Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL Audio 13w7's SQL Omega!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TakeTheTime View Post
    Hvordan ble lyden fra den vinkelen?
    Ble veeldig bra,koblet jo ut 2"'rne så blir vell enda bedre med dem tilkoblet også . Har jo også bare fått satt inn på ene siden, starter vell kanskje opp med andre siden imorgen om været tillater det
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

Comment

Kom igang med andre dørtrekket idag Fikk ordnet alt og trekt over fleece og det ble faktisk veeldig likt på begge sidene Får se om jeg får dynket det inn i polyester imorgen kanskje Tok ikke noen bilder pga det er samme som på andre siden, men legger ut et før og etter bilder værtfall
      Kan hande at man kanskje kommer på drammentreffet også om man har kommet såpass langt at det er noe å vise frem

Noe forbedring blir det vell?

Før:

Halveis ferdig:

Edit: Noen som har forslag til hva jeg skal trekke nederste del av dørtrekket med? Tar jeg sort skinn blir det kanskje for mye svart på døren? skulle kanskje funnet noe liggnende slik som orginalt?
      Last edited by JL Audio 13w7; 03-08-2010, 01:55.
      - Opel Astra Turbo -
      - Jl audio 13w7 -

Comment

Får ikke gjort noe i helga da jeg er i kragerø på helge tur
        - Opel Astra Turbo -
        - Jl audio 13w7 -

Comment

Har da fått dynket andre dørtrekket i polyester Blir pussing imorgen og kanskje prøve montering av 4" i bilen. Får vell prøve å få tak i noe å trekke dem opp med denne uken også Som sagt tidligere har jeg tenkt meg til drammen 21. august, men er veldig usikker på hvordan klasse jeg skal stille i? tips?

Kommer vell noen bilder imorgen + kanskje noe nytt utstyr også?
          - Opel Astra Turbo -
          - Jl audio 13w7 -

Comment

www.emmaweb.no
            Sjekk der, så finner du ut hvilken klasse du stiller i selv.
            Skjønner du deg ikke på det, send EmmaNorway en PM, eller mail de som står listet på den siden.
            Runar E. Olsen ~ Moderator
            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

om du skal konkurere med det der bude du ha en annen plassering av de 4" fulltonene dine, hvor nærmere de sitter 2" elementene hvor bedre, for dukommer til å få et veldig merkelig lydbilde, da lyse stemmer kommer oppe, mens mørkere stemmer kommer nedenfra

hvor mange forsterker kanaler har du?
              VW Golf 4
              Alpine F#1 status| Mosconi | Digital Designs
              Simen Sormbråten

Comment

Får se hvordan dette blir når jeg er ferdig Er jeg fornøyd så blir det slik det er Akkurat nå har jeg 9 kanaler, men kobler ut dem i hatthyllen så 7 stk er i bruk tror jeg. Men er ikke heelt sikker enda :P Kan hende det bare blir 9 kanaler...
                - Opel Astra Turbo -
                - Jl audio 13w7 -

Comment

Du har vel jalladeling slik som meg Tommy? Så totalt sett blir det vel 5 kanaler du bruker? Greit nok at du har forsterkere som kan gi flerne kanaler.

Nå er jeg derimot litt uenig med Simso her. Det er sant det han sier at du kan få et rart lydbilde men med litt tidskomp så tror jeg du skal få klart å flyttet en del av tonene oppover. Det mest optimale hadde vel vært og hatt 4" fulltonene i dashen også kjørt noen 6.5" i dørene. Jeg mener å huske at med 4" fulltonene så trenger du egentlig ingen diskant da fulltonen skal klare å spille relativt reint i et stort spekter.

EDIT: Angående klasse til EMMA så ville jeg gått for Experienced 5 til å begynne med. Er mye konkuranse der ute for å si det mildt, og slik det ser ut til å gå nå så blir det bare hardere og hardere i klassene som er.
                  til slutt så vil jeg også bare nevne at lyd er subjektivt (?). I dine ører kan det låte helt perfekt og konge mens i dømmeren sine ører kan det låte ræva. Det er her du må finne ut om EMMA er noe for deg, å bygge lydbil som du ikke syns låter bra er fint lite morro i min ører. Selvsagt du velger selv hva du vil blåse pengene dine på.
                  Last edited by Tor Ølberg; 10-08-2010, 04:56.
                  Tor Martin Ølberg
                  - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                  Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

kjører jalladeling som deg ja regner jeg me :P
                    kommer mest sannsynelig bare til å stille i emma denne ene gangen da jeg flytter nordover igjen nå i høst. Lyden i biln er det jeg som skal være fornøyd med og ikke noen andre Men kan jo stille på emma bare for artig :P

Var og kjøpte med p-88rs2 idag med usb adapter Men får ikke lyd fra usb :S noen forslag?
                    - Opel Astra Turbo -
                    - Jl audio 13w7 -

Comment

Kom innom da vel så jeg får hørt litt. Hvordan ligger du med oppkoblingen? Kjører du fullt ut aktiv deling eller bruker du noe som helst filter?
                      Tor Martin Ølberg

Comment

Kjører full deling uten noe filter, holder på og koble spillern nå men får ikke lyd fra usb -.- får opp sangene inne på usb men ingen lyyyyd -.- Du får jo ikke høre før begge 4" er montert + litt innstilling
                        - Opel Astra Turbo -
                        - Jl audio 13w7 -

Comment

Pfft, kjedelig du skulle være da Sikker på at alt er koblet riktig? Sjekk manualen. Pleier alltid og hjelpe.
                          Tor Martin Ølberg

Comment

hehe :P fant ut av det XD Tenkte feil med tanke på ip-bus inn og ut. Spilleren skal jo få signaler men tenkte at den skulle gi signaler :P så hadde satt ip-bus kabelen på inn...

Hadde det ikke begynt å regne nå så hadde jeg kunnet begynt å pusse på dørtrekket -.-
                            - Opel Astra Turbo -
                            - Jl audio 13w7 -

Comment

Har da fått prøvd meg litt fram med spilleren og hører merkbar forskjell ja Har ikke fått stilt inn noe særlig, men testet ut det der automatiske EQ + tidskomp. bare det syntes jeg hjalp MYE :P Har også fått på begge dørtrekkene i bilen nå ikveld. Imorgen blir det å finne seg en plass og prøve seg fram på spilleren Brukte forresten 4 timer og få montert spilleren pga dårlig plass bak spiller og litt usb problemer

Nåværende oppsett:
                              - Head unit: Pioneer P88RS2
                              - Magnat New Edge 216 mellomtone/midbass (Bruker dør som kasse)
                              - Tang Band 4" Fulltone (W4-1337SD, egen kasse i dørtrekk)
                              - Tang Band 2" Fulltone (W2-803SM, egen "kasse" ved speilhus)
                              - Dynabel BF0804 (brukes på 2" og 4" fulltonene)
                              - JL Audio 13w7 --> 22mm MDF L-port kasse på 70 liter, tunet til 34Hz
                              - Soundmagus x1502 @ 3 ohm ( ca 600wrms?)
                              - DD 6.5" coax/mellomtone (I hatthyllen)
                              - Proson RSA 300 ( Brukes på Magnat new edge 216 og DD 6.5")

Kommer bilder imorgen pga det er for mørkt til å ta nå :/
                              - Opel Astra Turbo -
                              - Jl audio 13w7 -

Comment

Har da fått tatt noen få bilder, holder på med innstillinger men føler det kommer til å ta laaaang tid :P

Ny spilleren

- Opel Astra Turbo -
                                - Jl audio 13w7 -

Comment

Working...
                                X