Announcement

Collapse
No announcement yet.

Golf 3 "billig" stereo prosjekt

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Golf 3 "billig" stereo prosjekt

Mekker annlegg for en kompis av meg i bruksbilen hans. Målet hans er "så mye som mulig rimligest mulig" og attpåtil har han til vanlig en stoor verktøykasse i bagasjen så han må ha plassen sin der.

Komponenter:

Spiller: KDC-W7644UY.
    Fulltone: Tang Band W3-871 3"
    Midbass/sub: Tang band W6-1139
    Forsterker til 3": Alpine MRP-200.
    Forsterker til 6": Dynabel 4 kanaler
    Demping med Vibroplast Silver.
    Kabling: Ground Zero og Biltema.

Hadde bilen bare til idag og har gjort dette litt innimellom andre ting men har fått gjort endel

Bilde av bilen:

Montering av forsterkerene:

Var utrolig spent på lyden til 3" erene så kobla dem først til åg satte dem på dashbordet. Med et forferdelig resultat SKRIKENDE diskant og dårlig mellomtone. Vart helt deppa og trodde de ikke kunne spille bedre. Men så prøvde eg å bare holde hånden rund dem for å lage en "kasse" og hørte lyden endret seg drastisk. Hoppa ut av bilen og fant fram teipen og mekka sammen dette:

Vistte at en kasse hadde mye å bety for lyden men ikke at det hadde SÅÅ mye å bety! men men lærer så lenge man lever Fikk vertfal en "aha" opplevelse og fikk bra pågangsmot igjen

Er stor magnet på disse 3 tommerene så måtte montere de oppå det orginale høytallerdekselet. La først et lag glassfiber på undersiden for at det skulle bli skikkelig solid. Pusset og sparklet litt oppå og rundt kantene:

Prøvde å lage en slags kasse under dashen ved hjelp av maaange små flak med vibroplast:

Hva syns dere om dette egegtlig domt/lurt??

Trukket platene og montert 3"

Er desverre langt ifra optimal vinkling på ellementene men er nå bare sånn det ble. Har fått justert de ganske bra inn men finpussen gjenstår. Gleder meg til å få i 6" også så man får høre alt i sin helhet

Nå har eigaren fått bilen sin men eg har konfiskert dørtrekkene så kan eg jobbe med de fram til fredag da reiser eg på ferie
    Ekje noke vits med bass hviss resten av lyden er dass!

pøs på med bilder og tekst etterhvertholder på med en golf 3 selv så dette er intr lesestoff

Comment

Heh, litt av en timing, har akkurat selv bygget super-økonomianlegg i en Golf 3 med Tang-Band, bare litt andre elementer, der målet også var mest mulig godlyd for minst mulig penger Men skal prøve dette med kasse på 3" i dashen, spennende

Ser bra ut dette, blir spennende å se dørtrekkene, skal du brokoble 4-kanaleren til 6" subbene?
      [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

Ja hvor i alle dager er prosjekt tråden?
        SKulle bli billig dette her også men jaggu har det røket ca 9000. men skal nemnes at eg har aaaalt for mye demping og høytalerkabler til overs. Også er det mye byggemateriale man gjerne må kjøpe mye av selv om man bare skal bruke bittelitt...
        Ja er 4 kannalere begge forsterkerene og begge er brokoblet

Comment

Hey det er gamleforsterkern min jo! Fornøyd med Alpine'n? Var akkurat den jeg hadde før (hvis du kjøpte den av Miniboom?) Go'forsterkern sin det...
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Jepp er den ja, halve forumet har vel hatt den snart hehe. Lydmessig spiller den mye bedre en min gamle Cadence. men det er og det eneste eg har å sammeligne med Nesten litt synd den er i en "billigstereobil"

Comment

Originally posted by jonnyen View Post
              Ja hvor i alle dager er prosjekt tråden?
              SKulle bli billig dette her også men jaggu har det røket ca 9000. men skal nemnes at eg har aaaalt for mye demping og høytalerkabler til overs. Også er det mye byggemateriale man gjerne må kjøpe mye av selv om man bare skal bruke bittelitt...
              Ja er 4 kannalere begge forsterkerene og begge er brokoblet
              Man får jo kjøpt f.eks vibroplast i ark da :-)

http://www.elutstyr.no/product_info....oducts_id=4604

Comment

Den Alpine-forsterkeren er ikke brokoblet om den fortsatt er koblet slik den er på bildet øverst her, men...

Godt du liker den!

Comment

Originally posted by jonnyen View Post
                  Jepp er den ja, halve forumet har vel hatt den snart hehe. Lydmessig spiller den mye bedre en min gamle Cadence. men det er og det eneste eg har å sammeligne med Nesten litt synd den er i en "billigstereobil"
                  Hehe ja, og jeg var den første *stolt* Ja lydkvaliteten er knall! For å være ærlig var ikke den så mye dårligere enn de jeg bruker nå.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                    Den Alpine-forsterkeren er ikke brokoblet om den fortsatt er koblet slik den er på bildet øverst her, men...

Godt du liker den!
                    Nei er koblet om på siden bildet vart tatt. prøvde først uten å brokoble men merket egegtlig ingen forskjel :S

Comment

Strømforsyninga er like stor, og fortsatt fordelt på de samme høyttalerne, og etter mine ører låter det ganske så likt ja... Det er ikke noe vits i å brokoble med mindre du har behov for mer effekt enn du får fra utgangstrinnet i en kanal. Men det skader heller ikke, så med mindre du skal ha fire separate kanaler i bruk, er det jo bare å brokoble.

Har du forresten husket Y-ledd så du får signal inn på alle inngangene (edti: Det vil si... de som er brokoblet)? Det er nødvendig på en del forsterkere, for å få optimal utnyttelse av brokoblingen. Går faktisk an å ødelegge forsterkere om de ikke får samme signal på inngangene som er brokoblet...

Comment

Ikke rart du ikke merker forskjell når du ikke har Y-ledd da. Prøv med et par y-ledd inn på 1/2 og 3/4 du,
                        også bruker du - fra kanal 1 og + fra kanal 2 til den ene høyttaleren, og - fra 3 og + fra 4 til den andre.
                        Hadde den brokobla en lang periode selv, og det funka veldig bra. Forsterkeren gir mye kraft brokobla...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Originally posted by TakeTheTime View Post
                          (...). Forsterkeren gir mye kraft brokobla...
                          Nei, det gjør den ikke. Men den gir nok den den skal. Hehe...

Comment

Det har eg ikkje tenkt på! bra dere sier ifra hiver i y-ledd neste gang eg har bilen

Comment

Originally posted by Miniboom View Post
                              Nei, det gjør den ikke. Men den gir nok den den skal. Hehe...
                              Jo det gjør den. 2x 100w rms er mye!
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Working...
                              X