Announcement

Collapse
No announcement yet.

JL Audio 13w7's SQL Omega!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Har ikke skjedd så mye her dessverre :/ Men kan fortelle hva som har skjedd i det siste. Den nye p88rs2 spilleren tok kveld pga brent jordingsbane i spilleren og måtte bytte tilbake til pioneer DEH-5200SD spilleren, må si at etter det spiller bytte så fikk jeg virkelig høre hvor stor forskjell det hadde blitt med tidskomp og litt leking med 16 bånds EQ.
    Det ser nokk dessverre ut til at jeg ikke blir å gjøre noe mer med anlegget heller da jeg henter meg mest sannsynelig ny bil på mandag og bytter denne inn i den Akkurat samme bil bare med grom motor Kommer nokk et nytt og bedre prosjekt i den med tiden.

Har sett meg ut elementer som SKAL brukes og jeg tror det blir heftig

- 4 stk groundzero 8" fulltoner der det blir en i hver framdør også støype 2 stk i hatthylla med kasse til dem
    - Finne meg diskanter som kan spille HØYT, kanskje 2 av disse Ground Zero GZCT 2200 Horndiskant
    - 2 stk JL audio 13w7 og 1 eller 2 stk JL audio 1000/1 forsterkere, av kasse blir det 70 liter til hver sub og tuning på 34Hz
    Forsterker til 8" blir en kraftig 4 kanaler eller 2 stk 2 kanelere, litt usikker der.
    Spiller blir p88rs2'n

Dette blir selvfølgelig etterhvert, kjøper inn litt og litt og starter selvfølgelig med 2 stk 8" til framdørene

Hva syns dere om et slikt oppsett da?
    - Opel Astra Turbo -
    - Jl audio 13w7 -

Comment

kordan skjedde det at det blei brent jordingsbane egentlig? såg jo bra ut dette med dørene du har lagd til da

Comment

Dørene ble bra, men ikke fullført da. Hadde blitt et reint h....... å trekke dem :P

*Jordingsbanen ble brent når jeg for og gjynget med bilen på veien så skjedde noe med jordingen på ene forsterkeren. Og da ble jordingen kjørt gjennom signalkablene :/
        - Opel Astra Turbo -
        - Jl audio 13w7 -

Comment

Eh. Du... "for og gjynget med bilen på veien"? Og så løsnet jordingen?

Ka farsken? :P

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
            Eh. Du... "for og gjynget med bilen på veien"? Og så løsnet jordingen?

Ka farsken? :P
            Haha x) den løsnet ikke da, ble dårlig jording av en eller annen grunn. Var såvidt at jeg kjørte av veien og trodde allt av høytalere og subben skulle sprenges :S Satan for en lyd :P

Men men, bilen ble ikke solgt/byttet alikevell så for vell beholde dette en stund til....
            - Opel Astra Turbo -
            - Jl audio 13w7 -

Comment

Lenge siden det har jeg har oppdatert her da Kan begynne med at jeg er flyttet fra stavanger og til finnsnes i nord-norge. ALT av stereo er tatt ut av omegaen som nåskal selges. Her er dørtrekk satt til orginalt men har enda di ombygde om noen skulle være intr. Fikk tilbake p88-rs2 spilleren som har vært inne hos pioneer til rep men problemet var ikke fikset, var fortsatt veldig mye støy -.-

Har nå kjøpt meg ny og FARLIG bil, en opel astra med calibra turbo motor Har satt inn subben (13w7), extra batteri og 50mm2 kabel i den. men blir ombygging av dørsidene med tiden tenkte meg en stk 8" gz i hver dør og en diskant men er usikker. Uansett bilder av det nye gliset ligger her: NY BILEN
              - Opel Astra Turbo -
              - Jl audio 13w7 -

Comment

Trenger vel ikke fulltone med gz 8"erne? De gzene der voldtar øyra fra før av hvertfall så tror du skal klare deg fint uten diskant
                Tor Martin Ølberg
                - Digital Designs - dynaBel - Gladen - Mosconi -
                Takk til dynaBel, Judys Bilstereo og Ottesen Design!

Comment

Originally posted by Tor Ølberg View Post
                  Trenger vel ikke fulltone med gz 8"erne? De gzene der voldtar øyra fra før av hvertfall så tror du skal klare deg fint uten diskant
                  Ja vi får se Skal begynne med 8" værtfall.

Selger forresten 2 stk magnat new edge 6.5", muligens litt sliten men funker fint enda.
                  2 stk 2" fulltoner tang band
                  2 stk 4" fulltoner tangband

Kom med bud, går billig!
                  - Opel Astra Turbo -
                  - Jl audio 13w7 -

Comment

Gratulerer med en tøff bil!
                    Mener jeg så en reportasje om denne i Bilsport for noen år siden.
                    Olav L.
                    Volvo 740 GLT -90

Comment

Originally posted by olav View Post
                      Gratulerer med en tøff bil!
                      Mener jeg så en reportasje om denne i Bilsport for noen år siden.
                      Takk takk, skal ikke se bort ifra det. Er gammle klubb bilen til opel motorsport norge :P
                      Men må sies at så mye gamp på feilhjulstrekk er ukontrollerbart :P
                      - Opel Astra Turbo -
                      - Jl audio 13w7 -

Comment

tenkte meg en stk 8" gz i hver dør og en diskant men er usikker.

Dei klarer seg FINT uten diskant tru meg har nesten blåst øra av meg fyr på med rikeleg med effekt å litt eq so spiller det HØGT.

Grattis med Feit vogn Søren og den kunne eg ha tenkt meg . (smule misunneleg)

Comment

Ja skal bygge inn en stk 8" i hver dør først, får se hvordan jeg synes lyden blir

Er artig bil ja litt vell lav for veiene her i nord-norge men det går Eneste minuset er et forrige eier fjernet klistremerkene rett før jeg kjøpte den må vell kanskje få tak i noen nye?
                          - Opel Astra Turbo -
                          - Jl audio 13w7 -

Comment

Originally posted by JL Audio 13w7 View Post
                            Ja vi får se Skal begynne med 8" værtfall.

Selger forresten 2 stk magnat new edge 6.5", muligens litt sliten men funker fint enda.
                            2 stk 2" fulltoner tang band
                            2 stk 4" fulltoner tangband

Kom med bud, går billig!
                            Byr deg 300,- for 2stk 4".
                            Bor ikke langt unna hverandre, så sparer frakt og posten styr
                            Runar E. Olsen ~ Moderator
                            Kia Cee'd SW 2011 - Blir snart SQ prosjekt.
                            http://www.signaturebar.com/uploads/images/67311.gif

Comment

Originally posted by GENEXXA View Post
                              Byr deg 300,- for 2stk 4".
                              Bor ikke langt unna hverandre, så sparer frakt og posten styr
                              PM sendt
                              - Opel Astra Turbo -
                              - Jl audio 13w7 -

Comment

Grattis med übertøff Opel! Bra det er flere som holder liv i disse 90-talls-racerne!

Comment

Working...
                                X