Announcement

Collapse
No announcement yet.

Littlec's Audi 100 C4 Prosjekt.!

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Originally posted by TakeTheTime View Post
    Ser digg ut det der! Ser liksom litt kult ut når man dekker alt man kommer til på døra. Hvordan tenkte du å montere midbass/mellomtone i døra?
    Ja de ser utrolig kult ut.! fikk tatt passasjer døra i dag faktisk.! er ikke så mye å legge ut bilder om for det er jo det samme som andre døra men, det kommer en liten update med noen bilder =)

Er ikke helt sikker, satt å såg på det i dag. For er bare noen 4'' som sitter der orginalt og veldig trangt om plassen der, og jeg har lyst på no 6,5'', så jeg må nok fjerne/modifisere litt på det som er der å støpe en kasse til mellombassen og modifisere nedre del av dørtrekket.

Noen tips om hvordan det kan gjøres.? og komponenter.?

Comment

hei. ser bra ut detta har samma bil sjøl, nå har jeg montert et dls 4" kompsett i dørene foran, men vurderer å flytte 4" opp i dash, å sette inn de 6.1/4 midbass jeg har liggende inne i døra på et vis, kanskje skjære bort en del av lomma der 4" har vært å gjøre om å montere der, eventuelt å montere høyere opp i trekket

ang. elementer har vel mange her inne falt for tangband 2" fulltone å 6"midbass?
      Lars Ole Spitalen
      bruks/stereobil: audi a6 2,5tdi avant
      anlegg: DD, mtx, kenwood
      skrur de meste for de fleste:P ta kontakt

Comment

Originally posted by saab9000 View Post
        hei. ser bra ut detta har samma bil sjøl, nå har jeg montert et dls 4" kompsett i dørene foran, men vurderer å flytte 4" opp i dash, å sette inn de 6.1/4 midbass jeg har liggende inne i døra på et vis, kanskje skjære bort en del av lomma der 4" har vært å gjøre om å montere der, eventuelt å montere høyere opp i trekket

ang. elementer har vel mange her inne falt for tangband 2" fulltone å 6"midbass?
        Takk for det =) ja er veldig fornøyd.! gått med en del isolering men, er absolutt verdt det

Ja de var jo en ide å flytte 4'' opp på dash, for 2'' kommer jeg til å ha på samme sted som de orginale. Det er jo ett rom bak trekke de går ann å sette inn 6'' men, da eventuelt lengre opp på trekket. Så for man bare gjøre det, viss man ikke for modifisert de til der de sitter orginalt i døra. =)

Comment

Originally posted by Littlec View Post
          Ja de ser utrolig kult ut.! fikk tatt passasjer døra i dag faktisk.! er ikke så mye å legge ut bilder om for det er jo det samme som andre døra men, det kommer en liten update med noen bilder =)

Er ikke helt sikker, satt å såg på det i dag. For er bare noen 4'' som sitter der orginalt og veldig trangt om plassen der, og jeg har lyst på no 6,5'', så jeg må nok fjerne/modifisere litt på det som er der å støpe en kasse til mellombassen og modifisere nedre del av dørtrekket.

Noen tips om hvordan det kan gjøres.? og komponenter.?
          Hehe, nei det er jo ikke så mye å legge ut bilder for, men kan jo gjøre det forde:
          Jupp I know, monterte komponentsett i A4'en til moren min idag faktisk (lager en mini-mini prosjekttråd etterpå),
          og da brukte jeg adaptere fra Elutstyr, og fikk montert et 5.25" komp.sett der det originalt satt 4" midwoofere.

Så du har to valg i mine øyne, kjøpe sånne adaptere (funka greit, sitter jo ganske godt selvom det er hardplast) -
          eller bygge om selv om du har ork til det. Sistnevnte blir nok best, for da kan du vinkle om og kanskje montere midwooferen
          litt mere optimalt iforhold til førerposisjonen. Når det er sagt så vil det nok funke fint med 5.25" også, som er e.m.m. den minste
          "midbasseren" du kan ha til å møte subbens dype frekvenser, men da er det viktig å dempe dørtrekk bra + skru alt godt fast der...

...for å oppsumere () så kommer det litt an på
          hvor mye du legger i dette, og hvor "seriøs" du er.
          ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
          Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Hehe, nei det er jo ikke så mye å legge ut bilder for, men kan jo gjøre det forde:
            Jupp I know, monterte komponentsett i A4'en til moren min idag faktisk (lager en mini-mini prosjekttråd etterpå),
            og da brukte jeg adaptere fra Elutstyr, og fikk montert et 5.25" komp.sett der det originalt satt 4" midwoofere.

Så du har to valg i mine øyne, kjøpe sånne adaptere (funka greit, sitter jo ganske godt selvom det er hardplast) -
            eller bygge om selv om du har ork til det. Sistnevnte blir nok best, for da kan du vinkle om og kanskje montere midwooferen
            litt mere optimalt iforhold til førerposisjonen. Når det er sagt så vil det nok funke fint med 5.25" også, som er e.m.m. den minste
            "midbasseren" du kan ha til å møte subbens dype frekvenser, men da er det viktig å dempe dørtrekk bra + skru alt godt fast der...

