Announcement

Collapse
No announcement yet.

tomas72: Eartquake-SwS-Civic

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• tomas72: Eartquake-SwS-Civic

Tenkte å lage en prosjekt-tråd først og fremst om basskasse-byggingen i bilen min.

Bilen er en Honda Civic EX, 2006-modell

Det som skal inn i bilen er en Eathquake PH1000W.2 forsterker og en SWS-12

Grunnen til at valget falt på dette elementet er at jeg skal bygge kassen og forsterkeren ned i brønnen der reservehjulet vanligvis ligger (jeg bestilte liksågodt bilen uten reservehjul) og trengte ett element som ikke bygde mer enn max 10 cm. SWS-12 er bare 7-8 cm dypt, så det passet meg bra.

Det blir ikke aktuelt å bytte spiller i bilen, siden den er integrert med navigasjon/DVD og styring fra rattet (og stemmestyring ). Signal til subben tenkte jeg å hente fra en av høyttalerene i bakdørene og konvertere det til linjesignal. Ikke optimalt, men jeg har ikke klart å finne ut hvordan jeg tar signal rett fra spilleren.

På litt sikt håper jeg å bytte ut originalhøyttalerene også. Har tenkt litt på Energy serien til Hertz. De har noen elementer som er lavtbyggende. Det er begrenset plass i dørene også. Kom gjerne med andre forslag.

Målet er å ende opp med helt flatt bagasjeromsgulv med en skjult løsning og selvfølgelig litt godlyd

Anyway, her er bilen:

Forsterker:

Sub (lav):

Bagasjerommet:

Her er rommet jeg skal bygge kassen ned i

Har kommet i gang med kassen. 19 mm MDF.
    Bunnplate med div streker etter planlegging:

Vegger til selve kassen:

Limt og skrudd sammen:

Kom gjerne med kommentarer og ikke minst råd hvis dere ser jeg er på tur ut på glattisen

Mvh Tomas

Dette ser veldig bra ut, hold oss oppdatert med bilder underveis
    Mvh
    Pål Andréas Bryng
    Bilstereosenteret.no
    Vi forhandler bl.a.:
    Pioneer - Focal - Rockford Fosgate - Cadence - Ground Zero - Tsunami -
    Alpine - InstallBay - Brax - Helix - Silent Coat - dynaBel - Clarion - MTX

Følg oss på Facebook
    Gjør en trygg handel hos oss. Sjekk vår feedback-side!

Vi gjør det vi kan for å levere det Du ønsker deg, til en hyggelig pris!

Comment

Dette blir kult. PH serien er kul og SWS er helt rå så jeg gleder meg til å se fortsettelsen
      Mvh
      Lars Engen

Comment

Originally posted by Engen Audio View Post
        Dette blir kult. PH serien er kul og SWS er helt rå så jeg gleder meg til å se fortsettelsen
        Takk. Jeg gleder meg til å høre hvordan det blir. Er spent på SWS'n

Originally posted by InstallBay View Post
        Dette ser veldig bra ut, hold oss oppdatert med bilder underveis
        Tar bilder hele veien, kommer noen flere litt senere i dag.

Comment

Har kommet litt videre med kassen. Holder på på kjøkkenet hjemme nå

Saget til topp-platen:

Saget hull og laget en ring (er det det som er en baffelring?) for å senke ned elementet i kassen:

Limt og skrudd på plass:

Prøvemonterte elementet. Passet 'like a glove':

Det var så langt Gøy å bygge kasse når den ikke helt symmetrisk. Må tenke litt før jeg begynner å sage i vei

Mvh Tomas

Comment

Her har jeg fortsatt litt på kassen.

Montert høyttalerterminaler på siden av kassen og koplet opp elemetet. Skrudde fast elementet og limte/skrudde toppen fast. Lakkerte også toppen sort etterpå:

Og her er elementet på plass:

Fikk også på plass veggene der forsterkeren skal ligge:

God helg!

Mvh Tomas

Comment

Stilig bil, og kult anlegg du bygger deg Dette blir bra (Artig å se noen bygge i helt ny bil også da )

Comment

Originally posted by Christian87 View Post
                Stilig bil, og kult anlegg du bygger deg Dette blir bra (Artig å se noen bygge i helt ny bil også da )
                Takk for det. Det blir litt "spennende" å begynne å trekke kabler. Regner med at det er rimelig trangt om plassen Forhåpentligvis går det vel bra.

Comment

Liten update.

Sprayet hele kassen sort. Det er særlig der forsterkeren skal være at det trengte å være sort, men jeg tok hele kassen når jeg først var i gang.
                  Det kommer en plate på toppen av denne kassen senere.

Og her har jeg montert forsterkeren:

Monterte den litt på skrå, slik at jeg lettere kommer til for å justere på forsterkeren når den er på plass:

Kommentarer?

Mvh Tomas

Comment

Når jeg kommer til topp-platen, skal jeg ha en luke over forsterkeren. Jeg tenkte å hengsle luka, men har ikke lyst å ha noe av metall som stikker opp av gulvet (som han hekte seg fast i bagasje f.eks).
                    Er det noen som har sett hengsler som man kan montere flatt på undersiden av luka? Noe lignende som henslene på kjøkkenskap, men helst at jeg slipper å frese ut feste til hengselen...

Comment

du er ikke nødt å ha hengsel heller da.... er nok å felle inn luka

Comment

Originally posted by Nelzon View Post
                        du er ikke nødt å ha hengsel heller da.... er nok å felle inn luka
                        Å bare lage det trangt nok til at den sitter? Lurte på det også. Jeg får lete litt etter riktig type hengsel.

Det sitter en type hengsel på skrivebordet på jobben som er felt inn. Men vet ikke helt hvor jeg kan få tak i noe slikt... Legger ved et bilde.

Comment

Biltema har sylinder bor som er perfekt til å lage hull til hengsler i.

Vil tro at alle steder som selger møbler har hengsler av ymse slag.
                          Mvh
                          Lars Engen

Comment

Det har ikke skjedd så mye side sist her. Har hatt en del å gjøre på jobb.
                            Men... jeg har lagt om til sommerdekk og det er jeg fornøyd med.

I løpet av påsken nå er planen å få trukket opp kabler.

Comment

Ser at det siste er lagt inn i februar 07. Men tenkte jeg skulle fortelle deg at det er et lett sagt helvete å strekke ledninger. Alt dette for å sette inn en ledning. Og den cd spilleren du har, har ikke audio utgang. Du må linke deg til orginale høytalerledningene. Si fra hvis dette var lærerikt.

Comment

Working...
                              X