Announcement

Collapse
No announcement yet.

96' Celica: Dynabel/Seas

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• 96' Celica: Dynabel/Seas

Ja, er en stund siden jeg startet min ferd innenfor bilstereo, og angrer på at jeg ikke begynte å føre logg og ta flere bilder.

Utstyr:
    Pioneer P88RS
    Seas RW165 + RT27F
    Seas SW300/1 x2
    Støpte basskasser
    STplus og M1
    Dynabel BF0804
    Dynabel BF7501

Gjort:
    Dempet dører, bagasje, gulv og dempertårn og hjulbuer innvendig
    Montert 6,5" sett og diskanter.
    Lagt opp ny spiller med aktiv deling
    Tidskomp
    Montert forsterkere i reservehjulsbrønn

Utvendig bil:

Senket 30mm
    18x8 m/ 215/35-18 dekk
    SSIII styling
    Nye baklykter (ikke bilde)
    Trukket om seter til skinn.
    Lakkert div intriør
    Montert full 2,5 eksos
    CAI filter
    HID's
    Mange andre små mods gjort

Har nå kommet frem til et resultat jeg er veldig fornøyd med, og lufter litt hvordan resultatet ble/blir.

Dette vet jeg ikke om blir en logg da jeg er nesten ferdig, men legger hvertfall med et par bilder av hvordan resultatet blir og evt bruker dette som worklogg hvis jeg skulle gjøre noen endringer.

BILDER:

Bilen begynte sin ferd slik:

Vi begynte stereomessig slik:

kabelrot:

Nye sko!:

Bagasjerommet ble sende slik ut med Dynabel DY9812 og ferdigkasse:

Jeg har desverre ikke noen bilder av montering av frontsett eller spiller, men frontsett er RW165 og RT27F fra Seas og spilleren er en Pioneer P88RS

Så kommer vi til det jeg har endret på og montert idag!
    Her har jeg støpt meg 2 kasser til 12" Seas SW300/1 elementer, deilige subber!
    så langt ser det slik ut bak der:

Jeg er ikke ferdig med bunnplaten og hvordan jeg gjør løsningen der, har heller ikke vasket ordentlig bak der.

Utvendig bil per dags dato ( har kommet nye baklykter siden i ettertid)

Det var det for denne gang, kommer tilbake med flere bilder når jeg har fått endret på bunnplate, skal også ta bilder av spiller og dører.

Da takker jeg kort for meg etter en liten presentasjon av min bil. Hvis det blir gjort endringer på bil vil det skje i løpet av neste 3 uker før jeg drar i militæret og bilen vil bli stående i 1 års tid.

Mvh

Cs91
    Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"
    Bil: Toyota Celica 96' m/ div styling

Ser bra ut det her! Fornøyd med Seas? Hvordan er sub'ene?
    Mitt gamle førstebil prosjekt - http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=10520

Comment

Veldig fornøyd med subbene, og derfor jeg gikk over fra Dynabel sin til Seas. Får mye trøkk ut av de med relativt liten forsterkerkraft siden de har 92 db følsomhet. mener også de er veldig responsive og passer veldig godt til slik jeg ser for meg bass, dog jeg måtte dempe de 3-4db for at frontsettet skulle holde følge, litt liten forsterker på frontsettet...

Senere idag kommer det flere bilder av bagasjerommet og bilen, fant speilrefleksen igjen :P
      Spiller: P88RS Front: Seas Performance Forsterkere: BF0804 + BF7501 Bass: 2x Seas SW300/1 12"

Comment

Liker basskasseløsningen

Og du har vel en av de penere Celica'ene med det karosseriet jeg har sett
        VW Polo, 2010, 1.6 TDI OEM-style
        DLS Dynamat Varta Stinger Dynabel
        http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=17785

Comment

Artig prosjekt. Abonnerer her.

Originally posted by CS91 View Post
          Står en som ligner veldig i hvit bak der også?
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

De nye kassene dine tok seg veldig bra ut!

Comment

Originally posted by kalosturbo View Post
              Liker basskasseløsningen

Og du har vel en av de penere Celica'ene med det karosseriet jeg har sett
              Originally posted by Jobbe88 View Post
              De nye kassene dine tok seg veldig bra ut!
              Originally posted by TakeTheTime View Post
              Artig prosjekt. Abonnerer her.

Står en som ligner veldig i hvit bak der også?
              Takker for hyggelige kommentarer

Den hvite bak der var en random bil av samme modell som sto alene på et kjøpesenter, så tok anledningen til å ta et litt kult bilde :P

Kommer flere bilder når kameraet kommer tilbake, glemte å legge over mens det var hjemme, før familien dro avgårde igjen:P Litt lei av dårlige mobil bilder.

Sånn ellers er vel planen å lage en dekkplate til bunnen som jeg trekker og som vil skjule forsterkere og fester. Må ha den ene platen der og hullet for at det skal være mulig å skru inn og ut anlegget av bilen da jeg støpte opp vinkelfester som jeg bolter fast MDF platen i, og jeg må ha hullet der for å komme til mutterne under :P burde jo ha sveiset fast mutterne da, men slik gikk det ikke når man a) ikke kan sveise og b) ikke har utstyret :P

Comment

Da tok spilleren kvelden, skrik ut om noen har en P88rs, evt vet om steder der de fortsatt selger!

Bilen har ikke fått seg noe tid annet enn en litt grundig vask og litt småtterier

Comment

Originally posted by CS91 View Post
                  Da tok spilleren kvelden, skrik ut om noen har en P88rs, evt vet om steder der de fortsatt selger!

Bilen har ikke fått seg noe tid annet enn en litt grundig vask og litt småtterier
                  Etter et kjapt søk på Finn.no
                  finner man fort noen som har:

Link 1
                  Link 2
                  Link 3

Er jo ikke sikkert alle selger separat, men er verd å høre...
                  Han Vegard i den andre linken har ikke det helt klart for
                  seg dette med membranareal og hvor "kjapt" det spiller men.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Takker for linkene, har allerede sent meld til alle disse, da der er litt sent på kvelden. Link nr 3 ønsket ikke å selge separat. Link 1 håper jeg gjør det, da jeg kan hente den, siden det er så nærme!

Link 2 må sendes igjen, men greit nok det

Comment

Jada, går da fint det? Jeg kjøpte min av en kar på Finn.no, den ble da sendt men det var 0 stress.
                      ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                      X