...for å oppsumere () så kommer det litt an på
            hvor mye du legger i dette, og hvor "seriøs" du er.
            Har jo isolert dørene optimalt som du kan se =) tror den dempinga funker :P
            Ja kan jo se på elutstyr, men har mest lyst til å bygge det sjøl.! når det er sagt så blir de første gangen jeg gjør noe sånt, men har lest litt om hvordan man gjør de til basskasser, tips å tråder til hvordan man gjør de med dørtrekk hadde vert fint.? =) men takk for tipsene =) mest lyst på 5,25 eller 6,5 ell noe =)

Comment

Har jo isolert dørene optimalt som du kan se =) tror den dempinga funker :P
              Jaja, er bra det. Men jeg tenkte på dørtrekket? I A4'en sitter jo høyttalern i den, og mtp. vibrasjoner osv. så kan demping være bra...
              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Jaja, er bra det. Men jeg tenkte på dørtrekket? I A4'en sitter jo høyttalern i den, og mtp. vibrasjoner osv. så kan demping være bra...
                Ah skjønner =) den sitter i dørtrekke på 100'n å. så da vil de være lurt å dempe de også da.? =) Da blir nok det gjort =)

Comment

Ah skjønner =) den sitter i dørtrekke på 100'n å. så da vil de være lurt å dempe de også da.? =) Da blir nok det gjort =)
                  Hvis du vil gjøre det sånn så anbefaler jeg deg å kjøpe adaptere til 5.25",
                  feste de skikkelig godt, tette rundt og dempe masse på dørtrekket også.
                  Kan nok bli brukbart det også seru. Btw, sjekk ut den nye prosjekttråden min.
                  ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Hvis du vil gjøre det sånn så anbefaler jeg deg å kjøpe adaptere til 5.25",
                    feste de skikkelig godt, tette rundt og dempe masse på dørtrekket også.
                    Kan nok bli brukbart det også seru. Btw, sjekk ut den nye prosjekttråden min.
                    ja skal se om det er adapter til 100'n min så mulig jeg vurderer det.! og heller bygger kasse å modifiserer litt etterhvert når jeg kan mere om det. Takk for tipset.!

ja skal sjekke den ut

Comment

På tide med en update:

Har fått dempet pasasjer døra =) her er noen bilder:

Litt matter til overs så satte de på dørtekket

En annen update:

Har insett at med min økonomi så kommer det på listen min til å ta en evighet før de blir ferdig, så jeg skal bygge det litt enklere med litt billigere komponenter. så her er saken:

15'' og 12''erene blir byttet ut med 2x10'' Ground Zero GZRW 10XD-AL 2x2 ohm (litt pga plass)
                      forsterkeren blir en Ground Zero GZNA 1.2500DXII 1x2300W RMS @ 1 ohm. billigere med en enn 3 :P

blir bygget på samme måte som tenkt bare med 2x10 subber å bare en forsterker..

Har funnet en del (adapter) som jeg kan bygge på i dørtrekke mitt fra dynabel så de blir løsninga på mellombassen og det som skal inn der er ett Alpine Type X 17PRO 6,5" Komponentsett.

Comment

Kommet noe lengere her?

Har samme bil bare avant så spendende tråd

Comment

Originally posted by Demonised View Post
                          Kommet noe lengere her?

Har samme bil bare avant så spendende tråd
                          Takk for det =) Har du en tråd på den eller.?

Har ikke kommet videre etter updaten, venter på lønning (26 august) for da og få bestilt mere lydisolering så jeg for isolert ferdig bagasjerommet, så det blir første prioritet

Etter det blir det å få bestilt subbene, mdf plate har jeg på jobben så skal ikke være lenge på få lagd kassa =) da skjer det ganske mye på en gang, kommer seff bilder å update =)

Comment

Nei, jeg har ikke startet med noe stereobygging i min enda. Kun byttet spilleren til en Kenwood KDC-BT60U (matchende lys i dashen ) og fikla litt med elementene i døra. Planen er å bygge nye kasser i MDF eller glassfiber, men jeg skal få tak i en dørside ekstra som jeg kan eksperimentere med først.

Det blir anonymt og ikke noe ekstremt. Fokus på klar varm lyd er mitt mål

Gleder meg til å se oppdateringer fra deg dog

Comment

Må si jeg liker denne tråden. Gleder meg til update.
                              ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Comment

Ja greit å ha noe å øve seg på :P Så lenge de blir bra lyd spiller det vell ikke akk hvor mye tid og penger man legger i det.! Så det blir nok bra det

Blir ikke akk no ekstremt her heller var planen når jeg startet tråden men, fant ut det ville tatt for lang tid osv :P
                                så det blir 2x 10'' Ground zero å en monoblokk til de + ett frontsett og ny spiller =)

skal bygge kasse i mdf, og har laget gulv så de blir å felle forsterkeren ned i gulvet og lage en heldekkende vegg festet på kassen som elementene sitter i.. ganske orginalt men men.

Takk for det TTT =) blir ikke så lenge til de blir no tenker jeg når jeg for lønna mi og kommet videre med lydisoleringa

Comment

Working...
                                X