget ut som om jeg er i mål med å ha de rette justeringsmulighetene på delinga. time will show som rudolf blodstrupmoen sa
                  Last edited by omegadti; 04-07-2010, 02:33.

Comment

da var glassfiber subkassa prøvemontert i bilen, som nevnt tidligere litt større volum enn først planlagt

først hørtes det mest ut som den gamle kassen men etter litt justeringer i alle retninger prøvde jeg cafe del mar vol 11 og dr dre 2001 i flac format å det låt sweet, skrudde opp gain litt på dre plata og jaggu låt det også fett kommer bilder i ettermiddag når jeg kommer hjem

forsåvidt vært å fiska sei i natt med creative 2.1 i sjarken
                    dundra løs med no gode klassikere å da ble det napp på flekken:P

EDIT: har en firekanals godsak på tur i posten, funderer litt på å selge enten DDm1b eller jbl px300.4, har litt lyst å strunte i digitalt og gå for et fullt a/b oppsett, enten med px300.4 på subwoofers eller en matchende 2kanals evt monoblokk til den nye saken
                    Last edited by omegadti; 08-07-2010, 09:00.

Comment

jammenjammenjammen bilder! ;D
                      Ble til at jeg bestilte et sett med de 3" fulltonene selv, tror jeg sliter litt med å få plass til de noe sted.. men kjekt å ha!
                      Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
                      [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
                      Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

Her kommer noen bilder og litt film ikke forvent å se flexing, det har vi jobbet for å unngå denne gangen

bagasje luka mi vil faen ikke opp, måtte inn gjennom baksetet med denna

den plassen på venstre sia av kassen er til coustic xm-3, og kabler vil bli lagt skjult når dette monteres for siste gang

den flata oppå kassen er der forsterkere skal monteres, skal males hvit der og monteres en kaldhvit ledstripe for så å monteres deksel over hele dritten

film: vet ikke om kameraet mitt klarer å gjenskape noe i det hele tatt sitter på minipc

litt støv
                        Last edited by omegadti; 08-07-2010, 16:34.

Comment

da har det skjedd litt endringer i planene, dd m1b blir bytta ut med orion xtr275, jbl px blir lagt i skapet sammen med ene ad12'en og erstatta av en strøken phoenix gold m44.

har vært på det lokale trevarelageret og bestilt to plater så jeg får bygd en enkelkasse til den ene suben
                          orker ikke å starte på ny glassfiberkasse nå

Comment

Høres ut som en bra plan det der. Hvordan ble det med montering av Tang Band? Bilder?
                            ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                            Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

det kommer bilder med en gang vi(jeg og en kompis) kommer i gang med dørene er litt vanskelig å få tiden til å strekke til når unga har fri fra skole og barnehage og samboern har sommerturnus

kom en pakke i posten i dag:
                              Strøøken

og så kom det en boston som gikk rett i omega'n og erstatta audiobahnen:

Comment

Working...
                              X